Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس عشایری بسیج خبرگزاری بسیج، در این جلسه که در دفتر رئیس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، "سردار علی پاشا محمدی" مسئول سازمان بسیج عشایری کشور، ضمن معرفی اجمالی جامعه عشایر و سازمان بسیج عشایری و تشریح ظرفیت های جامعه عشایر در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی، به نقش ویژه عشایر در حفظ مراتع کشور که یکی از ماموریت های اصلی سازمان جنگل ها و مراتع است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار محمدی، اولویت اصلی بسیج عشایری در تمامی برنامه ها را آموزش و توانمندسازی عشایر دانست و اذعان داشت: تمامی رده های بسیج عشایری در برنامه های خود موظفند یکی از کارشناسان منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع، دامداری و سایر مباحث مربوط به حوزه عشایر را دعوت نموده و آخرین تجربیات آنان به جامعه عشایر انتقال داده شده و عشایر نسبت به آخرین روز در حوزه مربوطه آگاه شوند.

 

مسئول بسیج عشایری کشور در ادامه ضمن تاکید بر آمادگی کامل بسیج جهت همکاری با دولت در راستای خدمت رسانی به مردم، گفت: ما باید فارغ از گرایشات سیاسی تلاش کنیم تا با تعامل سازنده بین دولت و بسیج از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را در خدمت رسانی به مردم داشته باشیم.

 

"مهندس خداکرم جلالی" رئیس سازمان جنگل ها و مراتع نیز با اشاره به تفاهم نامه سازمان امور عشایر و سازمان جنگل ها، آمادگی کامل این سازمان را جهت تعامل با بسیج اعلام کرد.

 

در پایان قرار شد مشکلات جامعه عشایر در حوزه مراتع و همچنین اولویت ها و ملاحظات جنگل ها و مراتع و همچنین اولویتها و ملاحظات جنگل ها و مراتع، جهت حفظ تعادل دام و مرتع، با بررسی های دقیق کارشناسان مربوطه احصاء شود و جمع بندی آن به صورت یک تفاهم نامه به امضاء طرفین برسد.

 

در حاشیه این جلسه، سردار محمدی ضمن حضور در جمع بسیجیان سازمان جنگل ها و مراتع با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهورری اسلامی ایران برای مردم، خطاب به مسئولین، گفت: مسئولین محترم به سال ۵۷ نگاه کنند و ببینند اگر انقلاب نبود، جایگاهشان چه بود، مسئولین خدمتگزار مردم اند.

 

وی در ادامه با تاکید بر ساده زیستی مسئولین و ارتباط گیری مسئولین با مردم و جامعه، افزود: ما نیامده ایم با ایجاد دفتر و دستک بین خود و مردم فاصله بیندازیم و مردم نتوانند با ما ملاقات کنند، ما باید سراغ مردم برویم و به آنان خدمت رسانی کنیم.

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

محمد حسین جعفری افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی گفت: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، افزود: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم