Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل سلامت شهرداري تهران از راه اندازي «مرکز توانبخشي و آموزش هاي اجتماعي ويژه معلولان» در بوستان شريعتي خبرداد و گفت: ويژه برنامه هاي گراميداشت هفته معلولان در قالب مراسم جشن و تقدير از نخبگان داراي معلوليت، همايش هاي مرتبط با معلوليت، بازديد از مراکز و خانواده هاي داراي معلوليت و رسيدگي به مشکلات آنان توسط مديريت شهري، مسابقات ورزشي و نمايشگاه آثار دستي افراد داراي معلوليت در نقاط مختلف پايتخت برگزار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سمانه زماني در اين خصوص اظهار داشت: مديريت شهري با نگاه شهروندمدارانه و غيرمداخله گرايانه فعاليت در زمينه خدمت رساني بهتر به افراد داراي معلوليت را با استفاده از ظرفيت شهرداري پيگيري مي کند و در اين راستا اقدامات وسيعي را در زمينه راه اندازي بوستان هاي دوستدار معلول، برپايي کارگاه هاي آموزشي سلامت محور ويژه معلولان، راه اندازي مجتمع ورزشي و فرهنگي قمربني هاشم (ع) در پهنه جنوبي پايتخت، نظارت بر امر مناسب سازي فضاهاي شهري براي افراد داراي معلوليت، راه اندازي سامانه حمل و نقل ويژه معلولان، راه اندازي شوراي راهبردي معلولان و تشکيل کانون هاي معلولان در تمامي محلات شهر تهران و... را انجام داده است.
وي اعلام کرد: برنامه هاي ويژه هفته ملي معلولان از 12 لغايت 19آذر ماه سال جاري در مناطق 22گانه شهر تهران اجرا مي شود.
مديرکل سلامت شهرداري تهران با اشاره به اجراي برنامه هاي هفته معلولان در مناطق 22گانه پايتخت گفت: جشن گراميداشت روز جهاني معلولان در تمامي مناطق شهر تهران برگزار مي شود.
وي افزود: اعضاي کانون معلولان در منطقه دو نيز با شرکت در مسابقات ورزشي باشگاه تيراندازي پرديسان در رشته هاي تيرو کمان و دارت به رقابت با يکديگر مي پردازند.
زماني، از راه اندازي «مرکز توانبخشي و آموزش هاي اجتماعي ويژه معلولان» خبر داد و گفت: اين مرکز با حضور شهردار و معاون اجتماعي منطقه سه و قائم مقام بهزيستي در آذر ماه در بوستان شريعتي افتتاح مي شود.
برپايي نمايشگاه آثار دستي معلولان در نقاط مختلف پايتخت
اين مقام مسئول، تقدير از اعضاي کانون معلولان و پرسنل داراي معلوليت شهرداري در مناطق 22گانه و برپايي نمايشگاه آثار دستي معلولان و تقدير از آنان را از ديگر برنامه هاي هفته معلولان در مناطق مختلف برشمرد.
وي کانون معلولان محلات شهر تهران را جز فعال ترين و پر انگيزه ترين کانون ها در سطح شهر تهران عنوان و خاطرنشان کرد: دوستاني که در اين حوزه کار مي کنند، بعضا جلوتر و پشگام تر از مسئولان و مديران شهري در حوزه سلامت قدم بر مي دارند و با طرح ايده هاي ناب اداره کل سلامت را در جهت پيشبرد رسالت هاي فرهنگي و اجتماعي ياري مي رسانند.
زماني، رفع مشکلات افراد داراي معلوليت را مستلزم هم افزايي متوليان دانست و افزود: بايد همه دستگاه ها و مجموعه هاي متولي در کنار يکديگر قرار گيرند و با هم افزايي در راستاي فراهم سازي زيرساخت هاي شهري، رفاهي، خدمات درماني و ساير نيازهاي افراد داراي معلوليت تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد