Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@09:20:21 GMT

آزادی ۱۰ منطقه در کرانه غربی رود فرات

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۶۴۰۲

در عملیات آزادسازی این مناطق، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت توانستند ۶ خودروی نظامی تروریست ها را منهدم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شرق استان دیرالزور از عصر روز گذشته، عملیاتی غافلگیرانه ای را علیه عناصر تروریستی داعش از محور شرقی و جنوبی شهرک صالحیه در کرانه غربی رود فرات به سمت شهر البوکمال آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای سوری و مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و پس از حدود ۶ ساعت درگیری سنگین در گام نخست موفق شدند ارتفاعات « النسوریه، الحنزیر،  البنی» و منطقه « مویحه المجوده» را به طور کامل پاکسازی کنند.

در عملیات آزادسازی این مناطق، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت توانستند ۶ خودروی نظامی تروریست ها را منهدم کردند؛ در جریان درگیری ها حدود ۵۴ تروریست داعش کشته و زخمی شدند.

گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت در همین محور حمله دیگری را علیه تروریست های داعش ترتیب دادند و در نهایت  شهرک های«الطارش، العباس، المرعی، شمر، القطعه و الطوطحیه» را در غرب رود فرات پاکسازی کردند و به کنترل خود آوردند. در جریان آزادسازی این شهرک ها حدود ۶۰ تروریست کشته و زخمی شدند.

**نقشه جهت شناسایی موقعیت استان دیرالزور است و مناطق رنگ شده مربوط به تحولات اخیر نمی‌باشد**

یک منبع میدانی در شرق استان دیرالزور در گفت وگو با مشرق از ادامه درگیری ها در حدفاصل حومه جنوبی شهرک الصالحیه خبر داد و گفت: نیروهای مقاومت تلاش می کنند مواضع خود را در مناطق آزاد شده، تثبیت کنند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته در ساعات گذشته، فاصله نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوبی شهرک الصالحیه تا نیروهای مستقر  در حومه شمالی شهر البوکمال به حدود ۱۲ کیلومتر رسید؛ پیشتر این فاصله حدود ۳۳ کیلومتر بود.

در صورتی که نیروهای جبهه مقاومت از حومه جنوبی شهرک الصالحیه به نیروهای مستقر در حومه شمالی شهر البوکمال برسند، تروریست های داعش در بیابان های جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص محاصره می شوند؛ در حال حاضر، مساحتی حدود ۷  هزار کیلومتر مربع در این مناطق در اشغال تروریست ها است.

منبع: مشرق

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن