Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بخش‌ های مهم فعالیت‌ های صد روزه بخش درمانی بنیادشهید در دولت دوازدهم را تشریح کرد و گفت: در این مدت پایش سلامت 17 هزار نفر از ایثارگران کشور انجام شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بنیادشهید، عبدالرضا عباسپور اظهارکرد: در این پایش، سلامت جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان، نخاعی و والدین شهدا مورد ارزیابی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسپور برنامه ‌های پایش سلامت تخصصی جانبازان شیمیایی شهرستان سردشت با حضور متخصصان ریه، چشم، پوست، زنان، روانپزشکی را از دیگر برنامه ‌های این معاونت عنوان و خاطرنشان کرد: طرح پایش سلامت جانبازان اعصاب و روان بالای 25 درصد در 27 استان کشور انجام شده است و وضعیت سلامت جسمانی هزار و 271 جانباز و اختلالات درمانی 750 نفر از جانبازان اعصاب و روان نیز پیگیری درمانی شد.
وی تصریح کرد: همچنین دعوت از پزشکان متخصص خارجی برای ارائه خدمات درمانی تخصصی اعم از مشاوره، ویزیت و اعمال جراحی در بیمارستان ‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در داخل کشور به تعداد 350 نفر در این دولت انجام شده است.
عباسپور افزود: با دعوت از هفت تیم متخصص پزشکی از خارج کشور، 350 نفر از ایثارگران ، ویزیت و 40 عمل جراحی انجام شد، همچنین در راستای طرح ارزیابی تاثیرات توانبخشی ریوی در جانبازان شیمیایی، هشت نوبت ویزیت جانبازان شیمیایی استان تهران در بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) برگزار شد و دکتر اشتانسل فوق تخصص ریه از کشور آلمان، 49 نفر از جانبازان را در بیمارستان ساسان و 12 نفر را با عارضه تنگی تراشه و ضایعات ریوی مورد ویزیت و درمان قرار داد.
وی ادامه داد: با انجام فرآیند انعقاد بیمه تکمیلی ایثارگران طی جلسات متعدد درون و برون سازمانی با بیمه دی حدود 760 هزار نفر در بیمه همگانی و یک میلیون و 700 هزار نفر در بیمه تکمیلی بیمه شده اند و کارشناسان با تجربه این معاونت در ستاد بیمه دی، خدمات مشاوره‌ ای ارائه و امور را پیگیری می‌ کنند.
معاون بهداشت و درمان بنیادشهید برگزاری دو دوره اردوهای آموزشی، درمانی و تفریحی چهار روزه کردان کرج با حضور 54 جانباز نخاعی و 290 نفر از خانواده‌ های آنها را از دیگر برنامه‌های اجرایی این معاونت دانست و گفت: تعداد 20 کارگاه، همایش و دوره‌ های آموزشی برگزار و فیلم‌ های آموزشی نیز تهیه شد که در سایت مرکز ضایعات نخاعی مشهود است.
عباسپور، مشارکت در برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی اضطراب، گردهمایی روسای بیمارستان‌ های روانپزشکی تابعه بنیادشهید، برگزاری همایش جانبازان قطع عضو استان یزد و همایش جانبازان با اختلالات عصبی اسکلتی عضلانی مچ در شهرستان‌های استان تهران را از دیگر فعالیت‌های اجرایی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد.
وی از انعقاد تفاهمنامه همکاری با مرکز وزوز گوش (تینیتوس) جهت درمان جانبازان خبر داد و گفت: جلسات متعددی در کلینیک‌ های فوق تخصصی استئومیلیت (عفونت استخوان)، درد و علوم اعصاب در بیمارستان ساسان و خاتم الانبیاء (ص) برگزار و در مذاکراتی با وزارت کشور نیز محورهای مناسب سازی محیط در مجتمع‌ های تفریحی، اقامتی و رفاهی ایثارگران اعلام شد.
براساس آمار بنیادشهید؛ آمار پدران شهدا 49 هزار و 572 نفر و مادران شهید نیز 106 هزار و 391 نفر هستند.
براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند.
تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر هستند.
اجتمام ** 7268 ** 1776
تنظیم: مهناز بیرانوند ** انتشار: لیلا خطیب زاده
**آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در حاشیه سفر به مازندران ضمن ادای احترام به شهدای شهرستان بابل در گلزار شهدای معتمدی گفت: این ایام، سالروز شهدای مدافع حرم مازندرانی است که در دفاع از حرم اهل بیت نقش بسیار ویژه و جدی داشتند.

رئیس بنیاد شهید کشور در ادامه به افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان اشاره و بیان کرد: امسال در نظام پرداخت هزینه‌های حقوقی و معیشتی برای والدین شهدا و جانبازان رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم و منابع کافی برای تخصیص درمان ایثارگران اتفاق افتاد که حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

قاضی زاده هاشمی گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم پشتیبانی بیشتری از این عزیزان داشته باشیم.

وی عصر امروز با معلمان؛ نخبگان و فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه در سالن همایش مخابرات مازندران دیدار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن