Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@05:38:22 GMT

آستان امامزاده محمد(ع) قطب فرهنگی حصارک کرج

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۷۵۵۸

آستان امامزاده محمد(ع) قطب فرهنگی حصارک کرج

خبرگزاری شبستان: آستان مقدس امامزاده محمد(ع) و سکینه خاتون(س) در منطقه حصارک کرج به عنوان قطب فرهنگی محسوب می شوند و این مطلب یکی از برکات ویژه این آستان برای مردمی است که ظاهرا از حیث امکانات آن چنان که باید بهره مند نیستند.

خبرگزاری شبستان – البرز

 

صحن و سرای آستان امامزاده محمد(ع) و سکینه خاتون(س) مزین به ایمان مردمی است که در منطقه حصارک کرج با فضای معنوی و پر برکت امامزاده الفت دیرینه ای پیدا کرده اند و امروز دیگر این سرای شریف به عنوان قطب فرهنگی منطقه به جهت ویژه برنامه های متعدد فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضور مبلغین در خیمه های معرفت برای پاسخگویی و مشاوره از جمله برنامه های متداول و متداوم آستان است و کمی آن سو تر ورزشگاه این آستان به همراه یک حسینبه جوانان و نوجوانان منطقه را گرد هم آورده است.

 

و اما؛ این آستان مقدس متبرک به وجود مطهر شهداء دوران دفاع مقدس و شهداء مدافع حرم است که به نوبه خود یکی از بزرگترین گلزار شهداء کرج محسوب می شود.

 

غروب سه شنبه ها و پنجشنبه ها مردم با حضور در این مکان مقدس تجدید میثاقی دارند با آرمان های شهداء که ایمان و ارادت به انقلاب را با نثار جان نشان دادند.

 

دعای توسل، دعای ندبه، زیارت آل یاسین، دعای کمیل و ... هر هفته به صورت ویژه برگزار می شود با این وصف برنامه ها مناسبتی چون برگزاری نمایشگاه ویژه ایام خاصی از سال از دیگر برنامه های مورد استقبال این آستان مقدس است.

 

 

اجرای طرح نشاط در سرای وسیع این امامزاده از دیگر برنامه هایی است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بر آن همت دارد و همین امر زمینه مناسبی در جذب نوجوانان به این کان مقدس تلقی می شود.

 

آستان مقدس امامزاده محمد(ع) و سکینه خاتون(س) در منطقه حصارک کرج به عنوان قطب فرهنگی محسوب می شوند و این مطلب یکی از برکات ویژه این آستان برای مردمی است که ظاهرا از حیث امکانات دنیوی آن چنان که باید بهره مند نیستند.

 

فضای دلچسب و مفرح تفریحی پارکی در ضلع جنوبی امامزاده محیط مناسبی برای بازی کودکان است آن چنان که حجت الاسلام حسین قبادی، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این رابطه معتقد است : باید کودکان را از همان دوران با آستان مقدس امامزادگان الفت داد.

 

 

انس کودکان با بقاع متنبرکه یکی از محورهای تربینی از نگاه این کارشناس بود که با اشاره به آن عنوان کرد: روح و روان کودک در محیط های آپارتمانی هماهنگی ندارد در حالی که فضای معنوی آستان و پارک بازی کودکان محیطی است که پاسخگوی نیاز روانی و عاطفی کودک است.

 

قبادی با طرح این پیشنهاد که معلمان پرورشی در فرصت های اوقاف فراغت از این محیط برای دانش آموزان بهره برداری کنند، خاطرنشان کرد: معلمان پرورشی می توانند در برنامه تفریحی آموزشی خود بازدید از بقاع متبرکه را قرار دهند و این گونه در تعالی معرفتی دانش آموزان تلاش کنند.

 

 

آستان مقدس امامزاده محمد(ع) و سکینه خاتون (س) از امامزادگان خاص استان البرز است که در دوران پیش از انقلاب محور و آغاز فعالیت های انقلابی بود.

 

محمدعلی نوروزی که از بازاریان قدیمی در این منطقه است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز می گوید: مردم از آستان مقدس امامزاده محمد(ع) به سمت امامزاده حسن(ع) در مرکز شهر کرج راهپیمایی های خود را علیه رژیم پهلوی برپا می کردند.

 

بازاریان پیشکسوت دیگر که در جوار امامزاده محمد(ع) مشغول کسب و کار هستند این مطلب را تایید می کنند.  

 

حجت الاسلام مهدیان، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج نیز در خصوص آستان مقدس امامزاده محمد(ع) به خبرنگار شبستان در البرز گفت: این آستان مقدس قطب فرهنگی منطقه حصارک کرج است و از دیگر شاخص های این مکان معنوی وجود گلزار شهداء است.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های اجتماعی از دیگر برنامه های این مکان مقدس به مناسبت های اجتماعی است که نمونه آن برپایی چادرهایی به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به زلزله زدگان است.

 

استقرار ایستگاه های وقف در بقاع متبرک به ویژه در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) از دیگر برنامه های اجرایی است که مشاوره در جهت وقف متناسب با نیاز روز جامعه را ارائه می دهد.

 

قدر مسلم فراهم آوردن محیطی برای اوقات فراغت به استثناء فصل تابستان در صحن و سرای این امامزاده واجب التعظیم یک فرصت و امکان برای مردم حصارک کرج است که در جوار این امامزاده زندگی می کنند.

 

* مهدیه دانایی

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مراسم وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) و استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هیئت اعزامی آستان قدس رضوی و ایرانیان دوستدار حریم اهل بیت علیهم السلام در محل رایزنی کشورمان برگزار شد. 

 در این مراسم حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: عشق به اهل بیت (ع) خصوصا امام رضا (ع) همواره در قلب ایرانیان موج زده است. 

وی با اشاره به زنده نگه داشتن امر اهل بیت (ع)؛ تصریح کرد: امام رضا علیه السلام می‌فرمایند النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ یعنی اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند. 

ارزانی عنوان کرد: استقبال از پرچم متبرک آستان علی بن موسی الرضا (ع) جلوه‌ای از ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت است و این ارادت از هویت دینی و مذهبی ما نشأت گرفته است. 

ارزانی ضمن خوش آمدگویی به دوستداران، میهمانان و خادمان حرم رضوی، گفت: با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و بنیاد قرآنی رستو حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند. 

وی عنوان کرد: هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند که تبادل تجربیات مشترک در زمینه‌های قرآنی، چاپ کتاب قرآن مشترک، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین از اهداف این سفر است. 

در ادامه حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز خدمت به بارگاه مطهر رضوی را توفیق بی‌مانندی دانست و گفت: خدمت به خاندان اهل بیت علیهم السلام عزت آفرین است. 

وی با اشاره به اینکه وجود حرم امام رضا علیه السلام در ایران بزرگ‌ترین ظرفیت معنوی، معرفتی، فرهنگی و ایمانی است، گفت: ظرفیت معنوی و فرهنگی که در حرم رضوی وجود دارد موجب شده تا زائرانی که جهت زیارت به حرم مشرف می‌شوند، این نقطه را شروع تحول فردی خود قرار دهند. 

در ادامه این برنامه قرائت دعای توسل و مداحی توسط حسین تفرشی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

بازدید از موزه شهر ملاکا، دیدار با مدیران بنیاد نشر و کتابت قرآنی رستو و بازدید از این مجموعه، بازدید از مرکز هنر‌های اسلامی مالزی، بازدید از کالج اسلامی الصوفا و دیدار با تامان داتو احمد رازلی و پاسداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ره) از برنامه‌های این هیئت به مالزی بوده است. 

دیدار و گفتگو با، ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی در مالزی با حضور میهمانانی از بنیاد رستو، اهدای فرش منقش به تصویر داتوک عبداللطیف از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی و بازدید از مجموعه کتابخانه و نمایشگاه علمی تمدنی الحمرا ایستک در کوالالامپور از برنامه‌های هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) است. 

گفتنی است، در بازدید از بنیاد قرآنی رستو و دیدار با پروفسورعبداللطیف رئیس بنیاد رستو؛ قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد.

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی