Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «۱۱نیوز»
2024-05-06@22:55:49 GMT

ایران برای تاریخ‌سازی به روسیه می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۷۰۲۷

ایران برای تاریخ‌سازی به روسیه می‌رود

به گزارش"11نیوز" و به نقل آستک مکزیک، تیم ملی فوتبال ایران باید تابستان آینده در جام جهانی به میدان برود و در گروه B با تیم‌های اسپانیا، مراکش و پرتغال هم‌گروه است.سایت آستک مکزیک در مورد تیم ملی ایران نوشت: ایران می‌خواهد در تابستان تاریخ‌سازی کند و از مرحله گروهی پا را فراتر بگذارد، همان طور که آنها موفق شدند برای اولین بار در تاریخ دو صعود پیاپی به جام جهانی را تجربه کنند حالا آنها به یک این فکر می‌کنند که برای اولین بار در تاریخ به دور دوم جام جهانی هم راه یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به این منظور باید روی درخشش سردار آزمون ۲۲ ساله که در ۳۰ بازی ملی، ۲۲ گل به ثمر رسانده حساب باز کنند.ایران تاکنون تنها یک برد در جام جهانی داشته که آن هم مربوط به جام جهانی فرانسه و برتری ۲ بر یک برابر آمریکا است. سه تساوی و هشت باخت در کنار تنها برد برابر آمریکا نتیجه عملکرد ایران در جام جهانی بوده است.ایران تاکنون در رقابت‌های جام جهانی موفق به زدن هفت گل شده است. سهراب بختیاری‌زاده، رضا قوچان‌نژاد،‌ یحیی گل‌محمدی،‌ مهدی مهدوی‌کیا، حسن روشن، حمید استیلی و ایرج دانایی‌فر گلزنان ایران در جام جهانی بودند و البته نتوانستند به تیم ملی‌شان کمک کنند تا از مرحله گروهی به دور حذفی جام جهانی راه یابند.* بازیکن تاریخی:‌ وقتی نام فوتبال ایران به میان می‌آید همه به یاد علی دایی می‌افتند که در ۱۴۹ بازی ملی موفق به زدن ۱۰۹ گل شد؛ یعنی ۰.۷۳ گل در هر بازی که یک عملکرد فوق‌العاده محسوب می‌شود. او همراه بایرن‌مونیخ قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی را تجربه کرد.
تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام جهانی باید در سن‌پترزبورگ به مصاف تیم ملی مراکش، نماینده آفریقا برود. برچسب ها: تیم ملی فوتبال ، کارلوس کی روش ، جام جهانی 2018 ، 11نیوز

منبع: ۱۱نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 11news.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «۱۱نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست

سزار لوئیس منوتی، یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال آرژانتین، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ قهرمان جهان در سال ۱۹۷۸ میراثی فراموش‌نشدنی در فوتبال از خود به جای گذاشت. مرد روزاریو و یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان، اگرچه به‌عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای خوبی داشت اما به‌عنوان مربی به شکوه خود رسید و بهترین روزهای عمرش را در آن بازه سپری کرد.

"ال‌فلاکو" که کشورش را برای نخستین‌بار قهرمان جام جهانی کرد، اولین سرمربی بود که دیگو مارادونا را به تیم ملی فراخواند و همچنین مربی او در بارسلونا هم بود. منوتی طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، یکی از اعضای کادر اجرایی تیم ملی آرژانتین بود.

 منوتی دوران مربی‌گری را با هدایت نیوولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال ۱۹۷۳ او را به تیم ملی آرژانتین رساند. او می‌دانست چگونه تیم ملی را به سبک خود بسازد و همین کار را هم کرد. او تیمی هجومی ساخت که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد و بر بام فوتبال جهان ایستاد. 

پس از ناامیدی در سال ۱۹۸۲ و حذف از جام جهانی، او به بارسلونا پیوست و در آنجا سه عنوان قهرمانی به‌دست آورد. منوتی همچنین در دو دوره هدایت بوکا جونیورز را برعهده داشت. سه دوره هم در ایندیپندنته حضور داشت و تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ در باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنیارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تکاس هم مربی‌گری کرد.

او که همیشه مردی محترم در فوتبال آرژانتین بود، در چند وقت اخیر خود را وقف حضور در مدیریت و مشورت در خصوص روند تیم ملی کرده بود. او یکی از حامیان لیونل اسکالونی بود که درنهایت منجر به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

این مربی آرژانتینی پرافتخار روز یکشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت.او دریک ماه گذشته به دلیل مشکلات خونی در بیمارستان بستری بود. او بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در ساعات آینده باشگاه‌های زیادی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

دیگر خبرها

  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • تاریخ‌سازی فرعون در لیگ جزیره
  • تاریخ‌سازی لورکوزن ادامه دارد؛ یکه‌تازی آلونسو و شاگردانش
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی