Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@07:25:39 GMT

اردوغان اسرائیل را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۹۰۵۱

اردوغان اسرائیل را تهدید کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست با گروه پارلمانی خود درباره تصمیم آمریکا برای اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اگر چنین اقدامی انجام گیرد در این صورت مناسبات‌ خود با اسرائیل را تا قطع روابط کاهش می دهیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: اگر آمریکا بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد،‌ در این صورت روابط دیپلماتیکمان را با تل‌آویو تا حد قطع روابط کاهش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری آناتولی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست با گروه پارلمانی خود درباره تصمیم آمریکا برای اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اگر چنین اقدامی انجام گیرد در این صورت مناسبات‌ خود با اسرائیل را تا قطع روابط کاهش می دهیم.

وی درباره احتمال تغییر اوضاع قدس گفت: اگر چنین اتفاقی بیافتد بلافاصله درخواست تشکیل جلسه فوق العاده رهبران سازمان همکاری‌های اسلامی را خواهیم داد تا در این جلسه درباره این موضوع گفت‌وگو و تبادل نظر کنیم.

او در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مبارزات خود با گروه‌های تروریستی گفت: ما گروه‌های تروریستی وابسته به پ.ک.ک را شاید امروز نه بلکه فردا و یا در آینده‌ای نزدیک به طور کامل از بین خواهیم برد.

اردوغان اضافه کرد: تاکنون برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به نیروهای متحدانمان تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم و از این پس نیز اینگونه رفتار خواهیم کرد اما باید به طور متقابل حساسیت‌های ما نیز از سوی آنها مدنظر قرار گیرد. آنها باید بدانند که اگر یک دولت تروریستی ایجاد شود ما ساکت نخواهیم نشست.

هم چنین رییس جمهور ترکیه پس از سخنرانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به تازگی با رئیس‌جمهور آمریکا گفت و گو کرده است، گفت: خیر، در این باره وزارت خارجه دو کشور با یکدیگر در تماس هستند.

پیشتر اردوغان درباره حمایت آمریکا از کردهای سوریه گفته بود: اگر دونالد ترامپ در روزهای آینده تلفن نزند من خود به او زنگ می‌زنم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن