Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این برنامه ها و فعالیت ها با تاکید بر انجمن های مردم نهاد و موسسات غیردولتی توسط ستاد مدیریت محله، ستاد محیط زیست، سازمان بوستان ها، ستاد مدیریت بحران، سازمان آتش نشانی، شورایاران، سازمان بهشت زهرا(س)، سازمان هلال احمر در سطح شهر تهران اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: سال 1985 مجمع عمومی سازمان ملل روز پنج دسامبر را به عنوان روز جهانی کار داوطلبانه نامگذاری کرد و سال 93 نیز شورای اسلامی شهر تهران، 14 تا 21 آذرماه را به عنوان هفته کار داوطلبانه اعلام کرد و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز به عنوان متولی توسعه و ترویج این امر تعیین شد.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه انجام کار داوطلبانه باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد و تنها به یک روز اختصاص نداشته باشد، افزود: با توجه به تاکید شهردار تهران و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار بر افزایش مشارکت و توسعه مسئولیت اجتماعی، برنامه های این سازمان در هفته کار داوطلبانه براساس ترویج و فرهنگسازی فعالیت های داوطلبانه تعریف شده است.
قدیمی گفت: جلسات و نشست هایی نیز برای بیان اهداف و برنامه های خود در حوزه کار داوطلبانه و ترویج و توسعه آن با موسسات و انجمن های مردم که سابقه طولانی در این زمینه دارند، برگزار کردیم.
وی افزود: در هفته کار داوطلبانه مردم، انجمن های مردم نهاد و موسسات غیردولتی و فعالان اجتماعی، با توجه به علاقه و تخصص خود یک روز، کار داوطلبانه در حوزه هایی از جمله محیط زیست، سلامت و رفاه جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی همچون کمک به محرومان، سالمندان، کودکان کار و خیابان، معتادان، افراد بی خانمان و... انجام خواهند داد.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: به عنوان مثال سازمان آتش نشانی به موضوع جذب آتش نشان داوطلب پرداخته و سازمان بوستان ها نیز در حوزه حفظ محیط زیست، فضای سبز و درختکاری توسط شهروندان اقداماتی را انجام خواهد داد.
به گفته قدیمی، شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرده تا روز و هفته کار داوطلبی در تقویم رسمی کشور گنجانده شود و پیگیری هایی نیز در این زمینه توسط شهرداری تهران صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به همکاری این سازمان با 600 خیریه و انجمن مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: بسیاری از مراکز این سازمان از جمله مراکز پرتو (ویژه کودکان بدسرپرست، بی سرپرست و در معرض آسیب)، سامانسراها و مددسراها با همکاری انجمن های مردم نهاد و خیریه ها اداره می شود.
سال 1388 طرح ادغام واحدهای کاری پنجگانه شامل شرکت خدمات اجتماعی و رفاهی تهران، ستاد کار آفرینی، اداره کل آسیب های اجتماعی، معاونت مشارکت های اجتماعی اداره کل آموزش و مشارکت های شهروندی و تهران گشت ارغوان توسط شهردار تهران در شورای اسلامی شهر تهران مطرح و به تصویب رسید و با مصوبه این شورا سال 89 با انتصاب مدیرعامل و تصویب اساسنامه فعالیت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به صورت رسمی آغاز شد.
این سازمان 77مرکز شامل مددسرا(اسکان شبانه مددجویان بی خانمان)، سامانسرا (ویژه افراد معلول و ناتوان اعم از جسمی و ذهنی، بی سرپرست، مجهوال الهویه، در راه مانده، گمشده، متواری، افراد نیازمند غیرحرفه ای، متکدیان)، پرتو(کودکان)، بهاران(ویژه معتادان بهبودیافته)، مدارس صبح رویش(ویژه کودکان کار)،مراکز بهبودی، همراه سرا و پایگاه خدمات اجتماعی با ظرفیت 13 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم اداره و راهبری می کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با زهیرحاجی حسینی مدیرکل  ورزش و جوانان استان یزد و معاونین این اداره دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که نارگانی معاون توسعه ورزش، راجی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، آزاده دهقان معاون توسعه ورزش بانوان و شیر مدیر روابط عمومی این اداره کل و ربانی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز حضور داشتند، بر تعامل و همکاری هرچه نزدیک‌تر این دو نهاد تاکید شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بازوی قوی برای ماست و تعامل و همکاری دو این دو نهاد ثمرات زیادی در توسعه ورزش و اشاعه فرهنگ در جامعه خواهد داشت.

حاجی حسینی افزود: فرهنگ و ورزش دو مقوله جدانشدنی هستند که باید به هردو آنها توجه شود و ما نیز تلاشمان اشاعه فرهنگ و اخلاق در بین ورزشکاران و جامعه ورزش است.

وی بیان داشت: خوشبختانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به خوبی در زمینه توسعه ورزش در شهر یزد تلاش داشته و المپیاد محلات رویداد مهم ورزشی است که شور، نشاط و پویایی در محلات ایجاد کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: برای توسعه هرچه بهتر ورزش و فرهنگ سازی ورزش کردن در جامعه باید تعامل و همکاری در بین دستگاه‌ها و نهاد برقرار باشد و امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بتوانیم گام‌های خوبی در پیشرفت ورزش در سال جدید برداریم و رویداد‌های بزرگی را برگزار کنیم. 

زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست گفت: قطعا ورزش یکی از مقوله‌های مهم جامعه است که آمادگی این را داریم تا همکاری و تعامل همه جانبه‌ای باهم داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم