Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارکنان نیروگاه های مولد برق پل کُلو و کریک شهرستان دنا استان کهگیلوبه وبویراحمد حدود شش ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند و خواستار رسیدگی مسئولان استان نسبت به این موضوع هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سفیر دنا؛ شهرستان دنا و روستای زیبای کریک که از آن به عنوان ماسوله جنوب یاد می شود برای هر رهگذر و حتی توریست و جهانگردی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سخن امروز ما در مورد توسعه گردشگری و حتی توریستی این منطقه نیست، بلکه در مورد پروژه ای است که حدود 12 سال پیش در این منطقه احداث شد و به جزء نابودی طبیعت به قول برخی از ساکنان، عایدی برای این روستا نداشته است.

مردم روستای کریک بخاطر توسعه این روستا و از طرفی دیگر رشد اشتغال جوانان خود اجازه احداث پروژه ای به نام پروژه مولدهای برقی- آبی در منطقه زیبای کریک از حد فاصل بندان سی سخت تا دو راهی مواصلاتی کریک به طول 10 کیلومتر را دادند و این پروژه بعد از کش و قوس های فراوان برای ایجاد اشتغال در این روستا احداث شد.

پروژه برقی- آبی پل کُلو و یا همان کریک به دلیل برخورداری این منطقه از آب فراوان دامنه های دنا در گذشته و منبع خوب آبی، احداث شد و نوید می رفت این پروژه بتواند اشتغالزایی خوبی برای جوانان این منطقه داشته باشد اما به فراخور زمان و موضوعات مختلف به پروژه ای حاشیه ای در این منطقه و شهرستان دنا مبدل شد.

داستان این 30نفر

امروز نارضایتی های زیادی از این پروژه به گوش می رسد که می توان به دلخوری کشاورزان از برداشت آب این نیروگاههای برقی و آبی و ندادن حقابه آب برای کشاورزان و حتی دریافت نکردن حقوق 30پرسنل این نیروگاهها اشاره کرد که نشان از وضعیت بغرنج این کارگاههای مولد برق است.

امروز با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییزو و زمستان و باز بودن دهانه این نیروگاههای مولد برق برای برداشت آب و مصرف توربین های برقی، کارگران این نیروگاهها که شبانه روز و به صورت دائمی در حال فعالیت هستند از نبود حقوق و حمایت نشدن آنها از سوی ادارت مربوطه ناراضی هستند.

برخی از کارگران این نیروگاههای برقی- آبی در روستای کریک با تماس های مکرر خواهان جوابگویی مسئولان در مورد این قضیه شده و خواستار پیگیری از سوی مراجع ذیصلاح هستند.

این کارگران فصلی که شش ماه است حقوق نگرفته اند و از این وضعیت ناراضی بوده خواهان استمداد از مسئولین برای حل مشکل خود شده و حتی گفته اند اگر مسئولان به وضعیت آنان پیگیری نکنند با مکاتبه ای با مسئولان عالی رتبه خواهان دریافت حق ومطالبه حقوق خود خواهندشد.

برخی از پرسنل در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری به مدت حضور خود در این نیروگاه اشاره کرده و افزودند:10 سال است که در این نیروگاه‌ها مشغول به کار هستیم و در این مدت هر 6 یا 7 ماهی یکبار حقوق دریافت می‌کنیم و  حتی در برخی از مواقع باید برای دریافت همین مبلغ، اعتراض و اعتصاب کنیم تا آن را برای ما پرداخت کنند.

نیروگاهها برای اقایان سود و برای ما ضرر است!

(ح) با بیان اینکه افراد مشغول به کار در این نیروگاه‌ها 30 نفر هستندو همگی به دلیل این موضوع بغرنج به نان شب محتاج بوده و حتی در بیشتر مواقع با دلسردی به کار خود ادامه می دهند، افزود: در این زمینه به آب منطقه‌ای مراجعه کردیم و مسوولان این شرکت در پاسخ به ما گفتند نیروگاه‌ها فقط ضرر است.

وی با بیان اینکه اگر این نیروگاهها ضرر است پس چرا 30نیرودارد و چرا آن را نگه داشته اند، بیان کرد:این گونه خبرها و سخنان از سوی مسئولان آب و منطقه ای یک فرار به جلو بوده، چرا که نیروگاه‌ها برای شرکت آب منطقه‌ای منفعت دارد ودرآمد تولید دو ماه نیروگاه 645 میلیون تومان و درآمد یکسال به حدود 3.5 میلیارد تومان می‌رسد.

آقایان فقط طفره می روند

یکی دیگر از پرسنل نیروگاه برقی-‌ آبی سی‌سخت با بیان اینکه حقوق آنها در ماه یک میلیون تومان است در حالی که اکثر پرسنل مهندس، تحصیلکرده و تکنسین هستند،بیان کرد: این مقدار حقوق جوابگوی وضعیت معیشتی آنها نیست و این موضوع درصورتی بوده که آب منطقه‌ای این نیروگاه‌ها را به پیمانکار واگذار کرده و از طرفی به پیمانکاران پولی پرداخت نکرده اند که حقوق ما را پرداخت کنند.

این کارگر نیروگاه برقی- آبی کریک و پل کُلو ،ادامه داد: نیروگاه‌های این منطقه اکثر در مناطق صعب‌العبور و سختی واقع شده اند و همین امر بر سختی کار ما افزوده، ضمن اینکه سازمان مربوطه هیچ‌گونه نظارتی بر ما ندارد و تنها به تولید توجه دارد و به وضعیت نیروها و پرسنل بی‌توجی می کند.

(س) با تأکید بر اینکه در سالی که به  اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام مقام معظم رهبری نامگذاری شده باید به فکر اشتغال بود نه بیکار کردن سی جوان که ده سال از عمر خود را در این نیروگاه گذاشته اند،گفت: امروز اگر نگاهی به وضعیت اشتغال داشته باشیم می بنیم که در حال حاضر همه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شده است ،پس مسئولان عالی رتبه اجازه تعطیلی به واحدهای نیروگاهی برق-‌ آبی را ندهند.

هیچ گونه حمایتی از ما نمی شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر این 30پرسنل در این کارگاههای مولد برق با جان و دل کار می‌کنند،تصریح کرد:مسؤولانی که این همه دغدغه اشتغال دارند، این نیروگاه‌ها اشتغال هستند و باید از کارکنان این واحدها حمایت کنند اما تاکنون چنین حمایتی صورت نگرفته و ما به نان شب خود برای خانواده امان هم محتاجیم.

این پرسنل نیروگاه برقی- آیی کریک و پل کُلو به نامه نگاری به مسئولان ذیربط و قول مساعد آنها برای پیگری حقوقشان در گذشته اشاره کرد و افزود:متأسفانه هنوز کاری خاصی صورت نگرفته و حرف‌ها و قول‌ها در حد حرف باقی مانده است.

از این وضعیت خسته ایم

وی ادامه داد: به عنوان مثال بعد از چند ماه که حقوق ما پرداخت می‌شود، حقوق‌های بعدی می‌رود برای چند ماه آینده و باز روز از نو و روزی از نو  و همان مقداری حقوقی که بعد از چند ماه به ما می‌دهند صرف قسط و اجاره خانه و بدهکاری‌هایمان می‌شود.

یکی دیگر از این پرسنل با اشاره به این موضوع که از مسؤولان استان تقاضا داریم بیایند و وضعیت بچه‌ها و خانواده ما را ببینند، بیان کرد:در حال حاضر هیچ پولی نداریم که برای آنها لباس زمستانی بخریم و اگر بتوانیم نان خوردنشان را از دیگران قرض کنیم از تامین پوشاک و لباس آنها با این وضعیت عاجزیم.

دچار مرگ تدریجی شده ایم

(س) با تأکید بر اینکه مولدان تولید برق سی‌سخت دچار مرگ تدریجی شده‌اند و با بی‌توجهی مسؤولان و ناچیز بودن حقوق و عدم پرداخت همین حقوق ناچیز زندگی را به سختی می‌گذرانند،تصریح کرد:در این نیروگاهها خوراک و هزینه ایاب و ذهاب با خودمان است اما آب منطقه‌ای حقوق پرسنل را پرداخت نمی‌کند و حالا مانده‌ایم که دردمان را به چه کسی بگویم!

لازم به ذکر است برخی از  این کارگران به نشانه اعتراض از پرداخت نشدن حقوق شان در جلوی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز اعتراض کردند که به خاطر ترس از اخراج حاضر به ارسال عکس خود به رسانه ها نشده و حتی خواهان نام نبردن از نام  آنها در سایتهای خبری شدند.

مسئولین به وضعیت این پرسنل رسیدگی کنند

فرماندار شهرستان دنا در گفتگو با این پایگاه خبری با تأکید بر اینکه آب و منطقه ای باید این موضوع را هرچه سریعتر رسیدگی کند، بیان کرد:درحال حاضر این نیروگاهها در دست بخش خصوصی است و بخش خصوصی باید در مورد وضعیت این پرسنل جوابگو باشد.

بهشتی رو به ضرر بودن این نیروگاه و سخن گفتن آن از سوی برخی از مسئولین اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم حقابه آبی که برای باغداران و کشاورزان است را به این نیروگاه بدهیم و این موضوع اصلاً قابل اجرا نیست.

لازم به ذکر است نیروگاههای مولد برق پل کُلو تا کریک قریب 12سال پیش در منطقه زیبای سی سخت و کریک احداث شد که کارعملیاتی آن از سال 68شروع شده بود  ولی در حال حاضر نیروها و پرسنل خدماتی این کارگاههای مولد برق از بی اعتنایی مسئولین نسبت به هزینه و مایحتاج زندگی و حقوق هایشان گلایه مند هستند که این پایگاه خبری خواهان پاسخگویی مسئولین در این زمینه است.

تهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احتمال اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان در سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی حسین رعیتی‌فرد در آیین بزرگداشت روز جهانی کارگر، کارگران را به مثابه ستون فقرات تولید کشور توصیف کرد و اظهار داشت: وظیفه ما این است که دغدغه و مطالبات جامعه کار و تولید را تا حصول نتیجه دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام ارزش ذاتی کار مهم است و به آن همیشه پرداخته شده، گفت: بوسه پیامبر(ص) بر دستان کارگر، گویای این مدعاست و نقش کار در نظام اسلامی را نشان می‌دهد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اگرچه از کارگر به عنوان یک ابزار در نظام سرمایه داری یاد می‌شود، اما در نظام جمهوری اسلامی امامین انقلاب تاکید زیادی بر نقش کارگران و عمل صالح آنها دارند.

رعیتی‌فرد در خصوص امنیت و ثبات شغلی جامعه کار و تولید هم عنوان کرد: در دولت سیزدهم تلاش زیادی شد تا مطالبات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود که 220 هزار میلیارد تومان با پیگیری نمایندگان مجلس و شرکای ما به سازمان تامین اجتماعی داده شد تا خدمات بهتری در حوزه درمان و خدمات مستمری بگیران به جامعه کار و تولید ارائه شود.

وی ادامه داد: در حوزه امنیت، ثبات و پایداری شغلی هم رهبرمعظم انقلاب تأکید زیادی دارند که در این راستا احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد تا از ظرفیت‌های مختلف کمک گرفته شود تا کارخانه‌های راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگردند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین کاهش نرخ بیکاری پس از انقلاب برای اولین بار به 8.1 را یک اقدام مطلوب دانست.

رعیتی‌فرد به امنیت شغلی و قانون کار هم اشاره و بیان کرد: پس از تصویب قانون کار در سال 69، قرارداد‌های کار به قرارداد‌های موقت سوق پیدا کردند که سال‌های سال این مهم دنبال شد و طی دو سال گذشته تلاش شد تا بعضی از مواد اقانون کار بازنگری و اصلاح شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید توازن بین کارگر و کارفرمایان برقرار شود، ابراز امیدواری کرد که لایحه امنیت شغلی هرچه سریعتر در مجلس به تصویب برسد.

معاون وزیر تعاون به موضوع حقوق و دستمزد و نحوه اجرای آن هم اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های خوبی از سوی جامعه کارگری کشور و کانون عالی بازنشستگان در این باره انجام شده و هفته آینده پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی به دولت خواهد رفت.

رعیتی‌فرد اعلام کرد: احتمالاً امسال برای اولین بار حق تأهل برای کارگران به میزان 500 هزار تومان در حقوق لحاظ خواهد شد.

وی در خاتمه سخنانش عنوان کرد: نزدیک به 60 میلیون نفر در کشور از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده می‌کنند که امید است این طرح توسط دولت تداوم یابد.

بسیاری از کارخانه‌های فارس با کمبود کارگر مواجه هستند

استاندار فارس نیز دز ادامه این مراسم ضمن تبریک روز جهانی کارگر، اظهار داشت: امسال سه کارگر نمونه کشور از استان فارس انتخاب شده‌اند که نشان از انگیزه بالای آنها دارد.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به تحقق 100 درصدی سهمیه اشتغال استان فارس در سال گذشته، گفت: امسال 25 درصد از اختصاص سهمیه اشتغال از بین فارغ‌التحصیلان خواهد بود.

وی به فعال شدن کارخانجات راکد و نیمه راکد فارس در سال گذشته اشاره و بیان کرد: امروز با کمبود کارگر برای بسیاری از کارخانه‌ها مواجه شده‌ایم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تلاش شده تا در کنار کارخانه‌های بزرگ، شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی واحد‌های مسکونی ویژه کارگران احداث شود، اعلام کرد: تفاهم‌نامه احداث تعدادی واحد‌های مسکونی در جوار کارخانه‌ها با کمک بانک رفاه هفته گذشته منعقد شد.

ایمانیه به موضوع پیگیری راه‌اندازی فروشگاه‌های تعاونی مصرف کارخانه‌ها برای کاهش واسطه‌ها هم اشاره کرد و افزود: امید است امسال، سال شکوفایی تعاونی‌های مصرف باشد.

وی به موضوع سلامت و امور درمان و بهداشت جامعه کارگری هم گریزی زد و عنوان کرد: با جدیت ساخت بیمارستان شماره دو تامین اجتماعی در دست احداث است. درمانگاه‌های تامین اجتماعی نیز در شهرستان‌ها در دست بهره‌برداری قرار دارد.

استاندار فارس از مجلس شورای اسلامی خواست که اجازه توزیع نیروی انسانی پزشک متخصص را در مراکز تأمین اجتماعی و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح برای سپری کردن طرح آنها بدهد تا درمان مستقیم تقویت شود.

حقوق مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده افزایش یابد

علی راستگو هم در این مراسم بیان کرد: تشکلات کارگری فارس با وحدت و همدلی در کنار هم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تشکلات کارگری فارس یکی از همدل‌ترین و استوارترین تشکلات کارگری کشور محسوب می‌شود، افزود: حضور گسترده آنها و خانواده‌ ایشان در این مراسم نشان از این مدعاست. کارگران اگرچه با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما طی چهار دهه گذشته همراه نظام بوده و هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبه امروز جامعه کارگری تصریح کرد: جامعه کارگری هیچگاه چیزی اضافه‌تر از قانون نخواسته اند.

راستگو با تأکید بر اینکه افزایش 35 درصدی حقوق کارگران در سال جاری با تورم فعلی جامعه همخوانی ندارد، گفت: عدم اجرای ماده 96 موجب دلخوری بازنشستگان تامین اجتماعی شده است.

وی به همسان حقوق بازنشستگان که موضوع همیشگی جلسات بزرگداشت روز جهانی کارگر است هم اشاره کرد و گفت: 130 هزار میلیارد تومان برای این مهم اختصاص داده شده که انجام آن با تأخیر مواجه شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با تأکید بر این نکته که باید اعتماد و باور جامعه کارگری را با رفع چنین مسائلی افزایش داد، افزود: وضعیت سازمان تامین اجتماعی و استقلال آن مناسب نیست و از طرفی هم توقع نداریم که بگویند حقوق کارگران، تورم‌زاست.

راستگو از افزایش وام اعطایی به بازنشستگان به میزان 30 میلیون در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: ما خواهان اجرای دقیق قانون الزام درمان رایگان مستند ماده 54 قانون تامین اجتماعی هستیم.

وی از تعامل خوب تشکلات کارگری فارس با مدیران کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی در فارس سخن گفت و خواستار حل مشکلات سه کارخانه مخابرات راه دور، زیمنس و روغن نباتی شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس خاطرنشان کرد: چند دولت تغییر کرده، اما همچنان مشکلات کارخانه مخابرات راه دور برقرار است، زیمنس که سنوات کارگران را نداده است و روغن نباتی هم سه کارگر ما را شب عید اخراج کرده است.

راستگو در خاتمه سخنانش خواستار افزایش حقوق مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده شد.

خروج نیروی کار و متخصص و ورود اتباع بیگانه به برخی کارخانجات 

بهرام ذنوبی تبار نیز در بخشی از این مراسم بیان کرد: در حالی که بیشترین منویات رهبرمعظم انقلاب به امنیت شغلی باز می‌گردد، اما سالهاست که گریبان‌گیر این موضوع هستیم و حتی هنوز قرارداد‌های موقت هم به طور کامل حذف نشده است.

وی که تصویب حقوق کارگران کمتر از نرخ تورم نهایی را امری صحیح نمی‌داند، گفت: بعضی موارد از جمله تصویب قوانین، آیین نامه‌ها و …موجب معضل جامعه کارگری شده و سازمان تامین اجتماعی هم هر روز قوانین و موادی برای خود اعمال می‌کند.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه شاهد خروج نیروی کار و متخصص و ورود اتباع بیگانه به برخی کارخانجات هستیم، تاکید کرد: بستر حضور نیرو‌های جوان در کارخانجات تسهیل شود.

ذنوبی تبار ادامه داد؛ عدم استفاده از بازنشستگان و مشاوره آنها در صنایع موضوعی است که باید به جد دنبال شود.

وی خواستار توسعه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی در سطح کشور شد و گفت: 80 درصد کارگران مسکن ندارند.

تشکلات کارگری فارس روز‌های خوبی را سپری می‌کنند 

وحید خداپرست هم ضمن تبریک روز جهانی کارگر بیان کرد: به گواه نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی، تشکلات کارگری فارس روز‌های بهتری را سپری می‌کنند اگرچه مطالبات زیادی هم دارند که تحقق آنها به تلاش ما باز می‌گردد. مسکن، معیشت و درمان کارگران سه مولفه مهمی است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه بیشترین خواسته و مطالبات کارگران به مسائلی باز می‌گردد که مربوط به حوزه قانون و قانونگذاری است، از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی خواست تا مشکلات جامعه کارگری که به اصلاح و تغییر و بازنگری قوانین باز می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

بازگشت 220 هراز میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

ابراهیم عزیزی نیز ضمن تبریک روز جهانی کارگر بیان کرد: اصلاح قانون سن بازنشستگی از جمله موضوعاتی است که باید در مجلس داوزدهم مورد بررسی قرار گیرد. بنده مخالف تصویب این قانون بودم و معتقدم جزو اولویت‌های جدی و قطعی مجلس دوازدهم، باید اصلاح این قانون و بازگشت به سن 30 سال و کمتر باشد.

وی تأکید کرد: باید به فوریت لایحه امنیت شغلی کارگران را دولت به مجلس بفرسد و مجلس هم باید دوفوریتی تصویب و به کارگران هدیه کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور هم قول دادند که این اقدام را به فوریت انجام دهند، به اجرای کامل بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: 220 هراز میلیارد تومان از بدهی دولت را به سازمان تامین اجتماعی بازگرداندیم.

عزیزی با تأکید بر اینکه دولت نباید دست در جیب تامین اجتماعی و دولت کند، خواستار اجرای ماده 96 حقوق و دستمزد تأمین اجتماعی شد.

وی در خصوص افزایش حقوق مراقبین سلامت طرح وزشک خانواده هم گفت: آنها حرف حق می‌زنند و امروز هم مذاکراتی انجام شده و باید حق و حقوق آنها در طرح پزشک خانواده پرداخت شود.

اگر حقوق کارگر به درستی پرداخت نشود، رشد 8 درصدی محقق نمی‌شود

علیرضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: سال گذشته در برنامه هفتم توسعه در بحث حقوق بازنشستگان خیلی بحث شد. در این برنامه مطرح شده بود که حقوق بازنشستگان باید 90 درصد حقوق شاغلین هم‌تراز باشد که این موضوع نیز تصویب شد.

وی ادامه داد: دولت هم اعلام کرد که در یک سال نخست افزایش حقوق امکان پذیر نیست، اما ظرف سه سال این کار انجام خواهد شد و در سال اول افزایش 40 درصد تضمین خواهد شد، اما زمان تصویب بودجه، دولت محل پرداخت این مهم را اعلام نکرد و نهایتاً مجلس بودجه را تصویب نکرد و دولت یک هفته بعد، یک درصد مالیات ارزش افزوده را افزایش داد و محل 40 درصد افزایش مشخص شد، اما هنوز حکم صادر نشده و مجلس این موضوع را دنبال خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بارنشستگان، آیینه دورنمای کارمندان امروز هستند، افزود: اگر دولت به آنها توجه نکند کارمند هم با رغبت و حس مسئولیت کار نخواهد کرد.

پاک‌فطرت اضافه کرد: وقتی از رشد اقتصادی 8 درصدی سخن گفته می‌شود که 2.8 درصد آن حاصل از بهره‌و‌ری است، نباید فراموش کرد که بهره وری توسط کارگر انجام می‌شود.  اگر قرار باشد حقوق کارگر به درستی پرداخت نشود، معلوم است که راندمان کاری پایین می‌آید و رشد 8 درصدی محقق نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کجای دنیا دولت به تنهایی حقوق کارگر را تعیین نمی‌کند، افزود: حقوق کارگران در استان‌ها و مشاغل مختلف باید فرق داشته باشد. هیچ کارفرمایی امروز تابع حقوقی که ادارات و وزارت کار تعیین کرده نیست، چون اگر بخواهند چنین حقوق بدهند، کسی کار نخواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از 70 درصد اقتصاد ما دولتی است، گفت: اگر اقتصاد تعاونی حاکم شود هم مشکل حقوق کارگر و هم معیشت و مسکن و درمان آن حل خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به نیرو‌های شرکتی هم اشاره کرد وگفت: مجلس سال گذشته تصویب کرد که تمام شرکت‌های وابسته را حذف و نیرو‌ها قرارداد کار معین شوند. این قانون با تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط مجلس به دولت ابلاغ خواهد شد.
 
انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران