Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:01:11 GMT

وحدت و انسجام شیعه و سنی چشم دشمن را کور می کند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۲۰۵۹

وحدت و انسجام شیعه و سنی چشم دشمن را کور می کند

امام جمعه نهبندان به سفر حجت الاسلام روحانی به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این سفر یعنی برای نظام جمهوری اسلامی قرقی ندارد، نباید اجازه داد دشمن ما را به خود مشغول و با زبان خودمان به ما ضربه بزند، این جلسات و دورهم جمع شدن ها نباید فقط به هفته وحدت خلاصه شود چرا که تنها چیزی که چشم دشمن را کور می کند وحدت و انسجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نهبندان خبر، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی اظهار داشت: مولود امشب پیام های بسیار دارد  و این  که جامعه باید اخلاق مدار باشد، یک جامعه اخلاقی باشد، مولود امشب پیامش پیام وحدت ، انسجام و برادری است.

 وی افزود:خداوند در قرآن می فرماید واعتصموا به حبل الله جمیعا ولا تفرقو. چنگ بزنید به ریسمان الهی ،ریسمان الهی چبست ؟ریسمان الهی می تواند قرآن ،پیامبر(ص) ،اهل بیت(ع) باشد بین شما تفرقه نباشد خداوند در قرآن می فرماید شکر نعمت الهی را بجا آورید چرا که شما دشمن همدیگر بودید و خداوند بین شما الفت برقرار کرد و مولود امشب  پایه گزار وحدت در جامعه است .

وی با بیان روابط دوستانه اهل سنت مالکی و حنفی با امام صادق (ع) به وحدت واقعی اشاره و افزود: وحدت،برادری،یکی بودن ، به پای اسلام ایستادن ، خون شیعه و سنی در دفاع از اسلام  ریختن  همه و   همه در دفاع از اسلام دفاع از گفتمان وحدت ،دفاع از گفتمان ولایت  است که دشمن از این می ترسد چرا که می بیند برای دفاع از اسلام هم شیعه و هم سنی شهید می دهند.

وی با اشاره به وجود دو شهید غلامعلی جمالزهی و احمد جمالزهی افزود :دشمن از این می ترسد که اگر در عراق و سوریه جنگ راه می اندازند می بیند که شیعه و سنی با هم بر علیه عروسک های خیمه شب باز ساخته شده دست استکبار جهانی مبارزه می کنند.

 خزاعی خاطر نشان کرد:دشمن از این وحدت وحشت دارد اینجاست که باید تمسک کنیم به آیات قرآن به روایات پیامبر اعظم به اهل بیت(ع) و رفتاری که با اطرافیان داشتند که باعث پیشرفت اسلام شده و اسلام امروزه به دست ما رسیده است

وی اظهار کرد:  در خارج از کشور نگاه به جمهوری اسلامی ،نگاه به رهبری عالیقدر چند۱۰۰ برابر نگاهی است که ما داریم چرا که آنها قدر ندای وحدت آقا را می دانند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: هر سخن تفرقه انگیزی که از حلقوم شیعه و سنی بیرون بیاید و خواسته باشد تفرقه ایجاد کند حرف دشمن است افزود: دشمن میخواهد از شیعه و سنی سوء استفاده کند ،دشمن حمام خون راه می اندازد ،شیعه انگلیسی و وهابیت تکفیری را آمریکا تقویت می کند بر علیه تشیع و جنگ مذهب راه می اندازد.

خزاعی با اشاره به اینکه به برکت هفته وحدت و بصیرت و آگاهی مردم باید قدر نعمت ایرام اسلام و برادری و رهبری را بدانیم گفت: در افغانستان چه خبر است که برادر افغانی ما کوه ها را میپیماید و ۱۴،۱۵ نفری سوار یک سواری می شوند و به مقصد هم نمی رسند.

امام جمعه نهبندان به سفر حجت الاسلام روحانی به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این سفر یعنی برای نظام جمهوری اسلامی قرقی ندارد،  نباید اجازه داد دشمن ما را به خود مشغول و با زبان خودمان به ما ضربه بزند، این جلسات و دورهم جمع شدن ها نباید فقط به هفته وحدت خلاصه شود چرا که  تنها چیزی که چشم دشمن را کور می کند وحدت و انسجام است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم