Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس دانشگاه آزاد اسلامي دانشگاه آزاد پيشنهاد حذف کنکور را ارائه کرده است گفت: افراد دينفعي وجود دارند که اجازه نمي‌دهند کنکور حذف شود.
به گزارش ايسنا، فرهاد رهبر در مراسم گراميداشت روز دانشجو و يادواره شهيد سيدمصطفي موسوي - جوان‌ترين شهيد مدافع حرم - گفت: سه شهيد دانشجو با هدف مقابله با استکبار و آمريکا، در 16 آذر 1332 به شهادت رسيدند و خون اين شهداي دانشجو، امروز براي مقابله با نظام سلطه و استکبار در رگ دانشجويان مي‌جوشد که يکي از اين دانشجويان شهيد سيدمصطفي موسوي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ضمن ابراز خرسندي از برگزاري مراسم گراميداشت شهيد موسوي، اظهار کرد: خط مبارزه با استکبار از 16 آذر 1332 تا امروز ادامه داشته است. دانشگاه آزاد اسلامي 60 دانشجوي شهيد مدافع حرم تقديم انقلاب اسلامي کرده و همه آنها در مقابله با استکبار و سلطه‌گري است که از 16 آذر 1332 و قبل از آن آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي افزود: اين روز و هفته، هفته مقابله با استکبار است و يک روز آن مي تواند روز دانشجو باشد که همواره در مقابله با استکبار پيشتاز بوده‌اند. ما به دانشجوياني که درخشيدند و به عنوان کساني که با بصيرت خود، آگاهي جامعه را افزايش و در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دادند، افتخار مي کنيم.
فرهاد رهبر ابراز اميدواري کرد بتوانيم رهرو راه شهدا باشيم و از خون آنها براي رسيدن به اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي حمايت کنيم.
رئيس دانشگاه آزاد تصريح کرد: اميدوارم روحيه انقلابي‌گري و مطالبه‌گري همواره در مسئولان موج بزند و بنده از اين روحيه پرشور، پرتلاش و مطالبه‌گر استقبال مي کنم و اميدوارم اين روحيه موجبات رشد دانشگاه آزاد اسلامي و کشور را فراهم کند.
وي با تشکر از دکتر طهرانچي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان تهران، دکتر دادانديش رئيس واحد تهران غرب و حجت‌الاسلام والمسلمين کلانتري معاون فرهنگي و دانشجويي براي برگزاري مراسم روز دانشجو و گراميداشت شهيد موسوي جوان‌ترين شهيد مدافع حرم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي از بدو تأسيس تاکنون رسالتي داشته که با حمايت امام خميني(ره) و درايت مقام معظم رهبري و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني توانسته خدمت بزرگي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پايه‌گذاري کند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامي به درخت تنومندي تبديل شده که برکت آن کل کشور را در بر گرفته و با دارا بودن 5ميليون و 700هزار فارغ‌التحصيل در هر خانواده يک پايگاه و جايگاه را به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اينکه دانشگاه آزاد اسلامي در نسل اول خود به خوبي از عهده امور برآمد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامي در نسل دوم خود که به امر پژوهش و تحقيق مرتبط است، توانست بدرخشد و رتبه اول تحقيق و پژوهش، مقالات، مجلات و تحقيقات کاربردي را به خود اختصاص دهد و وظيفه خود را به خوبي ايفا کند.
رهبر با بيان اينکه نسل سوم دانشگاه آزاد اسلامي به حل مسئله و کمک به رفع مشکلات مردم تاکيد دارد، ابراز اميدواري کرد: دانشگاه آزاد اسلامي با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده بتواند در حل مشکلات دولت و جامعه کمک کند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با تاکيد بر اينکه کمک به حل مسائل مردم و دولت، يکي از وظايف دانشگاه آزاد اسلامي است، گفت: از دولتمردان که توانستند با همکاري خود، اين شجره طيبه و درخت تنومند را به بار بنشانند، تشکر مي کنيم. امروز دولت جمهوري اسلامي با حمايت خود از دانشگاه آزاد اسلامي، توانمندي اين دانشگاه را تقويت مي کند و ما وظيفه خود مي دانيم دولت را ياري کنيم.
بر اساس اين گزارش، در پايان اين مراسم، فرهاد رهبر در گفت‌وگو با دانشجويان دانشگاه آزاداسلامي، در جريان مسائل و مطالبات آنها قرار گرفت و در حاشيه مراسم با دانشجويان برگزيده عکس يادگاري گرفت.
به گزارش ايسنا، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي همچنين در حاشيه اين مراسم گفت: در دانشگاه تهران از نظرات دانشجويان در برنامه‌ريزي‌هاي دانشگاه استفاده کردم و اکنون نيز استفاده مي‌کنم.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در حاشيه مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران غرب در جمع خبرنگاران درباره برگزاري مستقل آزمون هاي مقاطع مختلف اين دانشگاه، گفت: اين سؤال را بايد از وزارت علوم و سازمان سنجش پرسيد، اين موضوع از نظر ما حل شده است، ولي بايد ببينيم نظر وزارت علوم و سازمان سنجش در اين زمينه چيست.
وي با بيان اينکه دانشگاه آزاد اسلامي عضو کميته بررسي اين موضوع است و پيشنهاد بنده بود حذف کنکور که مدت‌ها مسکوت باقي مانده، مورد بررسي مجدد قرار بگيرد، گفت: رئيس‌جمهور دستور داد که شوراي عالي انقلاب فرهنگي کميته‌اي را تشکيل و اين مسأله را در دستور کار قرار دهد تا برنامه عملياتي حذف کنکور مورد بررسي قرار گيرد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در پاسخ به اين سوال که آيا سازمان سنجش منحل مي شود يا خير؟ گفت: بحث انحلال مطرح نيست، بلکه مسأله تغيير ساختار در دست بررسي است. در دنيا چند کنکور در سال برگزار مي‌شود و يک فرد مي‌تواند با بالاترين نمره‌اي که از کنکورها مي‌گيرد در دانشگاه‌ها پذيرش شود.
وي در خصوص رفع نگراني خانواده ها از کنکور، گفت: يکي از پيشنهادهاي دانشگاه آزاد اسلامي اين است که به جاي برگزاري يک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده‌ها چند بار در سال کنکور برگزار شود و بالاترين نمره فرد ملاک پذيرش قرار گيرد.
فرهاد رهبر خاطرنشان کرد: يک لولا ميان نظام پرورشي و نظام آموزش عالي وجود دارد که بر اين اساس هشت هزار ميليارد تومان گردش مالي آن است، يعني کلاس‌هاي کنکور، برگزاري آزمون و مسائل اين‌چنيني داراي 8 هزار ميليارد تومان گردش مالي است که افرادي اجازه نمي‌دهند کنکور حذف شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه بايد ببينيم چه کساني و به چه دلايلي نمي گذارند کنکور حذف شود، گفت: اين طرح را دنيا اختراع کرده و ما مي‌توانيم از آن استفاده کنيم.
وي با اشاره به اينکه نظارت سيستماتيک به منظور بررسي واحدها را در دانشگاه آزاد اسلامي ايجاد کرديم، گفت: امکانات رفاهي بايد در شأن دانشجويان باشد، اما نبايد انتظار داشت که اگر دانشجويي خوابگاه مناسبي ندارد، براي او خوابگاه درست کنيم.
رهبر با بيان اينکه سرانه آموزشي هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي 12.7 درصد است که متوسط کل کشور کمتر از 10 و براي برخي دانشگاه‌ها کمتر از سه يا چهار است، گفت: معدل واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در امکانات رفاهي بيشتر از معدل کل کشور است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص رفع مشکلات عليرضا کريمي کشتي‌گير کشورمان اظهار کرد: ما اعلام مي‌کنيم اين کشتي‌گير از افتخارات کشور است و وظيفه داريم به او کمک کنيم.
وي با بيان اينکه پيشنهاد مي‌دهيم يک هفته با نام مقابله با استکبار داشته باشيم که يک روز آن روز دانشجو باشد، با اشاره به مراسم روز دانشجو، گفت: چنين جلسه‌اي در تاريخ دانشگاه آزاد اسلامي بي‌سابقه بود که رئيس هيأت موسس و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از نزديک صحبت دانشجويان را بشنوند و اين مسأله حکايت از ايجاد فضاي باز براي همه جناح‌ها دارد، ولي نبايد وجه استکبارستيزي را از 16 آذر بگيريم.
رهبر با اشاره به اينکه آسيب‌هاي اجتماعي از مشکلات جدي کشور است، گفت: بنده در دانشگاه تهران از نظرات دانشجويان در برنامه‌ريزي‌هاي دانشگاه استفاده کردم و اکنون نيز استفاده مي‌کنم. از دانشجويان درخواست دارم درباره اين مسائل فکر کنند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به مناسبت روز شورا‌ها با رئیس شورای اسلامی شهر زرقان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در این دیدار اظهار کرد: به نمایندگی از این دانشگاه این روز را به‌طور خاص به اعضای شورای اسلامی شهر زرقان که با همدلی، وظیفه‌شناسی و قانون‌مداری در رفع مشکلات شهر و شهروندان تلاش می‌کنند و در این مدت با تعامل و دلسوزی دانشگاه زرقان را دررسیدن به اهداف خود همراهی کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

محبی، تشکیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا را ﺑﻪﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﺠلی ﻣﺮدمﺳﺎﻻری دﯾنی و ﻧﻤﺎد اﻋﻤﺎل ﺣﻖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ توسط مردم در ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی و نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در ایران برشمرد که به‌عنوان یک رویکرد نوین در رفع معضلات و مشکلات جامعه نقش مهمی به‌عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌‌کند.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان آمادگی تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک بین این دانشگاه و شورای اسلامی شهر به‌منظور تطابق فکر و ایده با عمل و اجرای آن پس از تأیید علمی و سرمایه‌ای را دارد و می‌تواند الگویی از همراهی علم و عمل در جامعه باشد.

دانشگاه‌ زرقان زیربنا و پایگاه فرهنگی و اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان هم وجود دانشگاه در شهرستان زرقان را زیربنا و پایگاه فرهنگی، علمی و اجتماعی دانست و با توجه به نقش مثبت و محوری این نهاد با قدردانی از تأثیر فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به تشریح خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم شهرستان در مورد دانشگاه آزاد پرداخت.

قاسم جمالی، خواستار راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع واقع در شهرستان زرقان و مشارکت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان  در برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌ها در سطح شهرستان زرقان شد.

وی، عدم وجود رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را از بزرگ‌ترین دغدغه مردم برشمرد و افزود: زرقان نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان فارس و قطب پزشکی جنوب کشور و دارای دو بیمارستان و درمانگاه تخصصی است و خلأ وجود رشته‌های فوق به‌شدت احساس می‌شود و دائر کردن این رشته‌ها را از خواسته‌های برحق مردم زرقان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان با استقبال از تلفیق علم و عمل در اجرای طرح‌های شهری و تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرستان زرقان گام برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان