Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال از هنرمندان برای فعالیت در تولید آثار موسیقی در داخل کشور را از سیاست های قطعی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: دراین راستا تاکنون به بیش از یکصد هنرمند با هماهنگی نهادهای مربوطه در شورای صیانت مجوز فعالیت داده شده است.

فرزاد طالبی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به اظهارات سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «گفت‌وگوها درباره بازگشت برخی خواننده‌ها به کشور امیدوارکننده بوده است» آن را موضعی اصولی دانست و افزود: از سیاست های قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استقبال از حضور هنرمندان در صحنه تولید موسیقی در داخل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: گواه این مدعا این است که طی سالهای 96 و 95 به بیش از یکصد نفر، مجوز فعالیت داده شده است.
به گفته مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این تعداد هنرمند اکنون بصورت قانونی و تحت ضوابط و در چارچوب های مربوطه به تولید موسیقی در داخل کشور می پردازند.
طالبی تاکید کرد: خوشبختانه اکنون هماهنگی و ارتباط مستمر بسیار خوبی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مربوطه در شورای صیانت وجود داشته و حداکثر همکاری را نیز شاهد هستیم.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گویی با رسانه ها اعلام کرده بود: گفت‌وگوها درباره بازگشت برخی خواننده‌ها به کشور امیدوار کننده بوده است.
به گفته سید عباس صالحی، برخی از اتفاقاتی که برای برخی از هنرمندان افتاده توسط پاره‌ای از مراجعی است که آن مراجع نقطه نظراتی را درخصوص این هنرمندان ابراز کرده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی خواننده‌ها و موزیسین‌ها خواهان بازگشت به عرصه کار رسمی هستند. آنها در انتظار موضع رسمی وزارت ارشاد درباره بازگشت به کار خود هستند؛ پاسخ شما به آنها چیست؟، اعلام داشت: برخی از اتفاقاتی که برای برخی از هنرمندان افتاده توسط پاره‌ای از مراجعی است که آن مراجع نقطه نظراتی را درخصوص این هنرمندان ابراز کرده‌اند.
وی افزود: تلاش ما این است که تجدیدنظر و تغییر دیدگاهی ازسوی این مراجع نسبت به کسانی که در حوزه فعالیت داشته و دارند، صورت بگیرد و در این رابطه، ان‌شاالله ما گفت‌وگوهای متقابلی را ادامه می‌دهیم.
فراهنگ ** 1355 ** خبرنگار: علی اکبر قزوینیان * انتشار:

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا ۹ اردیبهشت برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این ۲ استان سفر می‌کند.

سمیعی در این سفر که با همراهی مسؤول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی انجام می شود، ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر ۲ روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6090001 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر