Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

 همزمان با شب میلاد این 2 مخلوق پاک خداوند، گلبانگ نقاره‌ های حرم مطهر رضوی، مولود نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را بشارت دادند و با طنین نوای نقاره ها، بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و شهر مشهد غرق در شادی و سرور شد.
هزاران زائر و مجاور همزمان با غروب 16 ربیع الاول خود را به پابوسی آستان حضرت امام رضا (ع) رساندند تا به ساحت مقدس آن حضرت عرض ارادت کرده و دلهای مملو از عشق و شور خود را با پنجره فولادش گره زنند و کبوتر بی قرار دلهایشان را در آسمان شهر خورشید هشتم به پرواز درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تمام شهر بالاخص آستان ملائک پاسبان رضوی چراغانی و آذین بندی شده و خادمان این بارگاه با عود و سپند آماده پذیرایی از خیل عاشقان و زائرانی هستند که از سراسر جهان برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف می شوند.
عطر محمدی در سراسر اماکن متبرکه، مشام جان را نوازش می دهد و آستان ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مملو از بوی خوش معنویت است.
آیین ویژه شب میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) سه شنبه شب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.
یکی از سخنرانان در این مراسم به وصف ویژگی های بارز پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: در قرآن کریم با الفاظ و بیانات بسیار خوش آهنگ و پرمغز، به تمجید و ستایش نبی مکرم اسلام (ص) پرداخته شده است.
حجت الاسلام سعدی افزود: شخصیت پیامبر اسلام (ص) دارای ابعاد وسیع و والایی است و خداوند از اخلاق آن حضرت به عنوان عظیم تعبیر کرده است که همه ذرات و انس و جن و همه ملائک سر تعظیم نسبت به ایشان فرو می آورند.
وی اظهار کرد: امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) نیز دوران شکوفایی معارف اهل بیت (ع) بود و شخصیت آن حضرت آنچنان جامع و برجسته بود که علاوه بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل سنت نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده اند.
همزمان با این مراسم، آیین ویژه شب میلاد در بقاع متبرکه، مساجد، اماکن مذهبی و تکایای مختلف مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی نیز برگزار شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام در مورد حضرت حمزه سیدالشهدا فرمودند جناب حمزه علیه السلام مظهر یک شخص متدین، شجاع، مدافع و مجاهد است و یک فرد مسلمان اهل تقوا و با ایمان باید در جای خودش مجاهد و جان فدا باشد.



وی در مورد نحوه شهادت حضرت حمزه علیه السلام این گونه بیان کرد: ایشان برای شهادت شناسایی شدند و به گونه ای مظلومانه بعد از شهادت مثله شدند، و از آنجایی که خانواده ای نداشت، زنان جمع شدند و به خانه حمزه رفتند و برای ایشان نوحه خوانی کردند.



نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه شهادت حضرت حمزه سلام الله علیه برای اعتلای پرچم اسلام، نماز، شهادتین و دین جزو خون های اولیه است، جان فدا شدند، تصریح کرد: اسلام دین عافیت طلبی، دین نشستن و عدم نیاز نیست؛ بلکه دین دفاع و مجاهدت است به شرطی که جان فدا کند و نکته این است در برابر چه کسی؟ البته که در برابر مشرکان و کفار و نامسلمانان باید مجاهدت و دفاع کرد.



حجت الاسلام پورذهبی بیان کرد: اکنون زمان، زمان آن است که مسلمانان در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند و آن صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار است.

وی افزود: واقعا بد است که مسلمانان در مقابل همدیگر قرار گیرند و بحمدالله در این اتفاقات اخیر مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مردم ایران در برابر صهیونیسم جهانی ایستادند و همه مردم جهان از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی خوشحال شدند.



نماینده ولی فقیه در کردستان ابراز داشت: دشمن واضح و روشن در مقابل ملت اسلام و بخصوص ملت مسلمان ایران قرار گرفته است و ما هم امروز باید با اقتدا به حمزه سیدالشهدا علیه السلام اکتفا می کنیم و از  فرمایشات ایشان پیروی کنید و مواظب باشید در این برهه دشمن شناسی بسیار مهم و ضروری است.

وی در پایان افزود: درود خدا به شهدای صدر اسلام شهید حمزه سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم و شهدای اخیر و همه کسانی که در این راه جان فدا کردند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد