Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیار پیش آمده که کشفیاتی که در حال حاضر ما از آن ها اطلاعاتی داریم، کاملا اتفاقی کشف شده اند، مانند این که مثلا شخصی در دریا مشغول غواصی بوده است که به طور ناگهانی به گنجینه ی عظیمی از جواهرات گران قیمت برخورده است. کارگرانی که در حال مرمت بنایی بوده اند به طور خیلی اتفاقی به مجموعه ای از مومیایی های بسیار عجیب برمی خورند که این مومیایی ها بعدا به تعدادی از شناخته شده ترین مومیایی های جهان یعنی همان مومیایی های ونزون تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه شوید:

در سال ۱۶۴۷ کارگرانی که در حال مرمت کلیسای سنت اندرو در شهر کوچکی در ایتالیا به نام ونزون در استان اودین بودند به طور ناگهانی به مقبره ای که در حیاط این کلیسا بود برخوردند. در داخل این مقبره جسد خشک شده ای از مردی پیدا شد که قد متوسطی داشت و احتمالا در دورانی که زنده بوده است بدنی فربه داشته است. در حال حاضر بدن او کوچک تر شده بود و به ۳۳ پوند رسیده بود که تقریبا معادل ۱۵ کیلوگرم می شود. اما عجیب تر این که تجزیه نشده بود.

بیشتر بخوانید: کشف مومیایی با ماسک طلایی در مصر+تصاویر

بعد از این کشف تصمیم گرفته شد تا تحقیقات بیشتری در این منطقه انجام شود و بعد از حفاری ها و کند و کاو هایی که از قرن چهارم تا به امروز شده است باستان شناسان موفق شده اند در مجموع ۴۲ جسد را از زیر خاک در حیاط کلیسا به بیرون بکشند. همه ی این اجساد به طور کاملا ناگهانی و خود به خود به محض دفن شدن، مومیایی شده اند، پوستی که روی بدن این اجساد وجود دارد به زرد مایل به قهوه ای تبدیل شده است و این تصور را به وجود می آورد که این اجساد لباس های چرمی به تن کرده اند! تمام ماهیچه های اجساد این مومیای ها مانند قلب به غشاهای نازکی تبدیل شده است و در کمال تعجب ارگان های داخلی آن ها مثل کلیه و پانکراس کاملا ناپدید شده است. مغز این مومیایی ها به یک سوم اندازه و حجم واقعی اش رسیده است.

بر اساس تحقیقات برروی آن ها مشخص شد که مومیایی های ونزون بین ۲۲ تا ۴۴ پوند وزن دارند اگر چه مدت زمان زیادی از مرگ آن ها گذشته است و بسیار پیر هستند ولی فرم اصلی و ویژگی های بدنی آن ها به خوبی حفظ شده و کاملا قابل تشخیص است.

طبق تحقیقاتی که روی این اجساد مومیایی شده انجام شد مشخص شد که این تغییرات در ۱۱ مقبره ای اتفاق افتاده است که در نزدیکی محراب کلیسا قرار داشته اند! و این یکی از عجیب ترین چیزهایی بود که در این مومیایی ها پیدا شد.

در مقاله ای که در سال ۱۹۰۶ میلادی منتشر شد، نویسنده ی این مقاله به نام F. Savorgnan de Brazza چندین فرضیه را مورد بررسی قرار داده است صرف نظر از این که این اجساد به چه دلیل مومیایی شده اند. او می گوید که وجود نمک و نیترو، آلومینا و آهک می تواند باعث چنین خشک شدگی ای در بدن شود اما در تحقیقات هیچ نشانه ای از نمک روی بدن این اجساد دیده نشده است.

برازا بر این باور است که روند مومیایی شدن توسط فونگوس که نوعی قارچ است انجام شده است مخصوصا اینکه هاگ های این قارچ هم در مقبره ها و هم در تابوت های چوبی دیده شده است. به این قارچ Hypha tombicina گفته می شود.

برازا در باره ی این قارچ ها می گوید که هیفا تامبیسینا عاشق رطوبت و اماکن مرطوب است و آن را از طریق مکنده های میکروسکوپی و بی نهایت ریزی که دارد جذب می کند. آن های سریعا توسعه پیدا می کنند و زیادی می شوند بدن را قبل از اینکه بخواهد تجریه شود، وارد فاز خشک شدگی می کنند. تا حلاا چنیدن بار سعی شده است تا این نوع قارچ هیفا را کشت کنند اما تمام تلاش ها بی نتیجه بوده است.

در آن دوران که بارزا این مقاله را می نوشت، تعداد مومیایی هایی که پیدا شده بود، ۴۲ عدد بود اما با زلزله ای که در این منطقه رخ داد، تعداد مومیایی ها به ۱۵ عدد کاهش پیدا کرد. همین کمتر شدن تعداد به خود به خود باعث سخت تر شدن کار دانشمندان می شود چون روند مطالعه را سخت تر می کند، مطالعه درباره ی این که چه شرایطی در پس مومیایی شدن این اجساد بوده است.

طبیعتا زمانی که نمونه های بیشتری در دست باشد و محققان بتوانند روی تعداد بیشتری گونه تحقیقاتی را انجام دهند، قاطع تر می توانند درباره ی این نمونه ها تصمیم بگیرند و نتایج شان را قطعی تر انتشار بدهند.

علاوه بر این دیگر مرده ای در کلیسا دفن نمی شود و بنابراین این احتمال وجود ندارد که تعداد آن ها در آینده افزایش پیدا کند.

در حال حاضر تئوری فونگوس بسیار بیشتر از یک حدس و گمان است. در سال ۱۹۸۳ یکی از پروفسورهای دانشگاه مینه سوتا به نام آرتور سی آفدرهاید از این مکان دیدن کرد و این اجازه به او داده شد تا کشت میکروب نمونه هایی از فونگوس ها را در آزمایشگاه انجام دهد و علاوه بر این، مقداری از خاک و چوبی که در منطقه وجود داشت را برای آنالیز بردارد. هیچ کدام از میکرو ارگانیسم هایی که تعیین هویت شدند، با توضیحات اصلی Hypha bombicina یکی نبود. در نتیجه طبق مشاهدات، پروفسورر آفدرهاید به این نتیجه رسید که محتمل ترین توضیحی که درباره ی این مومیایی های خشک شده در ونزون می تواند بگیرد، خاک سنگ آهک دار آن بوده است.

مومیایی های ونزون هنوز هم که هنوز است دانشمندان وتوریست ها را با علامت سوال های بزرگی روبرو کرده است. بعضی از این مومیایی ها را می توان در حال حاضر در کلیسا و در همان قسمت قبرستان کوچک این منطقه دید. این قبرستان در حال حاضر به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است و جمعیت بالایی از توریست ها حتی دانشمندان هر ساله به ونزون ایتالیا می ورند به این امید که شاید توانستند معمای آن را حل کنند.

منبع:الی گشت

انتهای پیام/

کشف اجساد مومیایی شده در ایتالیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

بیماری مخفی هیتلر

شواهد تاریخی که چند دهه بعد از شکست آلمان در جنگ جهانی کشف شد، نشان می داد که هیتلر در روزهای پایانی جنگ شدیدا بیمار بوده و احتمال می‌رود، تصمیمات او در مراحل پایانی جنگ تحت تاثیر این بیماری بوده باشد؛ هرچند شاهدین عینی ادعای دیگری دارند.

 


لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی

اچ‌ام‌اس برهم یک نبردناو نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از کلاس ملکه الیزابت بود که توسط اژدر یکی از یوبوت‌های آلمانی غرق شد. نبردناو‌ها کشتی‌های بسیار بزرگ با قدرت آتش بالا بودند که دیگر از صحنه نظامی اقیانوس‌ها خارج شدند، اما در زمان خود نشان دهنده برتری سیاسی و نظامی کشور خود به حساب می‌آمدند. غرق شدن "اچ‌ام‌اس برهم" ضربه سنگینی به نیروی دریایی بریتانیا در جنگ جهانی دوم بود، تا حدی که هیات دریایی بریتانیا، تمام اخبار غرق شدن آن را سانسور کرد تا از این طریق خبر غرق شدن آن را از آلمانی‌ها مخفی کنند و جلوی تخریب روحیه بریتانیایی‌ها را بگیرند. پس از چند هفته تاخیر تنها اقوام درجه یک خدمه از جریان آگاه شدند؛ اما این خبر همراه با تذکر برای حفظ اطلاعات بود. بعد از ادعا‌های مکرر توسط رادیو‌های آلمانی، نهایتا در ۲۷ ژانویه ۱۹۴۲ غرق شدن آن رسما از طرف هیات دریایی بریتانیا اعلام شد. ویدیوی لحظه انفجار این نبردناو را در «تابناک» می‌بینید.

 


خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک

امیلیانو زاپاتا سالازار معروف به امیلیانو زاپاتا، رهبر و موسس ارتش آزادی بخش جنوب بود. او به خاطر نقش موثر خود در جریان انقلاب به یکی از قهرمانان ملی مکزیک تبدیل شده است. یک انتخابات مساله دار در سال ۱۹۱۰ دلیل اصلی شروع انقلاب مکزیک بود. پیش از آن در دوران حکومت پورفیریو دیاس، مردم از جمله زاپاتا از فساد و زمین خواری او ناراضی بودند. اختلاف در انتخابات باعث شد، زاپاتا با رقیب دیاس یک سیاستمدار به نام فرانسیسکو مادرو همکاری کرده و دولت دیاس را سرنگون کند، اما بعد‌ها به دلیل ناتوانی مادرو در اداره دولت، روابط آن دو به تیرگی گرایید و زاپاتا از او جدا شد و حرکت خود را برای اصلاحات ارضی از سر گرفت؛ او تا آخر عمر دست از مبارزه برنداشت. نهایتا بعد از سال‌ها فرار از دست دشمنان و مخالفان خود در سال ۱۹۱۶ در یک نقشه پلید بعد از تظاهر به این که می‌خواهند در حرکت با او همراه شوند، وی را به شهر چینامکا دعوت و ترور کردند. بدن بیجان زاپاتا به شهر کواوتلا برده شد تا مرگ زاپاتا ثابت شود. گفته می‌شود به مردانی که زاپاتا را کشتند، تنها نیمی از آنچه به آن‌ها وعده داده شده بود پرداخت شد. فیلم زنده باد زاپاتا بر اساس سرگذشت وی ساخته شده است.

 

 

تست ال‌اس‌دی روی سربازان آمریکا

ال اس دی امروز به عنوان یک مخدر شناخته می‌شود، اما پیش از آنکه این دارو از آزمایشگاه‌های سری سی‌آی‌ای خارج و تبدیل به یک قرص روانگردان بازاری شود، طی یک عملیات سری به نام «ام‌کی-اولترا» از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۴ توسط سی‌آی‌ای روی صد‌ها نظامی و غیر نظامی بی خبر آزمایش می‌شد. پیش از آنکه اسناد و مدارک این عملیات منتشر شود، افرادی که راجع به آن حرف می‌زدند، دیوانه شمرده می‌شدند. اما حقیقت این بود که سی‌آی‌ای با روش‌های غیر اخلاقی چون فریب مردم غیرنظامی توسط فاحشه‌ها یا مامورین عملیاتی که مخفیانه دارو را در نوشیدنی‌های مردم می‌ریختند، بدون اطلاع مردم روی آن‌ها آزمایش‌های دارویی انجام می‌دادند. آزمایش ای‌اس‌دی توسط سی‌آی‌ای بر این باور شروع شد که چین، روسیه و کره شمالی از ال‌اس‌دی برای شست و شوی مغزی سربازان آمریکایی استفاده می‌کنند و سی‌آی‌ای نمی‌خواست، از غافله عقب بماند. این ویدئوی محرمانه که سال‌ها بعد منتشر شد، یکی از این آزمایش‌ها را به تصویر کشیده است.

 


تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی

موسولوینی دیکتاتور ایتالیا، یکی از چهره‌هایی است که به اندازه هیتلر مورد توجه قرار نگرفته است. سخنرانی بنیتو موسولینی در ۲۶ مارس ۱۹۳۹ در ایتالیا در توضیح دلایل اختلافات با فرانسه و تحریک مردم به جنگ است. در این سخنرانی، میزان تسلط و احاطه یک دیکتاتور به افکار شسته شده مردم روشن می‌شود؛ مردمی که به زندگی مرفه، افتخار و پاداش قاطعانه و با صدایی رسا "نه" می‌گویند و اطاعت و فرمانبرداری بدون مرز و کور خود را با افتخار تقدیم هوس‌های زورگویانه یک دیکتاتور می‌کنند. بنیتو موسولینی ۴:۱۰ بعد از ظهر روز ۲۸ آوریل کنار در ویلا دلموند پشت به دیوار به ضرب گلوله اعدام شد؛ بدون افتخار، بدون دادگاه، بدون اینکه جمعیتی شاهد اجرای این حکم باشند. سپس جنازه او و چند تن از فاشیست‌های اعدام شده به جنوب میلان برده شده و همانجایی که ۱۵ پارتیزان در آگوست ۱۹۴۴ در آنجا اعدام شده بودند رها شد. بدن پارتیزان‌ها برای دید عموم در همانجا رها شده بود. خیلی زود مردم زیادی دور اجساد جمع شدند، مردم به جنازه‌ها تف و شلیک کردند، به آن‌ها لگد زدند و روی آن ادرار کردند. چهره موسولینی از شدت ضربات ترکیب خود را از دست داده بود. اجساد آن‌ها به گیره قصابی بسته و سر و ته ساختار فلزی نیمه ساخته یک پمپ‌بنزین آویزان شد. از زمان قرون وسطی سر و ته آویزان کردن اجساد مردم خاطی در ایتالیا، نمادی از شرارت شخص اعدامی به حساب می‌آمده است. اما در این مورد، دلیل این کار حفاظت اجساد موسولینی و دیگران از دست مردم عصبانی و خارج از کنترل بود. ویدیو این واقعه را در تابناک ببینید.

دیگر خبرها

  • تصاویر حیرت‌انگیز از شدت طوفان و باران امروز در اهواز
  • گریلیش: هنوز از حرف‌های گواردیولا حیرت می‌کنم
  • ببینید | تصاویر حیرت‌انگیز از طوفان و باران شدید در اهواز
  • تصاویر حیرت‌انگیز از بارش شدید باران و سیلاب در استان مرکزی + ویدئو
  • ۱۰ حقیقت حیرت‌انگیز درباره عنکبوت‌ها که باید بدانید
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • تصویر حیرت‌انگیزازدست زن مصری بعداز ۳۳۰۰ سال
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌