Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزهای سرد زمستان در سایه کمبود توزیع نفت در روستای نوغاب هنوالان و طبس مسینا بیش از حد سرد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روزهای سرد زمستان رخ نشان داده است و سرما و یخ‌بندان در تمامی سطح استان خراسان جنوبی به وضوح دیده می‌شود.

 

اما در این میان سوخت (گاز و نفت) که یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم در این روزهای سرد است، در شهرستان درمیان کمبود نفت احساس می‌شود و مردم در این روزهای سرد زمستان نیاز مبرم به نفت و گاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی‌رغم این‌که چندین دفعه از طرف اداره گاز خراسان جنوبی و مسئولان شهرستان درمیان خبرهایی مبنی بر گازکشی صددرصدی شهرهای شهرستان درمیان تا پایان سال جاری در رسانه ها منتشر شده است اما در شهر طبس‌مسینا از توابع شهرستان درمیان نه تنها گازکشی پیشرفت چشمگیری نداشته است بلکه همان تعداد منازل اندکی که گازکشی شده نیز گاز وصل نشده است.

 

اهالی روستای نوغاب درمیان نیز که مدت زمان طولانی است اعتراض خود را از عدم گازرسانی به این روستا که حدود 3 هزار و 500 نفر جمعیت دارد از طریق فضای مجازی و رسانه به گوش مسئولان رسانده‌اند، اما تاکنون اقدامی برای گازکشی به این روستا صورت نگرفته و هم‌اکنون نفت نیز در این روستا و شهر طبس‌مسینا کم‌یاب شده است که گلایه اهالی را در پی داشته است.

 

گاز که وصل نمی‌شود، سهمیه نفت را بیشتر کنند

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر طبس‌مسینا، در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: شهر طبس‌مسینا با روستاهای اطرافش حدود 1500 خانوار دارد.

 

وی افزود: تاکنون در شهر طبس‌مسینا فقط حدود 30 تا 40 خانه به طور کامل گازکشی شده است که تاییدیه شرکت گاز را گرفته است و تقریبا 50 خانه دیگر نیز گازکشی شده است که هنوز تاییدیه از شرکت گاز نگرفته است.

 

عضو شورای اسلامی شهر طبس‌مسینا بیان کرد: با وجود این‌که هزینه گازکشی زیاد است و تقریبا برای هر خانه ای تا یک میلیون تومان هزینه می‌رسد از این رو تاکنون تعداد زیادی از خانه های شهر هنوز گازکشی نشده است.

 

وی عنوان کرد: چند نفر دیگر هم در شهر طبس‌مسینا هستند که برای گازکشی اقدام کرده اند که با این تعداد شاید تا پایان سال حدود 150 تا 200 خانه دیگر از بین 1500 خانه در طبس‌مسینا گازکشی شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر طبس‌مسینا گفت: همان تعداد خانه کمی که گازکشی کامل و تایید شده است نیز هنوز مجوز نصب کنتور و وصل‌شدن گاز را نگرفته است.

 

وی بیان کرد: الان بزرگترین مشکل شهر طبس‌مسینا کمبود نفت است و با وجود اینکه کوپن نفت امسال یک ماه دیرتر از سال قبل برای توزیع نفت اعلام شده است اما این مقدار کافی نبوده و پاسخگوی جمعیت بالای شهر طبس‌مسینا نیست.

 

عضو شورای اسلامی شهر طبس‌مسینا اظهار کرد: سرما در شهر طبس‌مسینا بسیار زیاد است و مردم از الان که اول فصل سرما است با کمبود نفت مواجه هستند که لازم است مسئولان برای رفع کمبود نفت اقدام کنند.

 

وی اذعان کرد: با شرایطی که برای مجوز گرفتن برای نصب کنتور وجود دارد و تا گازکشی کامل نشود گاز وصل نخواهد شد بعید می‌دانم تا آخر سال جاری گاز منازلی که گازکشی شده است وصل شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر طبس‌مسینا عنوان کرد: حال که گاز نصب نمی‌شود باید سهمیه نفت را بیشتر در نظر بگیرند تا مردم در سرمای زمستان اذیت نشوند.

 

امسال کوپن نفت دیر اعلام شد

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای نوغاب هندوالان نیز در گفتگو با خاورستان، گفت: علی‌رغم این‌که روستای نوغاب روستایی با جمعیت بالا است اما تاکنون هیچ اقدامی برای گازکشی به این روستا صورت نگرفته است.

 

وی افزود: با وجود این‌که از ابتدای امر گازکشی در شهرستان درمیان بارها مردم روستای نوغاب درخواست گازکشی به این روستای پرجمعیت را داشته و خواسته خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند اما هیچ حرکتی برای گازکشی به این روستا نشده است.

 

این عضو شورا بیان کرد: بحث گازکشی که بماند اما توزیع نفت نیز در روستای نوغاب با مشکل مواجه است.

 

 وی عنوان کرد: مشکل کمبود نفت در روستای نوغاب دلایل متعددی دارد ازجمله این‌که روستا جمعیت بالایی دارد و مردم برای گرفتن نفت منتظر می‌شوند، برخی از افراد کوپن نفت ندارند و نفت را شرکت بدون کوپن نمی‌فروشد یا این‌که برخی از خانواده‌ها هستند که تاکنون از اول سال یک لیتر هم نفت نگرفته‌اند که این‌ها همه دست به دست هم داده است تا کمبود نفت در نوغاب بیشتر احساس شود.

 

این عضو شورا خاطرنشان کرد: امسال کوپن نفت یک ماه دیرتر اعلام شد و خانواده‌های زیادی تاکنون موفق به خرید نفت نشده‌اند که به همین دلیل، مردم با مشکل کمبود نفت مواجه هستند.

 

اتمام سریع 30 هزار لیتر نفت/ به همه نفت نمی‌رسد

وی بیان کرد: خوشبختانه از استان روز گذشته 30 هزار لیتر نفت برای نوغاب فرستاده شد و چون جمعیت بالا است به سرعت نفت تمام شده و به همه نفت نمی‌رسد.

 

عضو شورا از مسئولان درخواست کرد: با توجه به این‌که روستای نوغاب جمعیت بالایی دارد اگر زودتر برای گازکشی به این روستا اقدام کرده و برنامه‌ریزی کنند خیلی خوب است.

 

نفت نایاب یا کمبود نیست

 محمد بشیری‌زاده فرماندار شهرستان درمیان در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: در روستای نوغاب و شهر طبس‌مسینا مشکل کبود نفت به خاطر جمعیت بالا است.

 

وی افزود: چنان‌چه در شهرستان درمیان روستا یا شهری باشد که با مشکل نفت مواجه است به فرمانداری مراجعه کند تا مشکل پیگیری و حل شود.

 

فرماندار درمیان بیان کرد: در نوغاب و طبس‌مسینا نفت به اندازه توزیع شده است و اگر هم مشکلی وجود دارد احتمالا به دلیل مشکل در توزیع از سوی شرکت نفت روستا و شهر است.

 

بشیری‌زاده عنوان کرد: شهر طبس‌مسینا و روستای نوغاب جمعیت بالایی دارد و ممکن است به مردم دیرتر نفت برسد یا یکی دو روز منتظر گرفتن نفت باشند اما به هیچ وجه نفت نایاب یا کمبود نیست.

 

وی اظهار کرد: روز گذشته برای رفع مشکل کمبود نفت در شهرستان با استان صحبت کردم که مسئول مربوطه گفت نفت به اندازه برای نوغاب و طبس‌مسینا فرستاده است و مشکلی وجود ندارد.

 

برخی مشکلات از مسئول توزیع نفت آن منطقه است

فرماندار درمیان تاکید کرد: من به عنوان فرماندار شهرستان قبول دارم که مشکل سوخت در شهرستان وجود دارد اما این دلیل نمی‌شود که کمبود نفت به خاطر عدم پیگیری فرمانداری و ندادن نفت از استان باشد.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات در روستاهای شهرستان در زمینه توزیع نفت، تصریح کرد: ممکن است در یک روستا مسئول توزیع نفت به شرکت بدهی داشته باشد، درخواست برای خرید نفت نداده باشد یا به موقع توزیع نکند اما این‌ها همه دلیل بر نبود نفت در شهرستان نیست.

 

ارسال 30 هزار لیتر نفت

معصومه پاکدل رئیس ناحیه مرکزی توزیع فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: شهر طبس‌مسینا و روستای نوغاب با توجه به جمعیت بالایی که دارد نفت به اندازه فرستاده شده است.

 

وی افزود: امسال به فروشندگی‌های نفت تاکید شده است که کوپن ذخیره‌سازی را جذب کنند که خوشبختانه در روستای نوغاب هندوالان  و طبس‌مسینا درصد جذب بالا بوده است و آخرین دفعه ارسالی نفت به روستای نوغاب هندوالان شنبه 11 آذر با ارسال 30 هزار لیتر و طبس‌مسینا روز دوشنبه 13 آذرماه 1396 به میزان 30 هزار لیتر بوده است.

 

تا اتمام گازرسانی سهمیه نفت قطع نمی‌شود

رئیس ناحیه مرکزی توزیع فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی عنوان کرد: اهالی شهر طبس‌مسینا نگران این نباشند که چون گازرسانی به طبس‌مسینا در حال انجام است، سهمیه نفت آن‌ها قطع خواهد شد بلکه تا زمانی که اهالی شهر طبس‌مسینا حق انشعاب گاز دریافت نکنند و مشترک شرکت گاز نشوند، کارت خرید نفت آن‌ها باطل نمی‌شود.

 

پاکدل با اشاره به جمعیت بالای نوغاب و طبس، گفت: احتمال دارد مردم برای دریافت نفت یک یا دو روز منتظر شوند تا نوبت آن‌ها شود اما هیچ مشکلی به لحاظ ذخیزه‌سازی نفت وجود ندارد و مدیریت توزیع بر عهده متصدی فروشندگی است.

 

وی اظهار کرد: همه‌ی تلاش من و همکاران این است که در این روزهای سرد زمستان خانواده‌ای با مشکل نفت مواجه نباشد و هیچ خانواده‌ای در سرما شب را به صبح نرساند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سرهنگ هادی گندمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر اینکه یک خانم با مراجعه به یکی از بانک‌های سطح شهرستان مبلغی پول تقلبی همراه خود دارد، بلافاصله عوامل گشت کلانتری اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران انتظامی در بانک مشخص شد خانمی مبلغ 500 میلیون ریال وجه تقلبی  همراه داشته است،که قصد داشته آن‌را به حساب خود واریز کند که متصدی بانک متوجه می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با بیان اینکه متهم اعلام کرده که وجه را از فرد دیگری دریافت کرده است، گفت: با تلاش ماموران انتظامی، متهمِ دیگر در یک عملیات منسجم دستگیر شد.

سرهنگ گندمی با اشاره به اینکه هر دو متهم غیربومی و ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور هستند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد