Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@04:45:27 GMT

شاخص بورس آسیا سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۹۵۶۲

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به کمترین سطح خود در ۲ ماه اخیر رسید؛ اما یورو و طلا با افزایش ارزش روبرو شدند.

به گزارش رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در بازار معاملات روز چهارشنبه به دلیل برخی عوامل از جمله کاهش قیمت فلزات گرانبها و نگرانی در مورد سیاست پولی در چین که بر روی روند معاملات و ریسک پذیری سرمایه گذاران تاثیر منفی خواهد گذاشت، تنزل پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ایبنا، همچنین انتظار می رود در اروپا بورس فوتسی لندن، داکس آلمان و کاک فرانسه هر کدام به ترتیب ۵ دهم درصد، ۶ دهم درصد و ۵ دهم درصد افت شاخص داشته باشند.

بر همین اساس میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با ۱.۵ درصد کاهش به کمترین سطح خود در ۲ ماه اخیر رسید؛ ضمن اینکه عملکرد ضعیف بورس وال استریت در ۲۴ ساعت گذشته بر روی بورس آسیا هم تاثیر گذاشته است.

شاخص بورس SSEC شانگهای به کمترین سطح خود در ۳ ماه اخیر رسید و شاخص بورس HSI هنگ کنگ به دلیل نگرانی از سخت تر شدن سیاست نقدینگی بانک مرکزی این منطقه به پایین ترین رقم در یک ماه اخیر سقوط کرد و شاخص نیکی ژاپن هم با ۲ درصد کاهش روبرو شد.

در بازارهای بدهی، اوراق قرضه دو ساله آمریکا به دیل خوش بینی از تصویب نهایی لایحه اصلاح مالیاتی به تقریبا بالاترین سود ارزش خود در ۹ ماه اخیر رسید؛ اما اوراق قرضه ۱۰ ساله این کشور بدون تغییر بود.

در بازار جهانی ارز، ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان به دلیل روند یکنواخت اوراق قرضه بلند مدت آمریکا و کاهش اشتها سرمایه گذاران برای ریسک پذیری کاهش داشت و با ۲ دهم درصد تنزل به ۹۳.۲۱۳ واحد رسید.

هر دلار آمریکا به ۱۱۲.۱۱۰ ین رسید که حاکی از افت ارزش ۴ دهم درصدی پول آمریکا در برابر ین ژاپن دارد؛ اما یورو با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۱۸۴۲ دلار رسید؛ این در حالی است که در بازار معاملات دیروز ۰.۳۵ درصد از ارزش یورو کاسته شده بود.

پوند انگلیس هم با یک دهم درصد کاهش ارزش به ۱.۳۴۲۶ دلار رسید و قیمت منطقه ای طلا با ۰.۱۱ درصد افزاش به یکهزار و ۲۶۷ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس معامله شد.

true برچسب ها : بورس بازار مالی بورس آسیا true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند

عباس آرگون گفت: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

عباس آرگون عضو هیات رئیسه اتاق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره افزایش نرخ ارز در بازار ارز گفت: زمانی که کشور با تنش سیاسی مانند حمله به کنسولگری ایران در دمشق و احتمال درگیری با رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود در بین مردم نوعی نگرانی و دغدغه نسبت به آینده به‌وجود می‌آید؛ به‌طوریکه آن‌ها به هر قیمتی به دنبال این هستند تا دارایی خود را به ارز یا دارایی مطمئن تبدیل کنند تا به عقیده خود از ثبات و حفظ ارزش بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته نیز اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای باعث افزایش موقت نرخ ارز شد اضافه کرد: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

آرگون افزود: حجم عرضه ارز نسبت به قبل تغییری نداشته و صرفا تقاضای ارز با توجه به اتفاقات اخیر افزایش پیدا کرده که همین موضوع در مدت اخیر باعث نوسان و افزایش قیمت دلار شد.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه همزمان با رخ دادن تنش‌های سیاسی در منطقه برخی افراد و رسانه‌ها نیز شروع به جریان سازی کردند. این افراد باید پایبند به اقتدار و پیشرفت کشور و پول ملی باشند، اما با هدف کسب سود و منفعت شخصی از هیچ تلاشی در عرصه دلالی و سفته بازی در بازار ارز دریغ نکرده و با موج سواری بر تلاطم خودساخته، فقط به فکر افزایش التهاب و بر هم زدن آرامش بازار ارز هستند.

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند