Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:32:59 GMT

چرا علی‌رغم تمدید توافق اوپک قیمت نفت کاهش یافت؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۷۴۵۸

چرا قیمت نفت علیرغم اینکه هفته گذشته کشورهای نفتی عضو اوپک و دیگر کشورهای غیرعضو اوپک توافق کردند تا توافق کاهش عرضه نفت سال ۲۰۱۶ را تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید کنند، دوباره کاهش یافت.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای عمده تولیدکننده نفت در جهان هفته گذشته توافق کردند تا توافق سال گذشته خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را تا پایان سال ۲۰۱۸ را تمدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم این توافق که انتظار می‌رفت به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی منجر شود، قیمت نفت نه تنها افزایش نیافت، بلکه تا حدودی نیز شاهد کاهش قیمت نفت در بازار بودیم.

در معاملات امروز نفت برنت ۱۵ سنت کاهش یافت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز همین مقدار کاهش یافت. البته قیمت نفت همچنان در نزدیکی سطح بالای خود در دو سال گذشته قرار دارد.

والری پل‌خوفسکی کارشناس مؤسسه فارکس کلاپ معتقد است تصمیم اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت برای تمدید توافق و متوقف کردن افزایش تولید نفت لیبی و نیجریه نمی‌توانند به سرعت قیمت نفت را بالا ببرند.

هم‌اکنون بازار نگران افزایش تولید نفت شیل آمریکاست؛ چراکه مؤسسه بیکر هاگز از افزایش تعداد دکل‌های فعال در آمریکا نسبت به ماه سپتامبر خبر داد و اعلام کرده تعداد آنها به ۷۴۹ دکل گازی و نفتی رسیده است.

این کارشناس نفتی معتقد است دلیل آنکه توافق اخیر به افزایش قیمت نفت منجر نشد این بود که پیشتر بازار روی آن حساب کرده بود و قیمت نفت پیش از نهایی شدن آن بالا رفته بود. قیمت نفت طی سه ماه گذشته افزایش قابل توجهی را بر همین مبنا داشته است و قیمت کنونی ناشی از واکنش بازار حتی پیش از حصول واقعی توافق به آن است.

پل خوفسکی معتقد است نباید از کاهش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی شگفت‌زده شده در صورتی که قیمت نفت برنت به زیر ۶۰ دلار برسد خرید آن بسیار جذاب می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد این روند به کاهش مازاد عرضه نفت در بازار جهانی منجر خواهد شد و در آینده شاهد تثبیت قیمت نفت از ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه خواهیم بود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟