Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو – ایرنا – مسلمانان هند در بیست و پنجمین سالگرد تخریب مسجد بابری با شرکت در تظاهراتی مخالفت خود را با سیاست های فرقه گرایانه در این کشور اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، سازمان های مختلف اسلامی هنددر تظاهراتی که روزچهارشنبه در دهلی نو خواستار_حفظ_وضعیت_کنونی_قدس_شد">پایتخت این کشور برگزار شد نسبت به سیاست های جاری برخی از احزاب هند که اختلافات مذهبی را بسیار پررنگ کرده اند اعلام انزجار کرده و خواستار مجازات عاملان تخریب این مسجد تاریخی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها در شعارهای خود خواستار وحدت مسلمانان در برابر سیاست های تفرقه افکنانه شدند.
تجمع کنندگان در پایان با صدور بیانیه ای از دولت خواستندکه برای بازسازی مسجد بابری که از سوی گروه افراطی هندو ، تخریب شد ، اقدام لازم را انجام دهد.
تظاهرات امروز با بیست و پنجمین سالگرد تخریب مسجد تاریخی بابری به دست هندوهای افراطی در سال 1992 مصادف بود.
موضوع تخریب مسجد بابری در هند هنوز هم محل تقابل جوامع مختلف کشور است و همه ساله مناقشات بزرگی بر سر آن شکل می گیرد.
این مسجد که در سال 1528 هجری قمری توسط سلاطین مسلمان مغول در شهری به نام آیودها در ایالت اوتار پرادش در شمال شرق هند ساخته شده است هم اکنون تحت تدابیر امنیتی شدید و در محاصره پلیس قرار دارد تا از ایجاد هرگونه درگیری بین مسلمانان و هندوها در اطراف آن در سالگرد این حادثه تلخ جلوگیری شود.
برخی افراطیون هند ادعا می کنند این مسجد پس از تخریب یک معبد متعلق به 'رام' یکی از خدایان قدرتمند هندوها که از قرن دهم در آن مکان برپا بوده بر ویرانه های آن ساخته شده است. شواهد تاریخی موثر و معتبری در باره این ادعا در دست نیست.
دادگاه عالی هند طی یک روند طولانی قضایی به این مساله رسیدگی کرده است.
این دادگاه قبلا طی حکمی اقدام تعدادی از رهبران حزب حاکم بهارتیا جاناتا (بی جی پی) در تخریب مسجد بابری را تلاشی برای ایجاد دشمنی و تفرقه در کشور دانسته و اعلام کرده بود قصد دارد بار دیگر پرونده تخریب این مسجد را به جریان می اندازد.
دادگاه عالی هند همچنین اعلام کرد باید رسیدگی به اتهام های رهبران بی جی پی تا دو سال آینده به پایان برسد.
پیش از این دادگاه عالی الله آباد، عاملان تخریب مسجد بابری را از اتهامات تبرئه کرده بود.
بر اساس تحقیقات سازمان امنیتی هند ال کی آدوانی یکی از رهبران شناخته شده حزب بی جی پی و 20 نفر دیگر با تخریب مسجد بابری، متهم به ترویج دشمنی میان ادیان مختلف هند شده اند.
تاکنون بارها شمار زیادی از مسلمانان ،احزاب سیاسی و اجتماعی و حتی هندوها با برگزاری تجمع های مختلف خواستار مجازات عوامل تخریب مسجد بابری شده اند.
مسلمانان هند، تخریب مسجد بابری را تلاشی برای بر هم زدن وحدت مردم هند می دانند و از دولت انتظار دارند هر چه سریعتر این مسجد را بازسازی کند.
بسیاری از آنها معتقدند تخریب مسجد بابری، تنها خراب کردن یک ساختمان نیست بلکه این اقدام به منزله حمله به قانون اساسی و اقتدار کشور است.
رهبران جامعه مسلمانان هند بارها تاکید کرده اند هندوها ،مسلمانان و دیگر پیروان ادیان هند اجازه نخواهند داد که افراطگرایی ماهیت اصلی این کشور را تغییر دهند.
درادامه این بیانیه مطبوعاتی آمده است تخریب مسجد بابری اقدامی تروریستی بود که دولت باید هرچه سریعترعاملان آن را مجازات کند.
مسجد بابری روز ششم دسامبرسال 1992میلادی ( 15 آذر1371) در شهرک «آیودیا» در ناحیه «فیض آباد» در ایالت اوتارپرادش از سوی افراط گرایان هندو تخریب شد. گروهی ازهندوهای افراطی از نوامبر سال 1949 ( آبان 1328) با ادعای اینکه این مسجد بر ویرانه های معبد «رام» ساخته شده و محل تولد «رام » نزدیک منبر این مسجد قرار دارد به دنبال تخریب آن بودند.
دادگاه عالی هند روز گذشته رسیدگی به این پرونده را به سوم فوریه (14 بهمن ماه) موکول کرد.
آساق**267**وحیده دینداری - انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر

 به گزارش تابناک، علی مطهری در خصوص جایگزین شدن دف زن در مراسم سالگرد شهید آیت الله مرتضی مطهری توضیحاتی ارائه داد.
 

علی مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری در خانه موزه آن شهید، مدیریت این خانه‌موزه برای خواندن شعری از حافظ که مورد توجه استاد شهید بوده یک برنامه دف و نی‌زنی تدارک دیده بود که دف‌زن یک خانم و نی‌زن یک آقا بود. وقتی این دو در جای خود قرار گرفتند چند تن از خانم‌ها نسبت به لاک غلیظ ناخن‌های کاشته آن خانم اعتراض داشتند. مدیر خانه‌موزه بدون آن که با من مشورت کند، آقایی را که همکار و استاد خانم دف‌زن بود، جایگزین وی کرد و طبعاً خوشایند آن خانم نبود.

سپس آن خانم‌های معترض از او دلجویی و عذرخواهی کردند. من هم در پایان برنامه از وی عذرخواهی کردم و رفع کدورت شد و با لبخند و مزاح خداحافظی کردیم و احساس من این بود که دیگر دلگیر نیست.

معلوم نیست افرادی که از واقعیت ماجرا خبر ندارند چرا قضاوت‌های نادرست می‌کنند و به این بهانه به اسلام و انقلاب و روحانیت می‌تازند. قرآن می‌فرماید: «لاتقف ما لیس لک به علم» درباره چیزی که به آن علم نداری قضاوت نکن.

دیگر خبرها

  • امسال مکه شاهد عظیم ترین تظاهرات ضد صهیونیستی خواهد بود
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • ماجرای ترور پیشکسوت معروف کشتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر چه بود؟ | ویدئو
  • فیلم/ ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر
  • ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر
  • (ویدیو) ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد ۱۱ سپتامبر
  • پاسخ غیرمنتظـره علی مطهری به جنجال اخراج دختر دف‌نـواز | فیلـم
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی