Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد رضا قمی با بیان اینکه گلایه های بخش خصوصی تکراری شده است، اظهار کرد: این مراسم ها فرصتی برای یادآوری مسائل است تا سیاستگذاران و دولتمردان برای رفع مشکلات صنایع برنامه ریزی کنند.
محمدرضا قمی افزود: نمی توان ادعا کرد مسئولان کشور ما به موضوع تسهیلات_کارآفرینی_هستند">تسهیلات_بانک_صادرات_در_خوزستان">صادرات اشراف ندارند. علت کندی روند حل مسائل این است که تعدد مشکلات به اندازه ای است که اولویت بندی آن برای مدیران دشوار است و سیاستگذاران ما برای رفع آن با مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قمی ادامه داد: در برنامه توسعه، سیاستگذاری در جهت حمایت از صادرکنندگان انجام شده است. جوایز صادراتی، تسهیلات کم بهره و توسعه روابط بین الملل از آن جمله حمایت هاست اما به تدریج این موارد به دست فراموشی سپرده شد. گرچه در مقطعی رشد صادرات کم رنگ شد اما به طور قطع مسئولان و دولتمردان در این زمینه پاسخ های خود را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه قرار بود هشت درصد منابع بانکی در اختیار صادرکنندگان باشد، بیان کرد: اکنون این رقم دو درصد است زیرا بانکها به دلیل نبود اعتبار نمی توانند در گشایش ال سی اقدام کنند و ناخواسته در زمینه پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان با مشکل مواجه هستند.
قمی بیان کرد: نرخ سرمایه گذاری ثابت از سال 90 تا 95 به استثنای سال 93، منفی است یعنی استهلاک سرمایه گذاریهای سالهای قبل بسیار شده و زمانی که این اتفاق رخ دهد، یعنی فضای کسب و کار در جامعه مناسب نیست.
قمی ادامه داد: در امر سرمایه گذاری و صادرات در مقطعی ارتقا یافتیم اما دوباره به حالت اول بازگشتیم. آمارها نشان می دهد از زمستان پارسال تاکنون، نمودار سرمایه گذاری در حال صعودی شدن است که این نتیجه همت دولت و بخش خصوصی است.
وی بیان کرد: امیدواریم در چند ماه باقی مانده تا پایان سال ، صادرات محصولات غیرنفتی و مسائل ارزی با توجه به سرمایه گذاری اسفند 95 و بهار 96 ،نسبت به شش ماهه اول امسال بیشتر شود. این امر زمانی محقق می شود که عوامل داخلی نسبت به سرکوب نرخ ارز اقدامی نکنند تا ما امیدوار به رشد بسیار خوبی در صادرات کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان