Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پيوستن هند به کنوانسيون حمل و نقل بين المللي کالا به اجرايي شدن کوريدور حمل و نقل بين المللي شمال-جنوب که سال هاست به تاخير افتاده کمک خواهد کرد. به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از پايگاه خبري ان دي تي وي، پيوستن هند به کنوانسيون حمل و نقل بين المللي کالا به اجرايي شدن کوريدور حمل و نقل بين المللي شمال-جنوب که سال هاست به تاخير افتاده کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هند قرار است روز 15 ژانويه اولين محموله خود به ترکيه يا روسيه را از طريق ايران ارسال نمايد و از اين طريق هزينه و زمان ارسال کالا را به نصف کاهش دهد.
سانديپ کومار افزود: «اميد زيادي وجود دارد که پيوستن به اين کنوانسيون قواعد بازي را در زمينه صادرات هند به ويژه به روسيه و آسياي ميانه تغيير دهد.»
هند در 15 ژوئن امسال به کنوانسيون مسيرهاي حمل و نقل بين المللي (تي آي آر) که يک سيسستم ترانزيت گمرکي براي انتقال کالا بين مرزهاي بين المللي است پيوسته است. اين کنوانسيون 6 ماه بعد از تاريخ پيوستن، يعني از 16 دسامبر به صورت رسمي در مورد هند اجرايي خواهد شد.
کميسيونر شوراي مرکزي ماليات و گمرک هند افزود: «احتمالا حدود 15 يا 16 ژانويه ،با توجه به همکاري هايي که با برخي واسطه هاي تجاري و شرکاي لجستيکي داريم، قادر خواهيم بود از اين کنوانسيون براي صدور کالا به روسيه يا ترکيه از طريق ايران استفاده کنيم.»
کومار در ادامه گفت،از طريق اين مسير، صادر کنندگان حدود 50 درصد در هزينه حمل و زمان حمل صرف جويي خواهند کرد.
« ايده اين بوده که به جاي فروش کالا در اطراف دماغه اميد نيک، اروپا و مناطق شمالي، مي توان کالاها را از طريق ايران و کشورهاي آسياي ميانه از راه درياي خزر به روسيه صادر کرد.»
انتهاي پيام/2

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!

به گزارش خبرگزاری مهر، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از ۲ مقام ارشد آمریکایی و اسراییلی اعلام کرد که مقامات اسراییل به جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه سران و مقامات اسراییل حکم بازداشت صادر کند، تل‌آویو تشکیلات خودگردان فلسطین را مجازات خواهد کرد، به‌گونه‌ای که منجر به سرنگونی سرائیل به ایالات متحده می گوید که اگر دادگاه بین المللی کیفری حکم بازداشت صادر کند، سلسله پاسخ‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز خواهد کرد که به فروپاشی آن منجر شود.

در روزهای اخیر گزارش هایی در رسانه های رژیم صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه دیوان کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، هرزی هالوی رییس ستاد ارتش و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو مدعی شده که اگر حکم بازداشت صادر شود، «رسوایی در مقیاس تاریخی» خواهد بود.

به نوشته آکسیوس «یکی از اقدامات احتمالی (اسراییل) می تواند ورشکستگی تشکیلات خودگردان از طریق مسدودکردن انتقال درآمدهای مالیاتی باشد؛ تشکیلات خودگردان اداره کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی‌ها مالیات جمع‌آوری می‌کند و براساس توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۴ ماهانه به تشکیلات خودگردان انتقال می‌دهد.

کد خبر 6094960

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز