Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی سیزدهمین  کنگره بین المللی آنستزیولوژی ،مراقبت‌های ویژه و مدیریت درد از مغفول ماندن کلینیک‌های بیهوشی در نظام سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگارمهر، دکتر افشین‌ جعفرزاده‌ دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره‌ آنستزیولوژی‌، مراقبت‌های ویژه‌ و مدیریت‌ درد گفت: یکی از تخصص‌های کلینیک‌ کشور رشته بیهوشی‌ است که در این عرصه‌ متخصص‌ بیهوشی‌ در کشور کم نداریم‌ و از لحاظ‌ توانمندی از استانداردهای‌ جهانی نیز خیلی عقب‌ نیستیم‌، تنها باید در حوزه تجهیزات به روزرسانی‌ را مدنظر قرار بدهیم‌ و خوشبختانه در حوزه دارویی نیز از استانداردهای‌ جهانی قابل قبولی برخوردار هستیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وجود حدود بیش از ۵۰۰ مقاله در سیزدهمین کنگره‌ آنستزیولوژی‌، مراقبت‌های ویژه‌ و مدیریت‌ درد خبر ‌داد و اظهار کرد: تولید علم‌ کشور در حد مطلوبی‌ است و می‌توانیم بگوییم‌ در رده‌ کشورهای‌ در حال توسعه‌ در منطقه‌ جایگاه‌ اول را دارا هستیم‌ و از لحاظ‌ توانمندی‌ فردی‌ نیز از استاندارد جهانی برخوردار هستیم‌.

وی در ادامه اظهار کرد: رشته بیهوشی حدود چهار هزار پزشک حاذق‌ دارد و در این عرصه‌ کمبود پزشک نداریم‌، بلکه باید با مدیریت صحیح‌ این پزشکان را به کار بگیریم‌ تا شاهد توزیع‌ عادلانه‌ خدمات سلامت باشیم‌.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین‌ مکان هایی که مغفول‌ مانده کلینیک‌های بیهوشی‌ است که حق بیمار است  و قبل از ورود به اتاق عمل همانطور که با جراح در ارتباط است با پزشک بیهوشی نیز همراه شود و در ویزیت‌های خود از شرایط بالینی‌ و فیزیولوژی‌ خود مطلع‌ باشد که تحقیقات نشان داده تعامل متخصص بیهوشی‌ با بیمار کاهش استرس و مدیریت بیهوشی را به همراه دارد.

جعفرزاده‌ گفت: رشته بیهوشی‌ وابسته به تکنولوژی‌ است که امیدواریم‌ موضوع بروز رسانی‌ تجهیزات‌ و ورود تکنولوژی‌ نیز در کنار توانمندی‌ علمی متخصصان به کار گرفته شود و شاهد بهره‌مندی حداکثری‌ از خدمات سلامت باشیم.

وی در پایان‌ با توجه به عدالت‌ بین‌ رشته‌ای در نظام سلامت گفت: در بحث‌ تعرفه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید متخصصان عرصه‌ نیز دعوت شوند و با توجه به نظرات متخصصان‌ هر رشته‌ برای آنان تصمیم‌گیری شود تا همگی‌ در کنار هم بتوانیم‌ با طرح‌ تحول‌ همراه شویم‌ و به بهترین‌ شکل خدمات را به مردم ارائه کنیم‌.

true برچسب ها : متخصصان بیهوشی نظام سلامت کنگره بیهوشی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت