Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه خرید ۱۸ جنگنده بوئینگ سوپر هورنت آمریکا_درباره_افزایش_فشار_بر_خبرنگاران_رسانه_های_روسی">آمریکایی از جانب دولت کانادا، به دلیل افزایش اختلافات اتاوا با این شرکت آمریکایی لغو شده است.

بر اساس گزارش منابع آگاه، اتاوا قصد دارد در هفته آینده ناوگانی از جنگنده‌های قدیمی‌تر استرالیایی اف-۱۸ را خریداری کند. این جنگنده‌ها مشابه جنگنده‌هایی است که نیرو‌های هوایی کانادا اکنون از آن‌ها استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در پاسخ به وضع تعرفه وارداتی ۲۲۰ درصدی بر محصولات شرکت قرارداد_خرید_۱۸_جنگنده_از_آمریکا_را_لغو_کرد">کانادایی «بمباردیر» از جانب آمریکا انجام شده است. فیلیپ کولیارد، رئیس دولت کِبِک کانادا شرکت بوئینگ را محکوم و آن را به تلاش برای مغلوب ساختن شرکت کانادایی بمباردیر متهم کرده است. اتاوا نیز این شرکت را به دلیل عدم فعالیت به عنوان یک شریک قابل اعتماد، محکوم کرده است.

این مناقشه تجاری در حالی رخ داده است که مذاکرات میان آمریکا و کانادا درباره قرارداد تجاری آزاد آمریکای شمالی (نفتا) به بن بست خورده است. آمریکا">دونالد ترامپ، رئیس جمهور مذاکرات_صلح_مهم_است">آمریکا معتقد است این قرارداد برای حمایت از اشتغال آمریکایی‌ها، عملکرد مناسبی نداشته است.

آینده فروش تسلیحات آمریکایی به کانادا نیز با تردید روبرو شده است. بر اساس اعلام شرکت بوئینگ، عملیات دفاعی و تجاری این شرکت در کانادا اکنون برای بیش از ۱۷ هزار کانادایی اشتغال‌زایی کرده است.

در مقابل، اتاوا اعلام کرده است فروش جنگنده‌های آمریکایی به کانادا تازه‌ترین قربانی سیاست‌های تجاری دولت ترامپ شده است. دولت مذاکرات_فلسطینیان_و_اسرائیل_حل_شود">آمریکا در صدد وضع مجازات‌هایی برای واردات محصولات تعدادی از صنایع کانادایی است که واشنگتن آن‌ها را به دریافت یارانه‌های دولتی متهم کرده است.

مقامات کانادایی که در مذاکرات نفتا شرکت می‌کنند از تصمیم وزارت تجارت آمریکا مبنی بر وضع تعرفه وارداتی بر محصولات کانادایی انتقاد کرده اند. کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا اعلام کرده است با تحقیقات آمریکا درباره صنایع هوافضای کانادا «به شدت مخالف است.»

وزارت دفاع استرالیا به رویترز اعلام کرد کانادا تمایل خود برای خرید «تعدادی» از جنگنده‌های اف-۱۸ هورنت از این کشور را به طور رسمی بیان کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟

درحالیکه در ماه‌های گذشته همه منتظر اعلام خبر بازگشت قهرمان سنگین وزن المپیک توکیو به کشتی بودند، حالا سازمانش او را آزاد اعلام کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گیبل استیوسون در 20 سالگی موفق شد با شکست ثانیه آخری گنو پتریاشویلی قهرمان کشتی آزاد سنگین وزن المپیک شد و بعد از آن با سازمانی آمریکایی برای حضور در کشتی نمایشی قرارداد بست و در مسابقات جهانی 2021 اسلو و 2022 و 2023 بلگراد غایب بود.

خیلی‌ها منتظر بازگشت استیوسون به کشتی برای حضور در المپیک 2024 پاریس بودند اما پیش از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، رسما اعلام شد که سازمان تحت قرارداد استیوسون طبق بندهای قراردادشان به او اجازه بازگشت به کشتی را نخواهد داد.

به این ترتیب انتخابی آمریکایی‌ها نیز برگزار شد و پاریس مِیسون که سال 2023 مدال برنز را برای آمریکایی‌ها از آن خود کرده بود، به عنوان ملی پوش انتخاب شد.

طی روزهای اخیر سازمان تحت قرارداد استیوسون او را آزاد اعلام کرد و گیبل می‌تواند به کشتی بازگردد. البته این آزاد اعلام کردن استیوسون در شرایطی اهمیت دارد که او بتواند خودش را به المپیک برساند.

باید دید آیا آمریکایی‌ها فرصت مجددی به گیبل خواهند داد و بین او و مِیسون برنده مرحله نهایی انتخابی آمریکا مسابقه برگزار خواهد شد؟ البته معمولا آمریکایی‌ها کاملا به انتخابی و نتایجش پایبند هستند و احتمال فرصت دادن مجدد به استیوسون خیلی کم به نظر می‌رسد. 

قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد