Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - «اسماعيل هنيه» رئيس دفتر سياسي حماس در گفت وگوي تلفني با ميخاييل بوگدانف نماينده رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه نسبت به پيامدهاي اعلام تصميم دونالد ترامپ رئيس‌ جمهوري آمريکا در به رسميت شناختن بيت‌المقدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي هشدار داد.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري اسپوتنيک روز چهارشنبه نوشت: «اسماعيل هنيه» رئيس دفتر سياسي حماس در اين گفت وگوي تلفني هشدار داد که اعلام به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت اسراييل از سوي ترامپ و انتقال سفارت آمريکا به اين شهر پيامدهاي جدي به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين اقدام نقض آشکار اصول قوانين بين المللي است.
رئيس دفتر سياسي حماس و نماينده رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه در ادامه گفت وگوي تلفني درخصوص وضعيت بوجود آمده در عرصه بين المللي بر اثر تصميم آمريکا براي انتقال سفارت خود به بيت المقدس و برخي مسائل فلسطين تبادل نظر کردند.
رئيس‌ جمهوري آمريکا با وجود مخالفت‌هاي گسترده جهاني و منطقه‌اي، امروز (چهارشنبه) تصميم خود را براي به رسميت شناختن قدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و شروع روند انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل‌آويو به قدس اعلام کرد که کنگره آمريکا در 23 اکتبر 1995 تصويب کرده است.
دولت‌هاي مختلف آمريکا از آن زمان تاکنون از اجراي اين مصوبه کنگره امتناع کرده‌اند، اما ترامپ براساس وعده‌هاي تبليغات انتخابات رياست جمهوري خود، اعلام کرده است که اين مصوبه اجرا مي شود.
کاخ سفيد تاکنون اجراي اين مصوبه را هر 6 ماه يک‌بار به تأخير انداخته است. پيش‌از اين محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني هشدار داده بود که تصميم ترامپ مبني بر به رسميت شناختن بيت‌المقدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، منجر به نابودي روند صلح خاورميانه خواهد شد.
شبک**اروپام*391**1392**انتشار: ابوالفضل بابايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیاتی از الجزایر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز-دوشنبه- در استانبول با هیاتی از کشور الجزایر شامل گروه‌های پارلمانی،روسای احزاب و نمایندگان سابق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، طرفین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی جنگ غزه و پیامدهای آن رایزنی کردند.

هنیه که برای شرکت در کنفرانسی پارلمانی به ترکیه سفر کرده است امروز میزبان جمعی از اعضای پارلمان اردن و همچنین تعدادی از چهره‌های اردنی بود.

طبق بیانیه جنبش حماس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در دیدار با نمایندگان پارلمانی و چهره‌های اردنی به بررسی تحولات سیاسی و میدانی جنگ علیه نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و زندان‌های این رژیم پرداخت.

هنیه در این دیدار بر مسؤولیت مشترک مقابله با این جنگ روبه‌تشدید و طرح‌های رژیم اشغالگر برای نابودی مساله فلسطین و ایده تل‌آویو برای کوچاندن فلسطینی‌ها به عنوان یکی از راه‌حل‌ها در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد و گفت: این مساله از سوی مردم و مقاومت ما و یا هیچ یک از تشکل‌های امت ما قابل پذیرش نبوده و آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تقدیر از همبستگی که مردم اردن نشان می‌دهند و همواره بر اتحاد دو ملت تاکید دارند، گفت: اردن از اهمیت ویژه‌ای در مساله فلسطین برخوردار است.

در این دیدار نمایندگان اردن نیز به هنیه بابت شهادت جمعی از فرزندان و نوه‌هایش و نیز جمعی از فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری تسلیت گفته و از مقاومت مردم فلسطین و اقداماتشان در غزه در مواجهه با اشغالگران جهت رسیدن به آزادی و احقاق حقوقشان تقدیر کردند.

همچنین آنها بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آن تا زمان برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

استانبول از روز جمعه به مدت سه روز میزبان پنجمین کنفرانس پارلمانی‌های حامی قدس با عنوان «آزادی و استقلال برای فلسطین» بود.

در این کنفرانس نزدیک به ۶۰۰ نماینده پارلمان از بیش از ۷۵ کشور شرکت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد