Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@15:17:32 GMT

واکنش‌های بین‌المللی به تصمیم ترامپ در مورد قدس

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۷۳۰۲

واکنش‌های بین‌المللی به تصمیم ترامپ در مورد قدس

سازمان‌های بین‌المللی، گروه‌های فلسطینی و کشورهای عربی و اسلامی تصمیم رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناخت شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و درباره پیامدهای آن هشدار دادند.

به گزارش مشرق، کشورهای اسلامی و گروه‌های فلسطینی اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا در تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش حماس و سازمان آزادی بخش فلسطین اولین گروه‌های فلسطینی بودند که این اقدام را به شدت محکوم کردند و هشدار دادند این اقدام راهکار دو دولتی در فلسطین را تحت الشعاع قرا خواهد داد.

حماس در بیانیه‌ خود اعلام کرد که اقدام ترامپ دشمنی آشکار با مردم فلسطین بوده و پایمال کردن حقوق آن‌هاست.

جنبش حماس از همه مردم فلسطین خواست در اعتراض به این اقدام به خیابان‌ها ریخته و مخالفت خود را اعلام کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواسته جایگاه آمریکا در منطقه را تضعیف کرد و رژیم اسرائیل را طرد کنند.

وزارت خارجه مصر و ترکیه در بیانیه‌هایی، این اقدام ترامپ را مردود و محکوم کردند.

محمد المؤمنی، سخنگوی رسمی دولت اردن این اقدام را «باطل» خواند و آن را محکوم کرد و بیان داشت که این تصمیم ترامپ نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است.

در حال تکمیل ...

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناکامی و ناتوانی جامعه جهانی در بکارگیری ابزارهای تنبیهی برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، به ارتکاب جنایت‌های بیشتر و افزایش رنج ملت فلسطین و ویرانی بیشتر منجر می‌شود.

این وزارتخانه این جنایت‌ها که جدیدترین آنها کشف گورهای دسته جمعی در مجتمع بهداشتی درمانی «ناصر» خان یونس بود را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان بار دیگر از جامعه جهانی خواست به وظیفه خود برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه عمل و این رژیم را به خاطر جنایت‌های انجام شده، مجازات کند.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

دوجاریک خواهان تحقیقات موثق، کامل و مستقل درباره گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی «ناصر» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شده بود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد