Web Analytics Made Easy - Statcounter

توافق میان لندن و بروکسل در مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به دلیل اختلافات بر سر مرز میان ایرلندشمالی و جمهوری ایرلند، همچنین مخالفت ایرلند شمالی با شرایط بریتانیا برای خروج به نتیجه نرسید.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، بعد از اینکه ترزا می نخست وزیر انگلیس برای گفت‌وگوهای پایانی پیش از حصول توافق برگزیت به بروکسل سفر کرد، ژان یونکر رئیس کمیسیون اروپا به دلیل اعتراض حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی مجبور به عقبگرد از مذاکرات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب اتحادگرای ایرلندشمالی اعلام کرد با شرایطی که لندن قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارد، از این اتحادیه خارج نخواهد شد. 

البته یونکر گفت عدم حصول توافق در این مرحله به معنای شکست مذاکرات نیست بلکه مذاکرات وارد دور آخر می‌شود. یونکر همچنین گفت اتحادیه اروپا تلاش خود را برای رسیدن به پیشرفت قابل توجه در مذاکرات برگزیت به کار گرفت اما رسیدن به توافق کامل در مذاکرات روز دوشنبه ممکن نشد. شکست مذاکرات دوشنبه برنامه زمانبندی شده مذاکرات طولانی برگزیت را به خطر انداخته است. 

چندی پیش جمهوری ایرلند و بریتانیا در مورد پیشرفت مذاکرات دوجانبه در مسایل مرزی بعد از برگزیت دچار اختلاف شده بودند و اتحادیه اروپا برای  ترزا می ضرب‌الاجلی برای تعیین وضعیت مرز بریتانیا و جمهوری ایرلند تعیین کرده بود. به همین جهت، دولت جمهوری ایرلند و اتحادیه اروپا خواستار روشن شدن مسایل مرزی در فاز اول مذاکرات برگزیت شدند اما بریتانیا اعلام کرده بود که در فاز دوم مذاکرات به مسایل مربوط به 500 کیلومتر مرز مشترک خاکی پرداخته خواهد شد.

همچنین پیش از این لندن اعلام کرده بود که تمایلی برای دشوار کردن قوانین تردد در تنها مرز خاکی‌اش با اتحادیه اروپا یعنی مرز ایرلند شمالی با جمهوری ایرلند ندارد. این مساله برای لندن حائز اهمیت است چراکه تنش در این منطقه می‌تواند ثباتی را که بعد از سال‌ها در ایرلند شمالی بوجود آمده بود،‌ خدشه‌دار کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در مارس 2017، دو سال فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند. تا کنون با وجود برگزاری چند دور مذاکره میان دو طرف، مذاکرات برگزیت با پیشرفت زیادی حاصل نشده است و آینده روابط دو طرف شامل روابط تجاری و مالی، روابط اجتماعی و مهاجران، روابط امنیتی و دفاعی از جمله مواردیست که انگلیس برای گفت‌وگو درباره آن تا قبل از پایان مذاکرات برگزیت تاکید دارد. 

طی دو هفته اخیر معلوم شده که لندن پذیرفته بود برای خروج از بن‌بست مذاکرات و پیشبرد آن حاضر است در این مرحله 50 میلیارد یورو به اتحادیه اروپا پرداخت کند که اکنون بعد از مخالفت حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی با شرایط لندن، مذاکرات به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند

به گزارش جام جم آنلاین، از یکسو پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده که در آن، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای ایرانی شده است!

این قطعنامه هرچند الزام‌آور نیست اما به‌خوبی نشان می‌دهد کشورهای اروپایی می‌خواهند شکست خود را در جنگ‌هایی که به راه انداخته‌اند، از این طریق پنهان کنند.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، عملیات وعده صادق ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در آنچه بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» می‌خواند را مذمت می‌کند.

این اتهام‌زنی‌ها درحالیست که به اذعان صاحبنظران غربی، حمله ایران به اسرائیل، عملا نظم نوینی را در منطقه شکل داده که براساس آن، گروه‌های نقاومت در محور تحولات قرار می‌گیرند.

این قطعنامه که در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

اما این فقط اروپایی‌ها نیستند که شکست خود در برابر تهران را با سیاست تحریم می‌پوشانند. ایالات متحده نیز  تحریم‌های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

همزمان، بریتانیا نیز شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد جزئیات این تحریم‌های جدید آمده است: «ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه ۱۶ نهاد و ۸ فرد وضع می‌کند و همچنین پنج کشتی و یک هواپیما را به عنوان دارایی‌های مسدودشده شناسایی می‌کند که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و توسعه و تدارکات پهپاد رژیم را تسهیل کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا هم می‌گوید شش نفر را در ارتباط با تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کانادا هم همراه با دیگر بازندگان تحولات اخیر، به راهبرد تحریم علیه ایران پیوسته هرچند به گفته کارشناسان، حجم بالای تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان در سالهای قبل، اقتصاد ایران را در برابر این استراتژی واکسینه کرده است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با قطعنامه پارلمان اروپا و تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و کانادا، نرخ دلار در کشورمان کاهش پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان