Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس» چهارشنبه شب تاکيد کرد، تصميم «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا در به رسميت شناخت قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي درهاي جهنم را باز مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «اسماعيل رضوان» اين تصميم ترامپ را يک خط قرمز قلمداد و اعلام کرد، مقاومت اجازه هتک حرمت قدس را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضوان از کشورهاي عربي و اسلامي خواست تا روابط اقتصادي و سياسي خود را با دولت آمريکا قطع و سفيران آمريکا را اخراج کنند.
در همين حال گروه هاي فلسطيني اعلام کردند در اعتراض به تصميم ترامپ عليه قدس امروز پنجشنبه در اين شهر اعتصاب مي کنند.
پيش تر نيز بسياري از کشورها و سازمان هاي بين المللي اين اقدام ترامپ را محکوم کرده بودند.
جمهوري اسلامي ايران از نخستين کشورهايي بود که اقدام رئيس جمهوري آمريکا در به رسميت شناخت قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را محکوم کرد. وزارت امور خارجه ايران چهارشنبه شب در بيانيه اي تاکيد کرد اين اقدام ترامپ نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي است.
وزارت خارجه مصر، ترکيه، لبنان، سوريه، پاکستان و تونس هم چهارشنبه شب در بيانيه‌هايي، اين اقدام ترامپ را مردود و محکوم کردند.
«آنتونيو گوترش» دبيرکل سازمان ملل متحد و «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز اقدام ترامپ در به رسميت شناخت قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را محکوم و آن را غير سازنده خواندند.
همچنين «امانوئل ماکرون» رئيس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اين اقدام يکجانبه ترامپ را «تاسف برانگيز» خواندند.
رئيس جمهور آمريکا، روز چهارشنبه با وجود مخالفت هاي گسترده منطقه اي و جهاني اعلام کرد: آمريکا قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد.
«دونالد ترامپ» از وزارت خارجه آمريکا نيز خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به بيت المقدس را فراهم کند.
بيت المقدس از سال 1967 در اشغال اسرائيل است.117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیروهای ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را مجرمانه و تجاوز به حقوق بشر در زمینه دستیابی به اطلاعات دانست و بر حق این شبکه در ارائه خدمات به بینندگان خود در سراسر جهان تأکید کرد و آن را مطابق با معاهدات بین المللی دانست.

شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اقدام رژیم اسرائیل در سرکوب کردن رسانه های آزاد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در زمینه کشتار و بازداشت روزنامه نگاران، ما را از انجام مسوولیت هایمان بازنخواهد داشت.

این شبکه قطری تأکید کرد: از ابتدای جنگ در غزه، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی در راه انعکاس حقیقت به شهادت رسیده اند.

شبکه الجزیره همچنین ضمن محکوم کردن ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره زیرپا گذاشتن اصول فعالیت رسانه ای، بر پایبندی این شبکه به ارزش های مذکور در اصول اخلاق کاری و حرفه ای تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد