Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@00:11:33 GMT

گران‌ترین مسکن در کدام منطقه تهران؟ +نمودار

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۹۰۴۳

گران‌ترین مسکن در کدام منطقه تهران؟ +نمودار

گران‌ترین مسکن در شهر تهران به منطقه ۱ با متری ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و ارزان ترین به منطقه ۱۸ با متری ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعلق دارد.

خبرگزاری ایسنا: گران‌ترین مسکن در شهر تهران به منطقه ۱ با متری ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و ارزان ترین به منطقه ۱۸ با متری ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در آبان ماه سال جاری بالاترین متوسط قیمت مسکن مربوط به منطقه ۱ با ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در هر متر مربع و پایین ترین قیمت متعلق به منطقه ۱۸ با متری ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است. با این حال رشد قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل در منطقه ۱۸ معادل ۱۰.۸ درصد و در منطقه یک ۵.۵ درصد بوده است.

تعداد معاملات نیز در منطقه یک بیش از دو برابر منطقه ۱۸ است. در آبان ماه سال جاری ۶۹۳ قرارداد خرید و فروش در منطقه یک به امضا رسیده؛ در حالی که این رقم در منطقه ۱۸ معادل ۲۸۰ مورد بوده است.

در آبان ماه سال ۱۳۹۶ ۱۴.۸ هزار فقره خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸.۵ درصد افزایش نشان می دهد. میانگین قیمت مسکن ۴.۸۹ میلیون تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد بالا رفت.

رشد تعداد معاملات انجام شده طی آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل در تداوم رشد نقطه به نقطه مردادماه، شهریورماه و مهرماه سال جاری (به ترتیب معادل ۶.۱، ۹.۲ و ۳.۴ درصد) بوده است.

توزیع تعداد معاملات نیز حاکی از آن است که منطقه ۵ با سهم ۱۶.۵ درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۱۱.۶ و ۱۰.۱ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع ۷۴.۸ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱، ۳ و ۱۵) بوده و ۱۲ منطقه باقی‌مانده ۲۵.۲ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها