Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: آمارها حاکی از افزایش خرید و فروش مسکن در نیمه دوم سال جاری با افزایش قیمت حدود 10 درصدی است.حسام عقبایی افزود: در این مدت با افزایش خرید و فروش مسکن زمینه برای رشد قیمت ها فراهم خواهد شد، اما شاهد افزایش قیمت های افسار گسیخته در بازار مسکن نخواهیم بود.
وی با بیان این که در نیمه دوم سال 96 قیمت مسکن حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت، گفت: وضعیت بازار نیز نشان می دهد به مرور شاهد افزایش معاملات خرید و فروش مسکن در تهران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به وضعیت بازار اجاره بها اظهارداشت: رشد اجاره بها در نیمه دوم سال جاری کمتر خواهد بود، زیرا جابجایی اجاره نشین ها در فصل پاییز و زمستان بسیار کاهش می یابد.
به گفته وی، با وجود افزایش قیمت تراکم، عوارض صدور پروانه ساختمانی و مصالح ساختمانی، قیمت مسکن در بازار افزایش پیدا نکرده و رشد قیمت ها به مرور در حد کمتر از نرخ تورم ادامه خواهد داشت.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در آبان ماه امسال 14 هزار و 800 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.5 درصد افزایش نشان می دهد.
در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در ماه آبان 48.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.9 درصد افزایش نشان می دهد.
همچنین در مهر ماه گذشته 13 هزار و 815 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شد که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 34.4 درصد افزایش داشته است.
در آبان ماه میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.1 درصد و 10.9 درصد افزایش نشان می دهد.
در مهر ماه نیز میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 47.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 0.7 درصد و 8.7 درصد افزایش نشان می دهد.
در مجموع از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 113 هزار و 800 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 7.7 درصدی را نشان می دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران 46.5 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد افزایش دارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقر پور با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی ساخت مسکن اقتصادی از دو سال گذشته آغاز شده است، گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است.

وی افزود: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوج‌های جوان متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای متوسط و بزرگ بین ۷۵تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است.

چه چیزی انگیزه انبوه‌ سازان نهضت ملی مسکن را کم می‌ کند؟

باقرپور با بیان اینکه ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم بیان کرد: ساخت پروژه‌های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

هدف گذاری ۴۰ هزار واحدی برای مسکن اقتصادی

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می‌پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در ۶۵۰ هزار متر مکعب تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

تازه ترین خبرها از نهضت ملی مسکن

وی توضیح داد: کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و طبق توافقی که با اتحادیه دانش بنیان و طرح مسکن اقتصادی انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان در این طرح استفاده خواهد شد و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارز آوری برای کشور داشته ایم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای استفاده کند.

قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است، افزود: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است، بیان کرد: اخیرا طرح های از سوی برخی از دستگاه‌ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می‌شود.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

کد خبر 848334 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن تهران

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟