Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@04:56:00 GMT

با این لباس دیگر فضانوردان نمی میرند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۹۸۲۴

با این لباس دیگر فضانوردان نمی میرند

رکنا:گم شدن فضانوردان در فضا مشکلی بود که آنها را با خطر مرگ رو به رو می کرد.لباسی طراحی شده است که فضانوردان را بعد از گمشدن به پایگاه شان می رساند.

لباسی که فضانوردان گمشده را نجات می دهد

حق امتیاز اختراع یک لباس فضانوردی ثبت شده که در صورت گم شدن فضانورد در آسمان، به طور خودکار او را به مقر خود برمی گرداند و به این ترتیب او را از خطر مرگ نجات می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش  دیجیتال ترندز، گم شدن فضانوردان در فضای نامتناهی احتمالا خطر مرگ را در بردارد. به همین دلیل در لباس های فضانوردی فعلی یک جت پک کوچک به نام SAFER برای چنین مواقعی تعبیه شده است. البته این ویژگی چندان کارآمد نیست و اگر فضانورد از هوش برود نمی توان از راه دور آن را کنترل کرد.

اما به تازگی مهندسان شرکت Draper حق امتیاز اختراع یک لباس فضانوردی مجهز به قابلیت «خودبازگشت» ثبت کرده اند که به طور خودکار فضانورد سرگردان را به مقر خود بازمی گرداند.

برای این منظور لباس فضانوردی مجهز به حسگرهای متعدد و یک برنامه جهت یابی ستارگان است تا مکان فضانورد و فاصله آن تا فضاپیما را تخمین بزند.

در این طرح، چند پیشرانه به طور اتوماتیک فضانورد را به مقر خود می برند.این سیستم علاوه بر آنکه به طور دستی فعال می شود، از راه دور نیز قابل کنترل است. به این ترتیب فضانوردان دیگر (چه افرادی که در ماموریت حضور دارند یا در زمین مستقر هستند) می توانند عضو گمشده گروه را بیابند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع «سواد بصری در مد و لباس» فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می‌شود.

در این‌نشست مریم مونسی استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) حضور دارند و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

نشست «سواد بصری در مد و لباس» فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ برگزار و به صورت مجازی از طریق این پیوند پخش می‌شود.

کد خبر 6093817 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • خاطرات مهندس جعفر شریف امامی از کار در راه آهن
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • ببینید l دیوار مرگ قمری ناجی فضانوردان!
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)