Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو - ایرنا - یک پایگاه اینترنتی تحلیلی هند روز چهارشنبه به بررسی ابعاد تاثیر تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم پرداخته و نوشت هند باید در موضعگیری های خود احساسات مسلمانان را که در منطقه ای نزدیک به هند زندگی می کنند در نظر بگیرد.

به گزارش ایرنا؛ 'دیلیو' روز چهارشنبه نوشت: تصمیم اخیر ترامپ که به عنوان آخرین مورد در زنجیره تصمیم های عجیب او قلمداد می شود بار دیگر باعث خشم جهان اسلام شده و احتمالا به اعتراضات خیابانی متعددی منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند ممکن است چنین به نظر برسد که در سالهای اخیر فلسطین احتمالا حساسیت عظیم خود را برای کشورهای اسلامی از دست داده باشد اما اعلام آمریکا احتمالا موجب خشونت و بی ثباتی بیشتر در منطقه ای خواهد شد که در حال حاضر ناپایدار است.
اینکه ترامپ اعلام کرده است می خواهد سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی را به اورشلیم منتقل کند در واقع به معنای تایید غیرمستقیم ادعای رژیم صهیونیستی درباره مالکیت این شهر باستانی می باشد. باید این نکته را هم در نظر داشت که فلسطینی ها مایل به ایجاد دولتی برای خود هستند که پایتخت آن اورشلیم خواهد بود.
مانند دیگر تصمیم های عجولانه ترامپ، این یکی هم در اصل تلاشی برای تحقق وعده های انتخاباتی وی محسوب می شود.
ترکیه، یکی از متحدان آمریکا و عضو ناتو، به واشنگتن در مورد این تصمیم شتابزده هشدار داده است. رئیس جمهور رجب طیب اردوغان این مساله را خط قرمز ترکیه عنوان کرده است.
رهبران دیگر کشورهای جهان مانند پادشاه اردن و رییس جمهوری فرانسه هم سعی کرده اند ترامپ را از این تصمیم خود دلسرد کنند. اما برای ترامپ، که می خواهد برخلاف سیاست های قدیمی آمریکا حرکت کند، این تصمیم احتمالا سود سیاسی زیادی در خانه در بر داشته باشد چرا که لابی قدرتمند یهودی در ایالات متحده از این حرکت وی پشتیبانی و استقبال می کند. حامیان غیر یهودی که از کلینتون نفرت دارند خوشحال خواهند شد که او در نهایت فرایند صلح اسلو را که برای مدت طولانی در حال احتضار بود اکنون کفن و دفن کنند. همچنین، احتمالا ترامپ امیدوار است که رژیم صهیونیستیی ها پس از برنده شدن در اورشلیم، به دنبال حل و فصل مسائل دیگری در فلسطین باشند.
با این حال، بعید است که کشورهای دیگر از مثال ایالات متحده پیروی کنند و مأموریت خود را به اورشلیم تغییر دهند. اعراب قطعا این کار را انجام نخواهند داد و اروپائیان نیز نخواهند بود.
اما در این میان موضع گیری هندوستان چیست؟ خوب، هنوز روشن نیست. آیا دولت مودی که نزدیک به رژیم صهیونیستی است، موضع سنتی هند را تغییر می دهد؟
برخی نشانه ها وجود دارد که ممکن است نخست وزیر هند این وضعیت را به دقت ارزیابی کرده و احتمالا چند تماس تلفنی برقرار می کند. در همین حال، دولت دهلی نو همچنان سکوت خود را در این زمینه حفظ خواهد کرد تا با تغییرات تدریجی هماهنگ شود.
دهلی نو از لحاظ تاریخی حامی فلسطین است. اما از سال 1992، یعنی از زمانی که دولت ناراسیمها رائو روابط دیپلماتیک خود را با تل آویو ارتقا داد، روابط به طور پیوسته گرم شده است. اخیرا نارندرا مودی، از سرزمین های اشغالی دیدار کرد. او اولین نخست وزیر هند است که چنین کاری کرد. این در حالیست که مودی، دنیای اسلام را نادیده گرفته و از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و عمان بازدید نکرده است.
امروز هند و رژیم صهیونیستی شرکای استراتژیک هستند.
در عین حال، باید توجه داشت که وی قبل از دیدار از سرزمین های اشغالی از محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین در دهلی نو میزبانی کرده بود. وی در یک جلسه مطبوعاتی مشترک در خانه حیدرآباد، بر حمایت هند از یک دولت مستقل فلسطینی تأکید کرد.
رابطه هند و فلسطین دارای وجوه همبستگی و دوستی پایداری است که از زمان مبارزۀ آزادی خواهان این کشور ساخته و حفظ شده است. هند در حمایت از موضوع فلسطین پایداری کرده است.
شبک**آساق**1392**وحیده دینداری**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز تاسف نسبت به تصمیم اخیر کابینه اسرائیل برای بستن دفتر اسرائیل گفت:«آزادی بیان یکی از حقوق اساسی بشر است.»

وی در ادامه افزود:«ما از اسرائیل می‌خواهیم که در تصمیم خود برای بستن دفتر الجزیره تجدیدنظر کند.»

دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر اسرائیل، اتخاذ این تصمیم را به معنای اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر شریان گزارش‌های ارسالی از نوار غزه دانست. این نهاد بین‌المللی نیز لزوم رسانه‌های آزاد و مستقل را برای تضمین شفافیت و پاسخگویی ضروری می‌داند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن دفاتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و خواستار حمایت جهانی از رسانه‌ها شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:«اتخاذ تصمیم برای بستن دفاتر الجزیره نشانه‌ای از قصد اشغالگران برای ادامه کشتار مردم فلسطین بدون شاهد و مدرک است.» در پایان سندیکای روزنامه نگاران فلسطین از سازمان ملل خواست تا برای حمایت از نهادهای رسانه‌ای در فلسطین مداخله کند.

ماه گذشته میلادی شلومی کلوهی وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هدایت تصویب لایحه‌ای را بر عهده داشت که براساس آن فعالیت شبکه الجزیره به صورت موقت (چهل‌وپنچ روز) متوقف و در صورت لزوم تجهیزات این شبکه مصادره می‌شد.

اکنون با افزایش زمزمه‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح، کابینه رژیم صهیونیستی رای به تعطیلی دفاتر این شبکه و مصادره اموال آن داده است.

کد خبر 6097540 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل