Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از افسران ارشد کلانتري شهيدرجايي مشهد به اتهام غيرقانوني بودن شليک مرگبار بازداشت شد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، يکي از افسران ارشد کلانتري شهيدرجايي مشهد به اتهام غيرقانوني بودن شليک مرگبار بازداشت شد.
چندي قبل تعدادي از اوباش ضمن ايجاد درگيري در شهرک شهيدرجايي مشهد و با شکستن شيشه ها، موجب اخلال در نظم عمومي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با گزارش اين حادثه به پليس 110، بلافاصله مأموران کلانتري شهيدرجايي به تحقيق در اين باره پرداختند تا عاملان اخلال در نظم عمومي را شناسايي کنند. مأموران انتظامي دامنه تحقيقات خود را به کوچه پس کوچه هاي شهرک گسترش دادند تا سرنخي از اوباش فراري به دست آورند.
شب بعد از اين ماجرا، در حالي که مأموران انتظامي مشغول گشت زني و انجام وظيفه در حوزه استحفاظي بودند، وارد خيابان پورسينا شدند و چند جوان موتورسوار را ديدند که داخل کوچه سرگرم گفت وگو بودند.
در همين حال موتورسواران با مشاهده مأموران انتظامي، موتورسيکلت ها را روشن کردند تا از محل بگريزند. هنگامي که سرنشينان يکي از موتورسيکلت ها گريختند، جوان 20ساله اي نيز به ترک موتورسيکلت ديگر پريد تا آن ها نيز از محل فرار کنند اما ناگهان صفير گلوله اي فضا را شکافت و بر پشت جوان 20ساله نشست. اين جوان که «هادي. ر» نام داشت و به تازگي خدمت سربازي را به پايان رسانده بود، با اصابت گلوله نقش بر زمين شد. لحظاتي بعد آژير خودروي نيروهاي امدادي به صدا در آمد ولي ديگر دير شده و جوان مذکور بر اثر عوارض ناشي از شليک گلوله جان خود را از دست داده بود.
بنابراين گزارش، با مرگ اين جوان، ماجرا به بازپرس ويژه قتل عمد گزارش شد و بدين ترتيب با حضور شبانه بازپرس «کاظم ميرزايي» در محل وقوع حادثه، تحقيقات گسترده قضايي در اين باره ادامه يافت. شاهدان عيني و اهالي محل اظهار کردند که فقط صداي شليک يک گلوله را شنيده اند و پس از آن جوان 20ساله اي که به همراه دوستانش وسط کوچه ايستاده بود، خون آلود نقش بر زمين شده است.
در همين حال، سرگرد نيروي انتظامي که از خودروي گشت انتظامي پياده شده و به سوي موتورسواران شليک کرده بود، با صدور دستوري از سوي بازپرس ميرزايي، احضار و مورد بازجويي قرار گرفت اما او برخلاف اظهارات اهالي محل، مدعي بود که سه گلوله شليک کرده که دو گلوله براي اخطار فرمان «ايست» بوده است. اظهارات اين افسر ارشد نيروي انتظامي در حالي بيان مي شد که پس از جست و جوهاي زياد در محل وقوع حادثه، تنها يک پوکه گلوله شليک شده به دست آمد و بدين ترتيب مقام قضايي، از کارشناسان سلاح نيروي انتظامي خواست تاچگونگي و نحوه شليک، در اين حادثه را مورد بررسي هاي دقيق کارشناسي قرار دهند.
اين گونه بود که تحقيقات در اين پرونده ادامه يافت تا اين که اوايل هفته جاري، کارشناسان سلاح پس از انجام بررسي هاي تخصصي و فني، شليک گلوله توسط مأمور انتظامي را براساس به کارگيري اصول صحيح قانون حمل سلاح تشخيص ندادند.
بازپرس ويژه قتل عمد مشهد با تأييد اين موضوع گفت: گروهي از کارشناسان سلاح که مأمور تحقيق درباره چگونگي و نحوه شليک گلوله در اين پرونده بودند، طي گزارشي به شعبه 211 دادسراي عمومي و انقلاب مشهد، تيراندازي را با توجه به موقعيت محل و نحوه شليک وفق مقررات ندانستند و اعلام کردند که قانون به کارگيري سلاح رعايت نشده است. بنابراين، مأمور انتظامي مذکور با صدور قرار قانوني مناسب بازداشت شد تا اين پرونده ديگر مراحل قانوني خود را طي کند.
بازپرس ويژه قتل عمد مشهد همچنين تأکيد کرد: در همه مواردي که اقدامات ضابطان وفق مقررات و بر اساس رعايت دقيق نکات قانوني باشد، دستگاه قضايي نيز با تمام توان خود از اين اقدامات در هر جايگاه و پست و مقامي دفاع مي کند اما در موارد بسيار نادري که رخ مي دهد و نکات قانوني مورد توجه افراد قرار نمي گيرد، دستگاه قضايي نيز اجازه نمي دهد حقي از شهروندان تضييع شود و مطابق قانون با متخلفان برخورد مي کند.
رکنا
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک به یک پزشک در خوزستان

گزارش‌های دریافتی از شهرستان کرخه در خوزستان از تیراندازی به یک پزشک طرحی در یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر می‌دهد.

به گزارش ایلنا، برخی از منابع مطلع می‌گویند: یکی از پزشکان شاغل در یک مرکز درمانی در کرخه در حین خروج از درمانگاه توسط سرنشینان یک خودروی بدون پلاک که سر و صورت خود را پوشیده بودند، مورد حمله دسته جمعی قرار گرفت.

آن‌ها افزودند: در ابتدا با چوب و چماق به خودروی پزشک حمله کرده و سپس اقدام به تیراندازی و رعب و وحشت عمومی کردند.

این افراد با ابراز خرسندی در خصوص عدم صدمه دیدگی پزشک گفتند: شرایط در مراکز درمانی خوزستان به گونه‌ای شده است که اگر فکری عاجل نشود، هیچ پزشکی جرات آمدن و طبابت در مناطق خوزستان را نخواهد داشت.

در همین خصوص علیرضا نجفی با تایید این خبر گفت: برای برخی پزشکان و کادر مراکز درمانی چند مورد ایجاد مزاحمت گزارش شده است که از طریق فرمانداری کرخه در حال پیگیری موضوع هستیم.

در آخرین گزارش‌های دریافتی که به دست آمده است، موارد متعددی از درگیری میان همراهان بیمار با کادر درمان و اورژانس در مناطقی مانند اهواز، لالی و در آخرین مورد آن در بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر در اواسط فروردین ماه نیز گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • سارقان کابل برق در مشهد دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تجمع در مشهد در حمایت از گشت حجاب نیروی انتظامی
  • ماجرای تیراندازی، دکتر قلابی را رسوا کرد
  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند