Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه انستیتو پاستور شمال کشور از اجرای موفقیت‌آمیز طرح ملی زیست فناوری دانش آموزی در مازندران خبرداد.

محسن آسوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از دو سال گذشته اجرای طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی را به صورت پایلوت به پژوهشکده پاستور ایران سپرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرح نظام ملی زیست فناوری یک مدل ترویج و آموزش دانش آموزی در حوزه زیست فناوری به صورت خودگردان به منظور آموزش و ترویج این امر و کسب و کار در این حوزه است.

رئیس موسسه انستیتو پاستور شمال کشور خاطرنشان کرد: این مدل در مازندران و در زمینه های اجرایی و طراحی موفقیت‌آمیز بوده و 9 جلد کتاب مبتنی بر آموخته‌ها به دانش آموزان از پیش دبستانی تا متوسطه ویژه والدین،دانش آموزان و معلمان به صورت کمک درسی تدوین شد.

آسوری با اشاره به اینکه امسال در 7 استان به همراه مازندران این طرح با استفاده از الگوی این استان اجرایی می شود، گفت: این طرح در سال آینده پس از کسب نتایج مطلوب در تمام استان های کشور به صورت ملی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 3 هزار دانش آموز از مجموعه پژوهشکده شمال بازدید کردند و پیش بینی می شود این میزان به 6 هزار نفر برسد، اظهار کرد: وظیفه ما ترویج و آگاهی بخشی است و پیش بینی می شود 10 درصد از دانش آموزان جذب رشته زیست فناوری شوند.

رئیس موسسه انستیتو پاستور شمال کشور آمل با اشاره به اینکه زیست فناوری تنها مربوط به یک رشته تحصیلی نیست، گفت: امیدواریم ایران در حوزه زیست فناوری در سال های آینده در میان رتبه های برتر جهان قرار بگیرد.

آسوری تاکید کرد: اگر نهادهای دولتی به درستی حمایت کنند و خانواده ها توجیه شوند سهم مهمی از بازار زیست فناوری دنیا با خلاقیت و هوش این نخبگان در اختیار ایران قرار می گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ این نمایشگاه باهدف ارتقای مهارت و رشد اجتماعی دانش آموزان بر پا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد