Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن-ایرنا- همایش جهانی اقتصاد موسوم به 'گلوب فورچون' با حضور صدها نفر از مسئولان و دست اندرکاران امور اقتصادی از سراسر دنیا از جمله نمایندگان کشورمان در چین برپا شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ این اجلاس از روز گذشته در شهر گوانگ جو مرکز استان گوانگ دونگ یکی از قطب های مهم اقتصادی چین در جنوب این کشور گشایش یافته است و سه روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار است در این همایش که موضوع آن نوآوری، شفافیت و شکل گیری اقتصاد جهان است، شرکت کنندگان راه های گسترش همکاری ها در این عرصه را بررسی کنند.
تجارت، سرمایه گذاری، آزاد سازی تجاری، قوانین اقتصادی و تجاری، مقررات بازرگانی در سراسر جهان و حمایت از چند جانبه گرایی اقتصادی و جلب همکاری شرکت های خارجی از مهمترین موضوعات اجلاس است.
وانگ یانگ معاون نخست وزیر چین در آیین گشایش این اجلاس گفت جهانی شدن اصلی ترین پیش شرط برای شکل گیری الگوی اقتصاد نوین جهانی است.
'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین هم با ارسال بیانیه ای به این اجلاس، برگزاری این همایش را برای توسعه همکاری های جهان و حمایت از چند جانبه گرایی تجاری و اقتصادی مهم عنوان کرد.
بیش از یکهزار نفر از محققان، اقتصاد دانان و رییسان شرکت های بزرگ در این اجلاس هم در باره مسایل تجاری و اقتصادی و هم مسایلی چون محیط زیست و مراقبت های پزشکی، توسعه سامانه های حمل و نقل و فرایند شهری شدن بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
از کشورمان نیز هیاتی در این اجلاس شرکت دارند و قرار است مزایا و امتیازات سرمایه گذاری و تجارت با ایران را به تجار چینی و نمایندگان سایر کشورها ارائه دهند.
آساق**231**1904**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران نوشت: «روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روند‌های کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو۲۰۲۴ تهران، فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.»

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان