Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@17:35:37 GMT

پیش‌روی آتش‌سوزی در شمال لس‌آنجلس

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۲۰۶۲

پیش‌روی آتش‌سوزی در شمال لس‌آنجلس

چنانچه وزش بادهای شدید که در این فصل سال از سوی اقیانوس آرام به سمت شمال کالیفرنیا می‌وزد شدت گیرد، باید منتظر گسترده شدن دامنه این آتش‌سوزی در ساعات آینده بود.آتش‌سوزی در منطقه ونچورا، در شمال لس‌آنجلس، با پیش‌روی به سوی کرانه اقیانوس آرام، یکی از اصلی‌ترین بزرگراه‌های کالیفرنیا را در آستانه انسداد قرار داده و هزاران خانه را با خطر نابودی ربرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش که با وزش بادهای شدید غیرقابل کنترل شده، تاکنون ۱۵۰ بنا را سوزانده، ۱۵۰ هزار نفر را ناچار به تخلیه فوری منازلشان کرده و بخش وسیعی از منطقه ونچورا در ۱۰۰ کیلومتری شمال لس‌آنجلس را در بر گرفته است.

صبح چهارشنبه، در حالی کرانه شرق آمریکا با التهاب اعلام خبر انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به بیت‌المقدس روبرو بود، در کرانه غربی این کشور، هلی‌کوپتر و هواپیماهای آتش‌نشانی در کنار بیش از ۱۰۰۰ آتش‌نشان تلاش می‌کردند از زبانه کشیدن آتش به مناطق مسکونی در حاشیه بزرگراه اصلی ۱۰۱ جلوگیری کنند.

آن‌طور که مقام‌های منطقه می‌گویند ۱۲۰۰۰ بنا در مسیر آتش قرار گرفته‌اند و خطر نابودی آنها را تهدید می‌کند.

آنها می‌گویند چنانچه وزش بادهای شدید که در این فصل سال از سوی اقیانوس آرام به سمت شمال کالیفرنیا می‌وزد شدت گیرد، باید منتظر گسترده شدن دامنه این آتش‌سوزی در ساعات آینده بود.

رابرت ولزبی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی منطقه ونچورا امروز (چهارشنبه ۶ دسامبر - ۱۵ آذر) گفت: ما در مانه یک آتش سوزی فعال و بسیار شدید قرار داریم و اگر بادهای شدید دوباره منطقه را فرا بگیرد با چالش جدی روبرو خواهیم شد.

مقام‌های محلی تصریح کرده‌اند که بیش از ۲۵۰ هزار خانه در این منطقه بدون برق مانده‌اند و نگرانی از سوختن بناهای بیشتر همچنان وجود دارد.

با گسترش دامنه آتش‌سوزی، بخش‌هایی از بزرگراه قدیمی ۱۰۱ که سه ایالت کالیفرنیا، اروگان و واشنگتن در غرب آمریکا را به هم وصل می‌کند با خطر انسداد روبرو شده است و زبانه‌های آتش کم‌کم به کرانه‌های اقیانوس آرام که در اکثر مناطق این بزرگراه در کنار جاده قرار گرفته، می‌رسند.

با وجود این راه‌های اصلی تردد در این منطقه همچنان باز اعلام شده‌اند اما مسئولان از مسافران خواسته‌اند که حواس‌شان به آتش که با ورزش باد به طور ناگهانی تغییر مسیر می‌دهد، باشد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی از روز فردا جمعه (۷ اردیبهشت) تا شنبه (۸ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را به همراه خواهد داشت.

همچنین سامانه مذکور در روز جمعه استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و در روز شنبه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان را در برخواهد گرفت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در این راستا به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088811 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه