Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان گفت: یکصد کارگاه که پتانسیل صادرات داشتند، تعطیل شده‌ و کارگاه‌ های فعال نیز با کمبود مشتری مواجه شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا جرجیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: الحاق تبصره 617 قانون مجازات اسلامی مشکلات عدیده ای را متوجه صنعتگران زنجانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این قانون برای سومین بار تصحیح شده است اما بسیاری از مشکلات به قوت خود باقی است، ادامه داد: اگر مجلس شورای اسلامی در مصوبات جدید، زنجان را به ‌عنوان مرکز اصلی صنعت چاقوسازی مستثنی نکرده و برخی ابهامات را شفاف ‌سازی نکند،صنعتگران زنجانی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مصوبه مجلس هنوز به قانون تبدیل نشده، اما بار روانی بیشماری را به چاقو سازان زنجانی وارد کرده است و پلیس نیز در زمینه اجرای قانون تدافعی عمل می‌ کند.

سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان با اشاره به واگذاری بازار صادرات قمه و غداره به چینی ها و ترکیه ای ها، تصریح کرد: بخش عمده ای از درآمد کارگاه‌ های تولید‌ کننده قمه استان زنجان با شرایط به وجود آمده، مختل شده است.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات صادرات قمه از زنجان مرتفع شد، اما همچنان مسائلی وجود دارد که نیازمند شفاف ‌سازی بیشتر است،یادآور شد: گمرک هم با توجه به دستورالعمل‌ های جدید صادرشده از سوی دولت، خروج چاقو حتی از نوع صنایع ‌دستی را منوط به دریافت مجوز کرده است.

جرجیسی با بیان اینکه در زنجان تولید‌کنندگان محصولات صادراتی، تحت‌ تأثیر تغییر و تحولات اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، ادامه داد: بیش از یکصد کارگاه که پتانسیل صادرات داشتند، تعطیل شده‌ و کارگاه‌های فعال نیز با کمبود مشتری مواجه شده اند.

وی گفت: صنعتگران زنجان سالانه بین ٢ تا ٤‌میلیارد تومان صادرات انواع چاقو، قمه و قداره را به عراق داشتند اما این قانون دست صنعتگران زنجانی را به شدت بسته است.

این مسئول با بیان اینکه در مصوبه اخیر، چاقوی ضامن‌ دار جزو ممنوعیت‌ هاست، گفت: این درحالی‌ است که چاقوی ضامن ‌دار و قلم ‌تراش برند زنجان است و اگر در زنجان تولید نشود، مشابه آن با برند راجرز از انگلستان وارد ایران می ‌شود.

وی برضرورت توجه به پیامدهای اجتماعی این تصمیم شد و گفت: یک سوی این قانون سخت ‌گیرانه هزاران صنعتگری هستند که معیشت و زندگی ‌شان به مخاطره می ‌افتد.

این مسئول یکی از نتایج زودهنگام اجرای این طرح را بیکاری چاقوسازان عنوان کرد و گفت: شرایط جدید موجب شده مشتریان به ‌ویژه تاجران خارجی، محصولات چاقوسازان را با قیمت نازل ‌تری بخرند.

سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان با بیان اینکه امسال بیش از 80 تا 90 درصد صادرات قمه را از دست داده و به چین و ترکیه واگذار کردیم،ادامه داد:تجار عرب وارد استان شدند و ارز آوری کردند اما در نهایت به این دلیل که فروشنده نمی توانست نام خود را در فاکتور بنویسید تاجر از خرید سر باز زد.

جرجیسی خاطرنشان کرد: تمام ابزارآلات صنعت چاقو چند کاربردی است، ما ظرفیت هایی همچون تولید تیغه های پزشکی داریم به گفته یکی از چاقوسازان زنجانی ما چاقو را به نیت مهر و محبت و ارتزارق خود می سازیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد