Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: قدس شريف به عنوان قبله اول مسلمين و متعلق به فلسطيني ها باقي خواهد ماند.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، علي اکبر ولايتي طي سخناني با محکوم کردن اقدام دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي تاکيد کرد: اين اقدام نابخردانه از سوي فردي بي ثبات و ناآگاه به مسائل سياسي و تاريخي، ناديده گرفتن حق مسلم تاريخي و قطعي ملت مظلوم فلسطين و نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي بوده و دونالد ترامپ بايد بداند که قدس شريف به عنوان قبله اول مسلمانان جهان و متعلق به فلسطيني ها باقي خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولايتي با تاکيد بر اين که اقدام ترامپ نشانه ديگري است از تلاش دشمنان براي بي ثبات سازي منطقه، تضعيف جهان اسلام و به مخاطره انداختن صلح و ثبت منطقه اي و جهاني اظهار داشت: اين اقدام به هيچ وجه قابل قبول نبوده و لکه ننگ ديگري بر سياست هاي آمريکا در جانبداري از خشونت، سرکوب، از بين بردن حقوق مسلم ملتي مظلوم و در جهت بي ثبات سازي براي تامين منافع رژيم صهيونيستي است و روي ديگر سکه اي است که در راه اندازي جنگ هاي نيابتي و حمايت از تروريسم، جريانات افراطي و تکفيري و تاسيس گروه هايي همچون داعش طراحي و دنبال کرده اند.
ولايتي تصريح کرد: بي ترديد راه مقاومت و ايستادگي همچون گذشته در ملت مظلوم فلسطين ادامه خواهد داشت و اين اقدام تجاوزکارانه به هويت قدس و ارزش هاي مسلمانان و جهان اسلام نخواهد توانست واقعيت هاي تاريخي و حقوق مردم مظلوم فلسطين را خدشه دار کند و بي ترديد جهان اسلام و سازمان هاي بين المللي بايد برابر اين اقدام خطرناک واکنش نشان داده و دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي بايد پاسخگوي عواقب اين اقدام باشد.
وي افزود: دونالد ترامپ در حالي از پايبندي به تعهدات از سوي آمريکا در مسير صلح سخن مي گويد که در اقدامي جانبدارانه قدس را پايتخت رژيم اشغال گر و کودک کش صهيونيستي اعلام و خواهان انتقال سفارت آمريکا به اين شهر مقدس مي شود و در بيش از نيم قرن گذشته از نماد جنايت و خشونت عليه مسلمانان و به ويژه ملت مظلوم فلسطين به منظور ايجاد حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي حمايت کرده و بار ديگر دشمني خود را به اثبات رسانده اند.
وي گفت: سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران همواره حمايت از مردم مظلوم فلسطين و محکوم کردن اقدامات رژيم صهيونيستي و آمريکا در به چالش کشيدن ثبات منطقه اي و بين المللي بوده و بي ترديد راه مقاومت و ايستادگي ادامه خواهد داشت.
العالم
106

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

بر اساس آماری که توسط NBC News جمع آوری شده است، در سه هفته گذشته بیش از ۲۱۰۰ نفر در سراسر ایالات متحده در اعتراضات حامی فلسطین در دانشگاه‌ها دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است که حداقل ۲۱۰۰ نفر از ۱۷ آوریل تا عصر پنجشنبه دستگیر شده‌اند. در برخی موارد دستگیرشدگان دانشجویان فعلی یا سابق بودند.

به گزارش اسپوتنیک، این گزارش افزود: در موارد دیگر، آنها به پردیس‌های مورد نظر وابسته نبودند. اعضای هیئت علمی نیز در میان دستگیرشدگان بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۷۷۰۰۰ فلسطینی شده است.

دانشجویان از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند، شرکت‌های مرتبط با این رژیم را کنار بگذارند و برنامه‌های تحصیلی در خارج از کشور در دانشگاه‌های سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که «یهودستیزی و سخنان نفرت انگیز در دانشگاه‌های آمریکا جایی ندارد»، اما از حق اعتراض مسالمت آمیز دفاع کرد.

سناتور مستقل آمریکایی برنی سندرز گفته است که اعتراضات در انتقاد از سیاست و اقدامات دولت تل‌آویو در نوار غزه، یهودستیزی نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ عکس
  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است