Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام دولت آمريکا در انتقال سفارتخانه خود از تل اويو به بيت المقدس اشغالي و اعلام بيت المقدس بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس را به شدت محکوم مي کند و آن را نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي مي داند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وزارت امورخارجه در اين بيانيه آمده است:شهر قدس که مسجد الاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده است، بخش لاينفک فلسطين است و يکي از مهمترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمار آمده و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر کسي پوشيده نيست که اين رژيم براي تسلط کامل بر اين شهر اقدامات متعددي از جمله اخراج ساکنان اصلي، غصب املاک و زمين هاي آنان، جايگزين سازي يهوديان با هدف تغيير ترکيب جمعيتي اين شهر، ويران کردن آثار و اماکن مقدس اسلامي و همچنين تعرض و هتک حرمت مسجد الاقصي از طريق فراهم کردنِ امکانِ ورود يهوديان تندرو به اين مکان اسلامي، ايجاد محدوديت براي مسلمانان جهت زيارت و شرکت در نماز جمعه و پايمال کردن حقوق شهروندي ساکنان فلسطيني را در دستور کار خود قرار داده است.
جمهوري اسلامي ايران همواره تاکيد کرده است که مهمترين علّت بر هم خوردن ثبات و امنيت خاورميانه تداوم اشغالگري و حمايت هاي جانبدارانه و بي دريغ دولت آمريکا از رژيم صهيونيستي و محروم ماندن ملت مظلوم فلسطين از حقوق اوليه خود در تشکيل دولت مستقل فلسطيني به پايتختي قدس شريف است که به رغم تلاش مذبوحانه آمريکا و متحدانش براي تحميل راه حلي سازشکارانه، نه تنها حداقل آرزوهاي ملت فلسطين در قالب قطعنامه هاي شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل تامين نگرديد، بلکه تداوم شهرک سازي و غصب اراضي بيشتر و هتک حرمت اماکن ديني در قدس شريف در سايه حمايت هاي آمريکا از اين رژيم و بي تفاوتي مجامع و سازمانهاي بين المللي، مردم فلسطين را از تحقق خواسته هاي برحق و مشروع شان بيش از پيش دور ساخت.
تصميم تحريک آميز و نابخردانه آمريکا مبني بر به رسميت شناختن شهر قدس بعنوان پايتخت يکپارچه رژيم صهيونيستي نه تنها به صلح و ثبات اين منطقه کمک نخواهد کرد بلکه ضمن رسواسازي نيّات شوم دولت آمريکا و بي اعتبار کردن بيشتر اين کشور نزد آن دسته از طرف هايي که هنوز به بيطرفي اين کشور در روند سراب گونه مذاکرات صلح باور دارند، باعث تحريک مسلمانان و شعله ور شدن انتفاضه جديد و تشديد تندروي و رفتارهاي خشم آلود و خشونت آميز بيشتر خواهد شد که مسئوليت آن متوجه دولت اين کشور و رژيم صهيونيستي است.
با عنايت به اينکه شهر قدس از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي محسوب مي گردد؛ لذا جمهوري اسلامي ايران اين اقدام آمريکا را به شدت محکوم مي نمايد و از همه مجامع بين المللي، کشورهاي صاحب نفوذ و بويژه کشورهاي اسلامي مي خواهد براي حفظ ثبات و استقرار منطقه، مانع اجرا شدن اين اقدام آمريکا شوند که تنها به سود رژيم صهيونيستي است.
جمهوري اسلامي ايران ضمن اعلام همبستگي کامل خود با مردم فلسطين، بار ديگر مسئوليت مهم جامعه بين المللي به ويژه سازمان ملل متحد در پايان دادن به اشغال فلسطين و قدس شريف و کمک به مردم اين سرزمين جهت دستيابي به حقوق مسلم اساسي شان را مورد تاکيد قرار مي دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

دیگر خبرها

  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا