Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره انجمن دوستداران محیط زیست تیران و کرون گفت: هشت نفر از اعضای کمیته کوهنوردی انجمن دوستداران محیط زیست به قله چهار هزار و ۷۵ متری شیرکوه یزد صعود کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا جهانبخش، در گفتگو با سفیر تیران و کرون، با اشاره به ویژه برنامه های این انجمن برای کوهنوردی، اظهار کرد: هشت نفر از اعضای کمیته کوهنوردی انجمن دوستداران محیط زیست به قله چهار هزار و ۷۵ متری شیرکوه یزد صعود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره انجمن دوستداران محیط زیست تیران و کرون، گفت: کوهنوردان حرکت خود را از روز سه شنبه ساعت پنج و سی دقیقه بامداد از تیران آغاز کردند و  ساعت ۱۱ صبح در روستای ده بالا مبدا صعود قرار گرفته و پس از آماده و تجهیز شدن صعود را شروع کردند.

وی افزود: پس از گذر از دره پر شیب نجیب، ساعت سه و 30 دقیقه بعداز ظهر به پناهگاه در ارتفاع  سه هزار و ۵۵۰ متری رسیده و پس از قدری استراحت و تجدید قوا، با توجه به آماده بودن گروه با وجود برودت هوا و وزش باد شدید و سرد، تصمیم به صعود به قله جهت تمرین صعود شبانه گرفته شد.

 عضو هیئت مدیره انجمن دوستداران محیط زیست تیران و کرون ساعت رسیدن به قله را شش و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه اعلام کرد و ادامه داد: کوهنوردان پس از گرفتن عکس یادگاری به پناهگاه بازگشته و عصر روز چهارشنبه به مبدا خود بازگشتند.

جهانبخش خاطرنشان کرد: برنامه صعود به قله های مختلف توسط  کمیته کوهنوردی انجمن دوستداران محیط زیست تیران و کرون در آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد