Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@07:29:21 GMT

16 آذر شاهدی بر خباثت های آمریکا در ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۵۹۸۶

16 آذر شاهدی بر خباثت های آمریکا در ایران

16اذر ماه1332 در تاریخ معاصر ایران به عنوان نماد استکبار ستیزی است ، روز شهادت دانشجویانی که بعد از کودتای امریکائی 28مرداد ، با بصیرت کامل در مسیر ستیز با امریکا برآمدند و اوج بصیرت و ضرورت مقابلۀ با زورگویان را در این روز به نمایش گذاشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آل نور، در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۳۲ اعلام شد که نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزن هاور به ایران می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مورخ ۱۴آذر ماه تجدید رابطه با انگلستان رسما اعلام شد و مقرر گشت که دنیس رایت، کاردار سفارت انگلستان چند روز بعد به ایران بیاید.

 

در پی این حوادث دانشجویان مبارز دانشگاه تهران تصمیم گرفتند که علی رغم فضای حکومت نظامی، اعتراض خود را به حضور نماینده آمریکا در ایران و از سرگیری رابطه با انگلستان نشان دهند؛ که این عمل آنها با سرکوب شدید مأموران رژیم واقع شد، صدها نفر زخمی و بازداشت و سه نفر هم  به شهادت رسیدند.،از آن پس روز ۱۶ آذر به نماد استقامت و ایستادگی دانشجویان این مرز و بوم در مقابل امپریالیسم غربی تبدیل شد.

 

 

سالها از آن واقعهٔ تاریخی و غرور آفرین می گذرد و شانزدهم آذرماه اتیکت روز دانشجو را بر سینهٔ خود چسبانده است، روزی  که دانشجویان در سراسر کشور با پرپایی مراسم های مختلف به گرامی داشت این روز می پردازند و طبق رسم هرساله به بیان دیدگاه ها و مواضع خود بعنوان نماینده  دانشجویان سراسر کشور می پردازند،موضوعی که شاید یاداوری ان به این خاطر است که مسوولین کشور در لا به لای گفت و گو ها و بده بستان هایشان دشمن و دشمنی هایش را از یاد نبرند.

 

افتخار هر دانشجوی بیدار و انقلابی این است که دیکتاتوری را در هر لباسی می شناسد و شجاعانه در مقابل آن می ایستد، امروز هم بزرگترین دیکتاتوری جهان آمریکاست که در قالب سه کلید واژه حقوق بشر، لیبرالیسم و دموکراسی سعی بر حاکمیت جهان دارد و هرکس که در مقابل راهشان بایستد را توسط همین عبارات و الفاظ پوشالی مورد هجوم قرار می دهند.

 

ایران اسلامی از سال ها قبل از انقلاب از آن زمانی که علم مبارزه در مقابل زیاده خواهی های دشمنانش را برداشته، 16 اذر های زیادی را به چشم خود دیده است و خون های زیادی را فدای ندای استکبار ستیزی کرده است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب با وجود گذشت نزدیک به چهل سال از ان واقعه هنوز 16 اذر هست ، پس از ظهور انقلاب اسلامی نیز جغرافیای سیاسی کشور به کلی عوض می شود و اکنون ایران پایگاهی برای توجه همه کسانی شده است که عقده فروخورده از سلطه امریکا دارند.و نباید با سستی ها و زانو زدن در مقابل دشمن و حرکت های عجولانه این پایگاه دچار تزلزل شود.

 

چه خوب است ماهیت حقیقی روز دانشجو را به خاطر بیاوریم و آنرا سرلوحه کلیهٔ سیاست های خود قرار دهیم، به ویژه که این روز ها دشمنی ها و بدعهدی های استکبار جهانی پیش از پیش رخ نمایانده است و تجربه برجام  نافرجام خود نمونه عینی و ملموس چهره خبیث استکبار است، باشد که نصب العین مسوولین امروز و اینده کشور قرار گیرد و به جای تکرار دوباره از ان درس بگیرند.

 

مریم برزویی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!

فارس نوشت: صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

دیگر خبرها

  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • حمایت جهانی از فلسطین «طوفان الاقصی» دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد