Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: ۱۶ آذر برای ما صرفا یک روز نمادین یا یک تفریح دانشجویی نیست هرچند که بسیاری از تشکل‌ها به این روز به عنوان یک جشن دانشجویی نگاه می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  شبکه خبری تهران نیوز، امیرحسین ثابتی فعال سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در همایش  بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای روز دانشجو گفت: برای انتقال یک سری تجربیات به اینجا آمده‌ام و این را باعث افتخار خود می‌دانم که در جمع شما حاضر هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثابتی در ارتباط با طرح پوستر جنجالی مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر دانشگاه تهران عنوان کرد: این پوستر یک نقص دارد و این است که به عوامل و پیاده‌ نظام‌های درجه دو، سه و چهار استکبار اشاره شده اما به عوامل اصلی اشاره‌ای نشده است.

وی خاطرنشان کرد:۱۶  آذر برای ما صرفا یک روز نمادین یا یک تفریح دانشجویی نیست هرچند که بسیاری از تشکل‌ها به این روز به عنوان یک جشن دانشجویی نگاه می‌کنند.

این فعال دانشجوی ادامه داد: برخی از کربلا درس مذاکره می‌گیرند و از ۱۶ آذر هم درس آمریکا دوستی و در تحریف واقعیات ید طولانی دارند. اگر ما یک روزی قبل از انقلاب با آمریکا بر سر حداقل‌ها نزاع داشتیم اما امروز نزاع ما با آمریکا بر سر حداکثرهاست. امروز آمریکا از ما می‌خواهد که در سوریه دخالتی نداشته باشیم‌.

او بیان کرد: این تفکر که می‌پندارند ما باید آمریکایی شویم تا بتوانیم با رفاه بیشتری زندگی کنیم، اشتباه است. امروز همگان از آمریکا با عنوان “آمریکای فلج” یاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته یکی از مسئولان آمریکایی، دارایی بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی فقط در اختیار ۲۰ نفر است. برخی اصرار دارند که می‌خواهند عکس امام و مصدق را در کنار یکدیگر بگذارند و وانمود کنند که در حال پیمودن خط امام هستند.

این فعالی دانشجوی اذعان داشت: عمده سختی مبارزه نیز تقابل با همین طیف است. بخش بسیار زیادی از موانعی که با آن مواجه هستیم حل نخواهد شد مگر به دست خود ما. این حرف من آرمانگرایانه نیست چرا که نمونه‌های بسیار زیادی در همین دانشگاه تهران وجود دارد که تعدادی بسیجی توانستند مشکلات بزرگی را حل کنند.

ثابتی در بخش دیگری از سخنانش به مستند قائم مقام اشاره کرد و گفت: ۳۸ سال از انقلاب و ۳۰ سال از عزل آقای منتظری می‌گذرد. چرا هیچ کدام از نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی اقدام به تهیه چنین مستندی نکرده‌اند؟ ۳ دانشجوی بسیجی دانشگاه تهران بودند که این مستند را ساختند و یک بار بزرگ را از دوش انقلاب داشتند.

وی یادآور شد: حامد زمانی نیز یکی از دانشجویان همین دانشگاه بود که در بحث موسیقی ارزشی تحول عظمیی ایجاد کرد. شهید مدافع حرم، حمیدرضا اسداللهی نیز از دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران بودند که از خودگذشتگی کردند و به شهادت رسیدند. دو سالی است که مدرسه‌ای به نام شرف‌الدین تاسیس شده است و اکنو نیز این مدرسه با مدرسه‌های باسابقه و نام‌آشنا برابری می‌کند که تاسیس این مدرسه هم توسط جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه تهران انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه گفت: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ محمدحسن جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه اظهار کرد: با تداوم جنایت‌های وحشیانه صهیونیسم که با حمایت‌های مستقیم آمریکا و کشورهای غربی و سکوت کشورهای عربی انجام می‌پذیرد، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا در اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده؛ ولی مسالمت‌آمیز، خواهان قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم کودکش صهیونیستی و عدم ارسال تجهیزات شدند.

وی ادامه داد: اما نیروهای امنیتی و پلیس به اتهام و بهانه عجیب یهودستیزی با ورود به دانشگاه‌ها به سرکوب و اعمال خشونت پرداخته و صدها نفر از دانشجویان و اساتید را بازداشت کردند این اقدامات به‌وضوح مخالف آزادی بیان و آزادی اعتراض ادعایی غربی‌هاست و برای عدم انعکاس جهانی این خشونت‌ها به دیوارکشی در اطراف محل‌های معترضین و تحصن‌کنندگان پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه عنوان کرد: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

وی گفت: تاریخچه و تجربه جنبش‌های دانشجویی در غرب نشان می‌دهد این جریان برخاسته از خواسته‌های بومی و ملی است و رنگ و بوی ضدیت با جنگ‌طلبی مثل جنگ ویتنام ضدیت با سیاست‌های امپریالیستی و مخالفت با کمونیسم و مبارزه با تبعیض نژادی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان مانند آنچه که در آفریقا جنوبی در حمایت از مبارزات نلسون ماندلا بسیار موفق و مؤثر بوده است.

جوادی تصریح کرد: این جنبش الان بار دیگر فعال شده تا آغازی باشد بر پایان نژادپرستی صهیونیسم، امیدواریم این بار هم بتواند به هدف بلند و حق‌طلبانه خود نایل شود.

وی خاطرنشان کرد: این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آنها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته به پا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • فیلم| کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • به وقتِ بیداری
  • ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی