Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - جشنواره فيلم‌هاي ايراني ورشو از شامگاه سه شنبه 14 آذر ماه آغاز به کار کرد. اين جشنواره که تا 19 آذر ماه ادامه دارد، با حضور عليرضا تابش مدير بنياد سينمايي فارابي همراه است و رامين مهمانپرست سفير ايران در لهستان نيز در مراسم افتتاحيه آن حضور داشت

به گزارش ايرنا از اعلام روز پنجشنبه روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، در آيين افتتاحيه اين رويداد و نخستين اکران عمومي فيلم «رخ ديوانه» به کارگرداني ابوالحسن داوودي با استقبال مخاطبان لهستاني روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين جشنواره، 10 فيلم بلند سينماي ايران در فاصله 14 تا 19 آذر ماه 1396 به نمايش گذاشته مي‌شود که از اين ميان 9 عنوان - شامل فيلم‌هاي «تراژدي» به کارگرداني آزيتا موگويي، «خانه‌اي در خيابان چهل و يکم» به کارگرداني حميدرضا قرباني، «حکايت عاشقي» به کارگرداني احمد رمضان‌زاده، «پدر آن ديگري» به کارگرداني يدالله صمدي، «خداحافظي طولاني» به کارگرداني فرزاد مؤتمن، «رخ ديوانه» به کارگرداني ابوالحسن داوودي، «کفشهايم کو؟» به کارگرداني کيومرث پوراحمد، «طعم شيرين خيال» به کارگرداني کمال تبريزي و «زير نور ماه» به کارگردان رضا ميرکريمي - از سوي بنياد سينمايي فارابي در اين رويداد فرهنگي حضور يافته‌اند. ديگر فيلمي که در اين برنامه به نمايش در مي‌آيد، فيلم باديگارد به کارگرداني ابراهيم حاتمي‌کيا است.
تماشاي اين فيلم‌ها با خريد بليط توسط دوستداران سينماي ايران در ورشو، حاکي از استقبال مخاطبان اين جشنواره از نخستين شب برگزاري است.
در افتتاحيه اين جشنواره در سينما لوناي شهر روشو، رامين مهمانپرست سفير جمهوري اسلامي ايران در لهستان، سيدعلي موجاني رايزن فرهنگي کشورمان در کشور آلمان، عليرضا تابش مدير عامل بنياد سينمايي فارابي و آرتور زابورسکي مدير جشنواره سينماهاي مستقل لهستان به سخنراني پرداختند. همچنين اجراي موسيقي ايراني توسط گروه پرسپوليش تجلي گر روح فرهنگ ايراني در افتتاحيه اين جشنواره بود.
عليرضا تابش مديرعامل بنياد فارابي در نشست افتتاحيه اذعان داشت که سينماي ايران نشان دهنده تاريخ پر افتخار سرزميني است در مشرق زمين که با تمامي پچيدگي‌هايش، ساختاري پر رمز، جذاب و درهم تنيده دارد. وي با اشاره برگزاري کنفرانس گفتگوهاي فرهنگي ايران و لهستان با عنوان در جستجوي خانه دوم (به مناسبت هفتاد و پنجمين سالگرد ورود پناهجويان لهستاني به ايران) که چندي پيش در دانشگاه تهران برگزار شد، تاکيد کرد که شناخت دو ملت تاريخچه‌اي ديرينه دارد و هر دو از يکديگر به نيکي ياد مي‌کنند ولي جريان سينمايي دو کشور، بهترين راه گفتمان فرهنگي ميان دو ملت ايران و لهستان است. وي با اشاره به سابقه همکاري‌هاي بنياد فارابي با برخي مراکز سينمايي لهستان گفت: بنياد در صدد تکميل يک پروژه مشترک با طرف لهستاني در خصوص ساخت فيلم در موضوع پناهجويان لهستاني است و از هرگونه اکران فيلمهاي ايران در سينماهاي لهستان و نمايش فيلم ايراني در شبکه‌هاي تلويزيون اين کشور حمايت مي‌کند.
تابش افزود: اين اقدامات با توجه به استقبال رويدادهاي سينمايي بين‌المللي در دو کشور جهت نمايش فيلم‌هاي طرفين که به شکلي گسترده و موفق از دهه‌هاي اخير تا به امروز ادامه داشته است، مي‌تواند امتداد پيدا کند.
اين جشنواره با حمايت سفارت جمهوري اسلامي ايران در ورشو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در آلمان و بنياد سينمايي فارابي و همکاري مدرسه سينمايي لهستان در «سينما لونا» شهر ورشو پايتخت کشور لهستان در حال برگزاري است. برگزارکنندگان جشنواره فيلم‌هاي ايراني در ورشو تلاش کرده‌اند تازه‌ترين‌هاي فعاليت‌هاي سينماي ايران را در قالب اين جشنواره معرفي کنند.
فراهنگ**9246**1418
خبرنگار: عليرضا مرادي ** ناشر: مريم برزآبادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا

کیومرث هاشمی به‌عنوان مهمان ویژه در دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امشب (شنبه هشتم اردیبهشت) در سفری کوتاه راهی بانکوک خواهد شد تا مهمان ویژه دیدار تیم ملی ایران برابر تایلند در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ باشد.

هاشمی پس از دیدار با ملی‌پوش و حضور در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا، بامداد دوشنبه به تهران بازخواهد گشت.

گفتنی است دیدار فینال جام ملت‌های آسیا فردا یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ بین ایران و تیم میزبان برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتسال ایران ۱۲ قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایرنا کد خبر 748416

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو