Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، 'جلال جلالی زاده' طی سخنانی در جشن بزرگداشت هفته وحدت در حسینیه حکیم نجف آباد افزود: همه ما عاشق پیامبر(ص) هستیم، به سنت آن حضرت و ائمه (ع) اعتقاد داریم لذا برای وحدت وهمدلی و حل مشکلات بین اهل سنت و شیعه باید همدیگر را بیشتر بشناسیم و ارتباط بیشتری داشته باشیم تا این فضای سیاه که فکر ما را گرفته به فضای روشنائی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلالی زاده افزود: جهان اسلام در آتش تفرقه دارد می سوزد و نیازمندیم که انسانهائی جلو ی این تفرقه اندازها بایستد چون آتش این تفرقه همه را خواهد گرفت.
استاندار اسبق استان های اصفهان و سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: در اوایل انقلاب چند شعار اصلی داشتیم آزادی، برابری، برادری، وحدت و استقلال که متاسفانه اصل وحدت، برابری و برادری که از شعارهای مهم و اساسی انقلاب بود امروز بسیار کم رنگ شده است.
سید محمود حسینی افزود: : این همه اختلاف، تعصب، کشتار و خشونت در جامعه مسلمانان بسیار ناراحت کننده است، چرا باید وحدت وهمدلی و برادری به درگیریها وکشتار تبدیل شود.
وی اضافه کرد درخیلی از کشورهای منطقه و همچنین ایران وحدت بین شیعه و اهل تسنن بسیار کمرنگ شده که خود باعث می شود وحدت ملی که ما به آن نیازمندیم دچار آسیب گردد.
وی گفت: پس از پایان جنگ فضا آهسته آهسته به سمتی رفت که شعارهای وحدت، برابری و برادری کمرنگ شد و هفته وحدت در حد رفع تکلیف برگزار شد.
حسینی اضافه کرد: وحدت بدون برادری و برابری ایجاد نمی شود ماوقتی می توانیم وحدت پیدا کنیم که اخلاق و روح برادری ونگاه انسانی و اسلامی به همدیگر داشته باشیم.
در این مراسم پیام امام جمعه اهل سنت زاهدان خطاب به مردم نجف آباد قرائت شد.
درپیام مولوی عبدالحمید آمده است: هرچند اینجانب سعادت حضور درآن مراسم باشکوه را نداشتم اما با حال و دل همراه وهمدل شما در تقویت برادری و وحدت اسلامی هستم.
مولویعبدالحمید درپایان موفقیت وپیروزی همگان را در مقابله با بدخواهان جامعه اسلامی خواستار شده است.
مراسم جشن بزرگداشت هفته وحدت به مدت دو شب در روزهای 14 و 15 آذرماه در حسینیه حکیم نجف آباد باحضور اقشارمختلف مردم برگزار می شود.
شهرستان نجف آباد باوسعت 285 کیلومترمربع وبا 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلو متری غرب اصفهان قرار دارد.
گ/6994/7131
تنظیم کننده:آرزو فلاح ** سلطانمرادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

ایسنا/یزد مراسم احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد یزد پس از چند سده با استقبال قریب به پنج هزار یزدی عصر امروز در این موقوفه برگزار شد.

«علیرضا باقری» مدیر موقوفه دولت‌آباد یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سنت که مربوط به چند سده قبل بوده، مجدداً در قالب جشنواره‌ای دو روزه از امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه احیا شد.

وی با اشاره به استقبال قریب به پنج هزار شهروند یزدی از این مراسم در روز نخست، گفت: طی دو روز برگزاری جشنواره ۱۶۰ لیتر گلاب ناب و خالص تهیه می‌شود که نیمی از آن جهت آستان مقدس حرم امام رضا(ع) و نیمی نیز جهت عتبات عالیات، پس از بسته بندی، طی مراسمی خاص تحویل خواهد شد.

باقری به حضور خدام رضوی با پرچم آستان مقدس رضوی در این برنامه، گفت: علاوه بر  برپایی چایخانه رضوی، گل دیگهای گلابگیری این مراسم نیز توسط خدام ریخته شد. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این جشنواره، گفت: قریب به ۴۰ غرفه در این نمایشگاه، محصولات صنایع دستی و تولیدات سایر بخشها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

به گفته مدیر موقوفه دولت آباد، گل مورد نیاز این جشنواره از ۱۷۰۰ مترمربع اراضی کاشته شده در این موقوفه تامین می‌شود که قرار است به شش هزار مترمربع افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مجموعه موقوفات دولت آباد یزد توسط «محمدتقی خان بافقی» سرسلسله خوانین یزد و حاکم یزد در اواخر دوره افشار، تمام طول دوره زند و اوایل قاجار به ثبت رسیده که باغ دولت‌آباد شهر یزد از این مجموعه یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو است. عمارت بادگیر این باغ با ارتفاع ۳۳.۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است