Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس مسائل سياسي و غرب آسيا گفت: آمريکايي‌ها با انتقال سفارتخانه خود از تل‌آويو به قدس دست به يک اقدام انتحاري در منطقه زده‌اند.
سيدرضا صدرالحسيني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار داشت: با نگاهي به روند اقدامات آمريکا در راستاي حمايت همه‌جانبه از رژيم غاصب صهيونيستي سياستمداران اين کشور به اين نقطه رسيدند که مجبور هستند اقدامي را انجام دهند که به نوعي خودکشي است، اما اگر در آن پيروزي حاصل شود حل هميشگي موضوع قدس شريف را به دنبال خواهد داشت، ولي اين ماموريت به فردي کوتاه‌فکر و کم‌تجربه در امورات سياسي و عدم شناخت به مسائل منطقه واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه آمريکايي‌ها در شرايط کنوني به دليل برخورد استراتژيک در منطقه دست به يک اقدام انتحاري زدند، افزود: ترامپ نسبت به اين قضيه اظهار نظر کرده است که با روش‌هاي گذشته نمي‌توان موضوع حمايت همه‌جانبه از رژيم صهيونيستي را تداوم بخشيد، بلکه بايد يک اقدام جديد و طرحي نو در افکنند.
کارشناس مسائل سياسي و غرب آسيا با بيان اينکه اين اقدام باعث انسجام بيشتر مسلمانان و حتي افتادن پرده از روي چهره برخي از سران کشورهاي اسلامي خواهد شد، ادامه داد: با توجه به واکنش‌هايي که از ساعات گذشته توسط مجموعه‌هاي مسلمان در کشورهاي مختلف رخ داده به نظر مي‌رسد انتفاضه چهارم به مفهوم آزادسازي قدس شريف در راه خواهد بود.
صدرالحسيني گفت: با نگاهي تاريخي به جغرافياي قدس شريف و اظهار تعلق همه مسلمانان به قبله اول مسلمين اين نکته حائز اهميت است که اقدام سياسي به نام تغيير مکان جغرافياي رژيم صهيونيستي هيچ‌گاه نمي‌تواند ماهيت قدس شريف را تغيير دهد.
وي تصريح کرد: سوال اينجاست که آمريکايي‌ها از اين تغيير جغرافيايي چه منفعتي مي‌برند به جز تنفر بيشتر مسلمانان و اين براي منافع آمريکا در سراسر جهان خطري ايجاد کرده است که برخي از عقلاي غيرسياستمدار آمريکايي بيش از سياستمداران کنوني آمريکا به آن توجه دارند.
کارشناس مسائل سياسي و غرب آسيا با بيان اينکه کشورهاي اسلامي دو کار را بايد همزمان انجام دهند، افزود: گام اول اقدامات ديپلماتيک به منظور جلوگيري از اين اقدام با تجمع و فراخوان سريع کشورهاي اسلامي در کنفرانس اسلامي است.
صدرالحسيني اظهار داشت: امروز کشورهاي اسلامي مي‌توانند با همت مردم خودشان و هم قطع ارتباط سياسي، قطع فروش نفت براي حداقل سه ماه براي آمريکا و کساني که سفارت کشور خود را به قدس منتقل مي‌کنند در برابر اين رخداد قد علم کنند.
وي با اشاره به اينکه دومين گام انجام اقدامات بازدارنده در مقابل آمريکا است، ادامه داد: به نظر مي‌رسد انتهاي اقدام ترامپ انزواي بيشتر آمريکا و نابودي صهيونيسم است که در اين موضوع هم پاي خود را از گليمش درازتر کرده و هم با احساسات مسلمانان جهان در حال بازي کردن مي‌باشد.
انتهاي پيام/ج/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، محمد مخبر عصر شنبه در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • از انتفاضه در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی استقبال می‌کنیم
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران