Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:33:58 GMT

تاسیس اولین تماشاخانه خصوصی تئاتر در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۸۸۱۵

تاسیس اولین تماشاخانه خصوصی تئاتر در کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از افتتاح اولین تماشاخانه خصوصی تئاتر در سقز همزمان با آغاز چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی این شهرستان خبر داد.

جلال قلعه شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف و گونه‌های هنری دارد که یکی از مهمترین آنها هنر نمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه استفاده از بخش خصوصی در کنار بخش دولتی راه را برای پیشرفت هموار می کند، ادامه داد: یکی از راه های رسیدن به توسعه، غیردولتی کردن عرصه‌ها و سپردن آن به دست کسانی است  که اهل فن هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تاسیس اولین تماشاخانه خصوصی تئآتر در شهرستان سقز خبر داد و افزود: این تماشاخانه به همت ادریس دلارامی هنرمند جوان تئاتر سقز  و با نام تماشاخانه دکتر قطب الدین صادقی تاسیس شده است که همزمان با آغاز چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز توافقنامه اجرایی شدن آن صادر می شود.

 

قلعه شاخانی با اشاره به بازدید از این مکان هنری اذعان کرد: پس از بازدید از موقعیت، موافقتنامه اصولی این تماشاخانه صادر و در آغاز چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر کردی به اداره تابعه در شهرستان سقز جهت صدور پروانه فعالیت آن ابلاغ خواهد شد.

 

وی لزوم تشویق سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر را با توجه به پایین بودن سرانه فضای فرهنگی استان اولویتی حیاتی دانست.

 

این تماشاخانه در فضایی به مساحت ٢٤٠ متر و با ظرفیت  ٨٠ تماشاگر، دارای مکانی به عنوان دفتر و فضایی برای انتظار تماشاگران و کتابخانه است که علاوه برتمرین گروه های نمایشی، برای نمایش های پلاتویی و کوچک بسیار مناسب است.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی کم باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو در کرمان در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

وی افزود: در بحث تقسیمات کشوری، موضوع تاسیس چندین استان جدید در کشور در دولت در حال نهایی شدن است، که این موضوع هم در مورد تهران و هم در مورد کرمان و احتمالا در مورد سیستان و بلوچستان صورت خواهد گرفت.

حسینی در مورد تاسیس استان کرمان جنوبی با توجه به قول رییس جمهور در سال ١٤٠١ در جمع مردم جیرفت نیز اظهار داشت: موضوع تاسیس استان کرمان جنوبی از نظر دولت نهایی شده است و قرار شد لایحه آن با موضوع تقسیم استان‌ تهران با هم به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: موضوع تاسیس استان‌های جدید در دستور کار دولت است که بزودی بصورت یکجا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: لایحه تاسیس استان‌های جدید در کرمان و تهران بزودی و در آینده‌ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

دیگر خبرها

  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد