Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير خارجه ايران در مصاحبه با راشاتودي گفت تمام مارهايي که عربستان در منطقه رها کرده، نهايتا خودش را گزيده است.
ـ سياسي
«محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه ايران گفت زمان آن رسيده که عربستان سعودي به جاي توليد «سازمان‌هاي تروريستي و ديکتاتورها» به ايجاد رفاه و آسايش روي بياورد.
ظريف طي مصاحبه با شبکه «راشاتودي» با بيان اينکه عربستان سعودي پيشينه‌اي تاريخي در حمايت از گروه‌هاي افراطي دارد، گفت: «ما نبوديم که از صدام حسين حمايت کرديم، اين ما نبوديم که از طالبان حمايت کرديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..ما از داعش يا النصره حمايت نکرديم...ما از افراط‌گرايي در جهان، حمايت مالي نکرديم.»
وي با اشاره به سرنوشت ديکتاتورها و گروه‌هاي تروريستي در خاورميانه گفت: «گمان مي‌کنم بهتر است هرچه سريعتر همسايه سعودي ما درک کند ماري که توليد کرده، تمام مارهايي که طي 40 سال قبل تا کنون توليد کرده‌اند – چه صدام حسين، چه طالبان و چه داعش – در نهايت خود آنها را گزيده‌اند.»
وزير خارجه ايران با توصيه به عربستان براي روي آوردن به ايجاد رفاه و توسعه، به جاي توليد سازمان‌هاي تروريستي، تاکيد کرد: «ائتلاف سعودي در حال نابودي يمن و کشتار مردم آن است. اکنون اين يک درک مشترک بين‌المللي است که سعودي‌ها در جريان بمباران بي‌ملاحظه مناطق مسکوني يمن طي 30 ماه گذشته، حتي از کشتار کودکان و سالمندان ابا نکرده‌اند.»
ظريف با بيان اينکه بحران يمن، نياز به راهکاري سياسي دارد، نه نظامي، افزود: «اين ما نيستيم که يمن را بمباران مي‌کنيم، آنها (سعودي‌ها) هستند.»
وي ضمن تاکيد بر اينکه «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا خصومت‌ها و دشمني عليه ايران را از سر گرفته، گفت: «متاسفانه دولت فعلي (آمريکا) از هيچ رفتار بين‌المللي پذيرفته شده براي تعامل با ايران استفاده نکرده و چيزي که از ايران مي‌بينيد، واکنش به آن است.»
به گزارش فارس وزير خارجه کشورمان در گفت وگو با راشاتودي درباره توافق هسته‌اي نيز اضافه کرد: «اين يک توافق بين‌المللي است. اگر آنها (آمريکا) تصميم بگيرند که به تعهدات بين‌المللي خود پايبند باشند، به نفعشان است. اگر آنها تصميم بگيرند توافق بين‌المللي را نقض کنند، اول از هر چيز به جهان نشان مي‌دهند که قابل اعتماد نيستند، اينکه هيچ‌کسي نمي‌تواند با آنها معامله يا مذاکره کرده و به توافقي به هر کدام از رؤساي جمهور آمريکا برسد زيرا رئيس جمهور بعدي ممکن است آن توافق را از پايه نقض کند.»
ظريف تاکيد کرد: «اين پيام خوبي نيست که آنها به جامعه جهاني مي‌فرستند اما اگر آنها تصميم بگيرند چنين پيامي را بفرستند، آنگاه ايران نيز گزينه‌هاي خود را داشته و اين گزينه‌ها نيز محدود نيستند. من گمان نمي‌کنم آن گزينه‌ها چندان براي آمريکا خوشايند باشد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه