Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم ملي وزنه برداري کشورمان عنوان قهرماني رقابت هاي جهاني را براي نخستين بار به خود اختصاص داد.
به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان که از دوشنبه هفته گذشته در آناهايم آمريکا آغاز شده است و در روز هشتم پاياني اين رقابت ها، بامداد امروز (چهارشنبه) بهداد سليمي و سعيد علي حسيني، نمايندگان کشورمان در دسته 105+ کيلوگرم به مصاف 8 وزنه‌بردار ديگر از کشورهاي چک، استوني، مجارستان، ترکمنستان، الجزاير، ازبکستان، برزيل و گرجستان رفتند که به 5 مدال نقره و برنز دست يافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حرکت يک‌ضرب:
بهداد سليمي، در نخستين حرکت يک ضرب وزنه 205 کيلويي را مهار کرد. وي در دومين حرکت نيز وزنه 211 کيلوگرمي را بالاي سر برد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 216 کيلويي ناکام بود، اما مدال نقره اين حرکت را از آن خود کرد. (فيلم)

سعيد علي حسيني ديگر نماينده کشورمان در اين دسته که بعد از 8 سال دوري به عرصه رقابت ها بازگشته بود، در نخستين حرکت يک‌ضرب موفق به مهار وزنه 203 کيلويي نشد. وي در دومين حرکت نيز در مهار اين وزنه ناکام بود تا در آستانه حذف از مسابقات قرار بگيرد، اما علي حسيني در حرکت سوم اين وزنه بالاي سر بُرد تا در جدول رقابت ها باقي بماند. علي حسيني با اين وزنه به مدال برنز دست يافت. (فيلم)
لاشا تالاخادزه قهرمان جهان و المپيک از گرجستان با مهار وزنه 220 کيلوگرمي در سومين حرکت يک ضرب ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان را به ميزان 3 کيلوگرم ارتقا داد. (فيلم)

حرکت دوضرب:
به گزارش مشرق، سليمي براي نخستين حرکت دوضرب وزنه 241 کيلويي را درخواست کرد که موفق به مهار آن هم شد، اما بعد از تاييد داوران، هيات ژوري وارد شور شد و اين حرکت را قبول نکردند تا اتفاقي که براي اين وزنه بردار در المپيک رخ داد تکرار شود. وي در دومين حرکت وزنه را يک کيلوگرم افزايش داد و موفق به مهار وزنه 242 کيلويي شد. سليمي در سومين تلاش نيز وزنه 252 کيلوگرمي را ثبت کرد و در حالي که 3 چراغ سفيد از داوران گرفته بود بار ديگر هيأت ژوري اين وزنه را قبول نکرد تا از کسب مدال دوضرب بازماند و به عنواني بهتر از پنجمي نرسد. سليمي با 453 کيلوگرم به مدال برنز مجموع نيز دست يافت. (فيلم)

* سليمي در هنگامي که اين وزنه را بالاي سر برد با کنايه به داوران و هيات ژوري به ميله وزنه اي که بالاي سر بُرده بود نگاه کرد به منزله اينکه آيا اين بار ديگر اين وزنه مورد تأييد است يا نه؟
* وي که از ثبت اين وزنه و مسجل شدن مدال هاي نقره اش خوشحال بود و در سالن گرم با هم تيمي هايش خوش و بش مي کرد وقتي متوجه رد شدن وزنه اش توسط ژوري شد بسيار ناراحت شد.
* زماني که تاماش آيان، رئيس فدراسيون جهاني مدال هاي سليمي را اهدا کرد وي بلافاصله مدال ها را از گردنش بيرون آورد و در جيبش گذاشت تا بدين وسيله اعتراضش را به ناداوري نشان دهد.
علي حسيني نيز در نخستين حرکت دوضرب وزنه 236 کيلويي را مهار کرد. وي در حرکت دوم موفق نيز به مهار وزنه 243 کيلوگرمي شد. علي حسيني براي سومين حرکت وزنه 251 کيلوگرمي را درخواست کرد که در مهار آن موفق بود تا به مدال برنز اين حرکت برسد. علي حسني در مجموع نيز با 454 کيلوگرم و کسب مدال نقره به کارش پايان داد. (فيلم)

تالاخادزه با ثبت رکورد 477 کيلوگرم، رکورد مجموع جهان را که با 473 کيلوگرم در اختيار خودش بود، چهار کيلوگرم ارتقا داد. اين وزنه‌بردار اهل گرجستان در يک ضرب 220 و در دوضرب 257 کيلوگرم را ثبت کرد.
رده بندي حرکت يک ضرب:
1- لاشا تالاخادزه (گرجستان): 220 کيلوگرم (طلا)
2- بهداد سليمي (ايران): 216 کيلوگرم (نقره)
3- سعيد علي حسيني (ايران): 203 کيلوگرم (برنز)
4- فرناندو سارايوا (برزيل): 200 کيلوگرم
5- رستم دجانگابائف (ازبکستان): 200 کيلوگرم
رده بندي حرکت دوضرب:
1- لاشا تالاخادزه (گرجستان): 257 کيلوگرم (طلا)
2- مارت سيم (استوني): 253 کيلوگرم (نقره)
3- سعيد علي حسيني (ايران): 251 کيلوگرم (برنز)
4- رستم دجانگابائف (ازبکستان): 247 کيلوگرم
5- بهداد سليمي (ايران): 242 کيلوگرم
6- فرناندو سارايوا (برزيل): 240 کيلوگرم
رده بندي مجموع:
1- لاشا تالاخادزه (گرجستان): 477 کيلوگرم (طلا)
2- سعيد علي حسيني (ايران): 454 کيلوگرم (نقره)
3- بهداد سليمي (ايران): 453 کيلوگرم (برنز)
4- رستم دجانگابائف (ازبکستان): 447 کيلوگرم

به گزارش مشرق، تيم ايران روزهاي گذشته 5 مدال طلا توسط سهراب مرادي (در دسته 94 کيلو) و علي هاشمي (در دسته 105 کيلو) و يک نقره توسط کيانوش رستمي در حرکت يک ضرب دسته 85 کيلوگرم بدست آورده بود. 3 برنز ايران هم توسط ايوب موسوي (2 مدال در دسته 94 کيلو) و علي هاشمي کسب شده بود. بدين ترتيب و با توجه 2 مدال نقره و 3 مدال برنز سليمي و علي حسيني در دسته فوق سنگين تيم کشورمان موفق به کسب 5 مدال طلا، 3 نقره و 6 برنز شد و براي نخستين بار در تاريخ قهرمان جهان شد.

مدال هاي ايران در پايان مسابقات:
طلا: سهراب مرادي (3 مدال در دسته 94 کيلوگرم) و علي هاشمي (2 طلا)
نقره: کيانوش رستمي (نقره يک ضرب 85 کيلو)، بهداد سليمي (نقره يک ضرب فوق سنگين) و علي حسيني (نقره مجموع فوق سنکين)
برنز: ايوب موسوي (2 مدال دسته 94 کيلو)، علي هاشمي (برنز دو ضرب 105 کيلو)، سعيد علي حسيني (2 مدال) و بهداد سليمي (برنز مجموع)


تيم ملي وزنه برداري ايران در رقابتهاي جهاني که تا پيش از برگزاري رقابت 7 وزن و حضور 6 وزنه بردار از کشورمان در مسابقات توانسته بود 369 امتياز تيمي را بدست آورد، با موفقيت سليمي و علي حسيني عنوان قهرماني در اين مسابقات را از آن خود کرد.
تيم وزنه برداري بزرگسالان ايران، دو بار در مسابقات قهرماني جهان موفق به کسب بهترين نتيجه تيمي شده است، ابتدا در سال 2011 فرانسه با 495 امتياز به مقام سومي دست پيدا کرد و دومين مرتبه نيز در سال2013 لهستان با 442 امتياز به مقام سومي رسيد. حالا در مسابقات جهاني آمريکا براي نخستين بار موفق به کسب عنوان قهرماني جهان شد تا در خاک آمريکا تاريخ سازي کند.
تيم کره جنوبي که مانند ايران با 8 وزنه بردار در اين دوره از مسابقات شرکت کرده با 424 امتياز نايب قهرمان شد.
در بخش مردان 7 تيم ( ايران، آمريکا، ازبکستان، تايلند، کره جنوبي، آلمان و کلمبيا) با ترکيب کامل (8 وزنه بردار) در اين مسابقات حضور پيدا کرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم شنای آقایان هیئت جانبازان و توان یابان قم در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی تهران برگزار شد، صاحب ۱ مدال طلا، ۳ نقره و ۱ برنز شد.

حسین علیزاده مدال نقره ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس s۸ و طلای ۱۰۰ متر پروانه، امیرعلی ضیایی مدال نقره ۱۰۰ متر کرال کلاس s۷، علی زارعی مدال نقره ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس s۶ و اسماعیل اسدی هم مدال برنز ۵۰ متر پروانه کلاس s۷ را کسب کردند.

تیم استان با ۶ ورزشکار و به سرپرستی علی کاشانی راد در این دوره از مسابقات حضور یافت.

دیگر خبرها

  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند