Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@02:29:49 GMT

دانش‌‌آموزان رکورددار مصرف دخانیات و الکل

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۱۹۵۴

دانش‌‌آموزان رکورددار مصرف دخانیات و الکل

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، بر اساس گزارشی که به تازگی از میزان مصرف مواد مخدر و الکل میان دانش‌آموزان فرانسوی منتشر شده است؛ میزان مصرف مواد مخدر و الکل بین دانش‌آموزان این کشور به خصوص دانش‌آموزان دختر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

داده‌های موجود حکایت از آن دارد که نتایج یک بررسی جدید نشان داد، بیش از 47 درصد دانش‌آموزان فرانسوی مواد مخدر مصرف کرده‌اند، حدود 68 درصد و نیم آنها سیگار استعمال کرده‌اند و بالغ بر 90 درصد آنها نیز الکل را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پژوهشگران برای دستیابی به یک آمار حدودی، بیش از 26 هزار دانش‌آموز را مورد پرسش و پاسخ قرار دادند و دریافتند، نسبت به نتایج آخرین نظرسنجی که در سال 2012 صورت گرفته بود، تعداد دانش‌آموزانی که به سمت مصرف مواد مخدر و الکل سوق پیدا کرده‌اند، افزایش چشمگیری داشته و به مرحله هشدار رسیده است.

بر اساس همین مطالعات انجام شده، میزان مصرف الکل میان دانش‌‌آموزان دختر فرانسوی به نسبت 5 سال گذشته، حدود دو برابر افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان بهداشتی، مواد مخدر ماری‌جوانا و حشیش به راحتی در دسترس دانش‌‌آموزان قرار دارد و همین موضوع منجر به افزایش مصرف مخدر میان آنها شده است.
 

فارس

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد

جندقیان گفت: یکی از گلخانه‌داران مجتمع اعتضادیه شهرستان سمنان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک دستگاه فیلتراسیون برای تصفیه آب خروجی استخر پرورش ماهی شد.

وی گفت: این دستگاه فیلتراسیون که به همت یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شد، می‌تواند تمام مواد زاید و فضولات حاصل از مواد دفعی ماهی را به طور کامل فیلتر کند و آب عاری از مواد زاید را وارد شبکه گلخانه کند.

مدیر جهاد کشاورزی سمنان از رهاسازی بیش از هفت هزار قطعه بچه ماهی کپور معمولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری منابع آبی در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به برخی از مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی از مهم‌ترین مزایای این روش است. آب استخرهای کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند، غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد محصولات کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • بنوش و بمیر!