Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج، جبار کوچکی‌نژاد  در رشت، کنترل بازار محصولات کشاورزی را از وظایف وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: قانون به‌صراحت اعلام می‌کند که کنترل بازرگانی محصولات کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی است و در این راستا حجتی هیچ بهانه هم نمی‌تواند بیاورد.

وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس بر وضعیت عمومی کشور افزود: اگر ستاد تنظیم بازار تصمیم بر واردات برنج را گرفته باشد، وزیر باید خود را برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه طرح سؤال از وزیر جهاد کشاورزی دو هفته قبل به کمسیون کشاورزی رفته است، گفت: هفته آینده وزیر باید در مجلس به سؤال من در مورد آشفتگی بازار برنج پاسخ دهد.

وی با اشاره به آسیب‌های برنج وارداتی به تولید و انسان خاطرنشان کرد: واردات بیش‌ از حد برنج علاوه بر اینکه به تولیدکننده و اقتصاد کشور ضربه می‌زند به مصرف‌کننده نیز آسیب‌هایی را وارد می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نصب بنرهای تقدیر و تشکر از وزیر جهاد بابت دستور منع واردات برنج توسط اتحادیه تولیدکنندگان برنج گیلان تصریح کرد: من انجمن برنج را می‌شناسم ولی اتحادیه‌ای شکل نگرفته اما ممکن است نصب بنرها ساخته وزیر و یا دولتی‌ها باشد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به نقش مافیای برنج و سوءاستفاده‌کنندگان آن عرصه گفت: با ابراز تأسف و با اطمینان باید اعلام کرد که مافیایی از واردات سود خوبی می‌برد و در دولت نفوذ کرده‌ و تشکل‌ها را می‌سازد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد این وزارتخانه روی محصولات اظهار کرد: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم، بدون هیچ‌گونه محدودیت، صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را با صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم؛ این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم، در آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا خواهیم کرد؛ صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسوولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد، مورد توجه ما است و باید در خدمت تولیدکننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با هماهنگی با صاحبان صنایع، به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی حرکت کنند که محصولات مازاد کشاورزان را خریداری کنند.

نیکبخت گفت: در مورد برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی، سیاست ما این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی، ورود پیدا نکند تا بازرگان‌هایی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

کد خبر 6094180

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد