Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛امیرآبادی فراهانی،عضو هیئت‌ رئیسه مجلس گفت: قم جایگاه واقعی خود را در زمینه ی فرش در کشور از دست‌داده که برای بازگشت به وضعیت قبلی نیز نیازمند حمایت مسئولان استانی از تولیدکنندگان  فرش در استان قم است.

وی افزود:معضل نمایشگاه فرش قم پس از چندین سال تلاش مسئولان استانی هنوز هم به‌درستی حل‌نشده است که باید در این زمینه به مردم و تولیدکننده‌ها پاسخ‌گو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرآبادی عنوان کرد: در زمینه ی رکود بازار فرش و عدم رونق در آن هیچ‌کس پاسخگو نیست و هر کس مسئولیت آن را بر گردن دیگری می‌اندازد که به نظر می‌رسد در یکجا باید متوقف شود.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس تأکید کرد: باید قانون حذف مالیات ارزش‌افزوده فرش دستباف که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده به‌درستی اجرا شود تا بخشی از مشکلات و خواسته‌های تولیدکنندگان فرش برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صنعت فرش قم در حال نابودشدن کامل است که نتیجه بی‌تدبیری مسئولان سابق و فعلی است و تمام مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

امیرآبادی عنوان کرد: در زمینهٔ بیمه قالی‌بافان نیز متأسفانه تأمین اجتماعی انواع و اقسام بهانه‌ها را به‌وجود آورده تا آن را به‌درستی اجرا نکند و بیمه‌های قالی‌بافان را به هر بهانه‌ای قطع می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تنها صنعتی که رهبر انقلاب در سفر به قم از آن یاد کرد فرش دستباف قم بود که نشان از اهمیت آن دارد اما با وجود تمام تأکیدات وضعیت نمایشگاه فرش قم امروز در چنین وضعیتی نامناسب قرار دارد.

امیرآبادی تصریح کرد: باید مشکلات و راهکارهای برطرف‌شدن موانع رونق صنعت فرش را حل کرد که این نیز نیازمند اراده در دولت و مجلس است و امروز تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش از وضعیت موجود ناراضی هستند.

وی تأکید کرد: در منطقه نیروگاه قم زمانی در اکثر خانه‌ها دار قالی موجود بود اما امروز تقریباً چیزی از این وضعیت مشاهده نمی‌شود چراکه شرایط طوری شده تولید فرش برای هیچ‌کس صرفه اقتصادی ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی حاضر است برای حل شدن مشکل فرش در ایران مقررات و قوانین لازم را ایجاد کند.

انتهای پیام/ش

لزوم حمایت جدی از تولیدکنندگان قالی در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد. این نشست به ریاست نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رئیس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

تاریخ پیشنهادی هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتخابات ۳۰ خرداد ماه است. بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز (داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر