Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه نجف گفت: امروز استکبار جهانی به دنبال استفاده از نام سادات برای رسیدن به اهداف شوم خود است، بنابراین در این راستا باید هوشیار بود، سادات باید بدانند رفتار آنها توسط مردم رصد شده و از آن‌ها الگوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف بعدازظهر امروز(16آذرماه) در کمیسیون انساب نبوی که در هتل آزادی برگزار شد، با اشاره به اینکه سادات یک شجره طیبه در جهان هستند اظهار داشت: در روایت آمده تکریم سادات باید به صورت کامل حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در عراق تمام سادات مهاجر هستند و این سادات در اصل عراق نیستند بلکه از مدینه به عراق و دیگر کشورها همچون ایران، سوریه، یمن و... مهاجرت کرده اند، سادات بیشتر به سبب ظلم حکومت‌های بنی‌امیه و بنی‌عباس مجبور به مهاجرت شده‌اند.

امام جمعه نجف تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که برخی از سادات نیز برای امر تبلیغ به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند،سادات همیشه دارای برکت هستند و در واقع بیشتر انقلاب‌ها و قیام‌های اسلامی به وسیله سادات شکل گرفته است.

قپانچی یادآور شد: برای نمونه امام خمینی(ره)، آیت‌الله خویی، آیت‌الله سیستانی و مقام معظم رهبری همگی سادات هستند، در اصل رهبران بیشتر تحرکات اسلامی سادات بوده‌اند.

وی افزود: سادات در عراق از احترام بالایی برخوردار هستند، این سادات در عراق توانستند بسیاری از مشکلات قبیله‌ای را حل کنند، در واقع اگر مشکلی پیش بیاید مردم به سمت سادات می‌روند تا آنها میانجیگری کنند.

امام جمعه نجف ابراز داشت: احترام به سادات در اصل احترام به پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) است، البته سادات از این که فرزندان پیامبر(ص) هستند نباید در دنیا و آخرت از آن سوء استفاده کنند، سادات نیز باید بدانند محبوب ترین افراد در نزد خدا کسانی هستند که تقوای بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی بیان کرد: امروز استکبار جهانی به دنبال استفاده از نام سادات برای رسیدن به اهداف شوم خود است، بنابراین در این راستا باید هوشیار بود، سادات باید بدانند رفتار آنها توسط مردم رصد شده و از آن‌ها الگوگیری می‌شود به همین دلیل باید در رفتار خود دقت کافی را داشته باشند.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر